32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32
Drodzy Rodzice!
W tym tygodniu kontynuowaliśmy tematy związane z jesienią i zwierzętami, tym razem dzikimi. Dzieci nauczyły się, jak należy obcować z przyrodą i odpoczywać na jej łonie. Kształtowały poczucie empatii do zwierząt oraz zachwyt otoczeniem i pięknem natury. Każdego dnia ilustrowały ruchem i śpiewały powitankę ,,Zwierzęta jesienią”.
W poniedziałek rozwijały równowagę podczas ćwiczeń porannych oraz zabaw „Zapach lasu” i „Coś stuka”, wykonywały ćwiczenia uspokajająco-oddechowe. Po wysłuchaniu opowiadania Marii Pawlisz ,,Las ma swoje zasady”, dzieci rozmawiały o tym, jak należy zachowywać się w lesie. Był to czas swobodnej rozmowy między nimi – o ich doświadczeniach związanych ze spacerami po parku/lesie, oraz przestrzeń do rozmowy o emocjach, które im towarzyszyły. Przedszkolaki brały udział w zabawie „Zwinny jak wiewiórka”, podczas której rozwijały zwinność i szybkość ruchów, wykonując w jak najkrótszym czasie ruchy wskazane przez nauczyciela. Następnie usiadły do malowania obrazu lasu albo parku i samodzielnie go podpisały. Przełamywały nieśmiałość, debatując, jak powinno zachowywać się w lesie lub parku, a jakie zachowania są niedozwolone. Nie zabrakło również zabaw z liśćmi na świeżym powietrzu. We wtorek dzieci ćwiczyły artykulację narządu mowy, naśladując dźwięk wiatru. W dalszej części dnia dzieci poznały literę A, a. Podczas zabaw językowych dzieliły słowo ,,aparat” na głoski i sylaby. Poznały również obraz graficzny liter A, a i starały się namalować je palcem wskazującym na dywanie, w powietrzu. W zabawach przy stolikach utrwalały znajomość nowo poznanej litery. Zakończyły dzień wykonaniem pracy plastyczno-technicznej, w której trakcie rozwijały małą motorykę. W środę podczas zabaw „Po jednym listku”, „Jeż jak kulka” i „Długość jednej dłoni” przedszkolaki poznały liczbę 1 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym. Dzieliły się swoimi skojarzeniami z wyglądem tej cyfry i rysowały ją według słownej instrukcji. Poznały prostą frazę w języku angielskim. W czwartek rozwijały wiedzę na temat zwyczajów leśnych zwierząt. Wysłuchały wiersza ,,Jeż” Agnieszki Nożyńskiej-Demianiuk i dowiedziały się, co oznacza określenie ,,najeżać się”. W trakcie zabawy „Jak chodzi zwierzę” dzieci posługiwały się znanymi przymiotnikami do określania, jak chodzą poszczególne zwierzęta. Podczas zabawy „Jeleń szlachetny” przedszkolaki poznały ciekawostki związane z jeleniem. Dzieci wyszły również na dwór, gdzie z wykorzystaniem lupy obserwowały wygląd liści. W piątek z okazji zbliżającego się ,,Światowego dnia zwierząt” dzieci bawiły się do muzyki, naśladując ruchy wiewiórki. Wysłuchały zagadek i odgadywały, o jakie zwierzęta w nich chodzi. W czasie, ,,Leśnych masażyków” dzieci relaksowały się i przełamywały nieśmiałość na dotyk. Przy stolikach wsłuchiwały się w dźwięki zwierząt i próbowały odtworzyć je we właściwej kolejności. Oglądały film edukacyjny ,,Najdziwniejsze zwierzęta świata”, bawiły się swoimi maskotkami przyniesionymi z domu, oglądały książki o zwierzętach.
Drodzy Rodzice, prosimy o utrwalanie treści i ćwiczenie umiejętności, którym poświęcony był miniony tydzień. Możecie w tym zakresie wyjść z dzieckiem na wycieczkę do lasu. Pozbierać wspólnie różne rodzaje liści i stworzyć z nich jesienny bukiet. Możecie również obejrzeć ze swoją pociechą film dokumentalny o zwierzętach leśnych i porozmawiać o nich. Nie zapomnijcie o utrwalaniu wiedzy z zakresu małej i wielkiej litery A, a. Przejdźcie się z dzieckiem po domu w ,,poszukiwaniu” przedmiotów, których nazwy zaczynają się literą A.
Pani Ewa i pani Monika















32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32