32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32
Gr I
7:00 - 8:15 Przychodzenie dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci lub propagowane przez nauczyciela (manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne).
8:15 - 9:00 Ćwiczenia poranne. Czynności higieniczno-porządkowe.
9:15 - 11:00 Zajęcia kierowane i inspirowane przez nauczyciela uwzględniające propozycje i zainteresowania dzieci (sytuacje dydaktyczne)
10:30 - 10:45 Drugie śniadanie
11:00 - 11:45 Pobyt na powietrzu - spacery, wycieczki, gry i zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci lub zajęcia i zabawy wyciszająco - relaksujące.
11:45 - 12:00 Czynnosci higieniczno-porządkowe.
12:00 - 12:40 Obiad
12:40 - 14:15 Odpoczynek (zajęcia relaksacyjno-wyciszające, czyanie bajek). Leżakowanie.
14:15 - 14:30 Podwieczorek
14:30 - 15:30 Zabawy ruchowe ze śpiewem, rozwijanie indywidualnych zainteresowań dzieci.
15:30 - 16:00 Rozchodzenie się dzieci do domu
Gr II
6:00 - 8:00 Powitanie. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Zabawy indywidualne, zabawy stolikowe, zabawy kompensacyjne - stymulujące dzieci.
8:00 - 8:40 Zabawy kierowane na dywanie.
8:40 - 9:00 Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych. Przygotowanie do śniadania.
9:00 - 9:30 Śniadanie
9:30 - 10:00 Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze z zakresu rozwoju mowy i myślenia, edukacji przyrodniczej, muzycznej, zdrowotnej
10:00 - 10:20 Drugie śniadanie
10:20 - 11:45 Zabawy indywidualne i zespołowe w kącikach zainteresowań, spacery, zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, zabawy kołowe ze śpiewem.
11:45 - 12:00 Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne
12:00 - 12:30 Obiad
12:30 - 13:00 Wyciszenie, odpoczynek - suchanie bajki
13:00 - 14:15 Ciche zabawy indywidualne, gry stolikowe.
14:15 - 14:30 Podiweczorek
14:30 - 15:30 Zabawy ruchowe ze śpiewu, rozwijanie indywidualnych zainteresowań dzieci
15:30 - 16:00 Rozchodzenie się dzieci do domu.
Gr III
8:00 - 8:40 Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy ruchowe.
8:40 - 9:00 Ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniaania. Zabiegi higieniczne.
9:00 - 9:30 Śniadanie. Zwrócenie uwagi na kulturę spozywania posiłku.
9:30 - 10:30 Zajęcia dydaktyczne organizowane przez nauczyciela, wyzwalające aktywność dzieci w różnych strefach rozwoju.
10:30 - 10:40 Drugie śniadanie.
10:40 - 11:50 Zabawy według zainteresowań dzieci. Praca korekcyjno - kompensacyjna. Pobyt w ogrodzie przedszkolnym, spacery, obserwacje przyrodnicze. Gry i zabawy inspirowane przez dzieci.
11:50 - 12:00 Przygotowanie do obiadu. Zabiegi higieniczne.
12:00 - 12:30 Obiad. Zwrócenie uwagi na kuturę spożywania posiłków.
12:30 - 13:00 Odpoczynek. Relaksacja. Słuchanie bajek.
13:00 - 14:15 Zabawy swobodne. Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym lub z dzieckiem mającym trudności.
14:15 - 14:30 Podwieczorek.
14:30 - 15:00 Prace porządkowe w sali. Zabawy i gry przy stolikach.
Gr IV
6:00 - 8:30 Schodzenie się dzieci. Zabawy swobodne na dywanie i przy stolkach przy niewielkim udziale nauczyciela.
8:30 - 9:00 Porzadkowanie sali. Ćwiczenia poranne. Czynności higieniczne oraz przygotowywanie sie do śniadania.
9:00 - 9:30 Śniadanie. Mycie zębów.
9:30 - 10:30 Zajęcia dydaktyczne zorganizowane przez nauczyciela według wybranego porgramu wychowania przedszkolnego, wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju.
10:30 - 10:40 Drugie śniadanie
10:40 - 11:10 Zabawy swobodne według zainteresowań dzieci.
11:10 - 11:50 Wycieczki, obserwacje przyrodnicze, wyjście na ogród przedszkolny, spacery. Prace porządkowe, gospodarcze i ogrodnicze.
11:50 - 12;00 Zabiegi higieniczne, przygotowywanie się do obiadu.
12:00 - 12:30 Obiad. Relaksacja.
12:30 - 13:30 Zabawy i ćwiczenia utrwalające wprowadzony materiał z wybranego programu wychowania przedszkolnego.
13:30 - 14:20 Działalność z inicjatywy dzieci na sali. Praca indywidualna w zależności od potrzebi możliwości dzieci.
14:20 - 14:30 Porządkowanie sali, przygotowywanie się do powieczorka.
14:30 - 14:45 Podwieczorek
14:45 - 15:00 Zabawy kołowe z grupą. Rozmowy z rodzicami. Rozchodzenie się do domów.
Gr V
7:00 - 8:15 Schodzenie się dzieci. Wspieranie rozwoju dziecka przez zabawy i ćwiczenia prowadzone pod kierownictwem nauczyciela
8:15 - 8:45 Praca indywidualna z dziećmi. Zabawy swobodne, spontaniczne, muzyczno-ruchowe. Ćwiczenia gimnastyczne.
8:45 - 9:00 Przygotowanie do śniadania. Rozwijanie czynności samoobsługowych, wdrażanie zasad hiieny,kulturalnego zachowania się i estetyki.
9:00 - 9:25 Śniadanie. Zwracanie uwagi na kuluralne spożywanie posiłków. Zachowanie porzadku wokół siebie, prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higienicznych i porzadkowych.
9:25 - 10:50 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, według planów miesięcznych, zgodnie z Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego. Kształtowanie właściwej postawy społecznej w czasie zabaw i zajęć, stwarzanie sytuacji sprzyjających podejmowaniu inicjatywy przez dzieci. Zabawy integrujące grupę. Działania plastyczno- konstrukcyjne. Ćwiczenia ogólnorozwojowe doskonalące percepcję słuchową i wrokową oraz grafomotorykę.
10:50 - 11:50 Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. spacery. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
11:50 - 12:00 Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i porządkowe.
12:00 - 12:30 Obiad - kształtowanie umiejętności kultralnego spożywania posiłku. Relaksacja
12:30 - 14:00 Zajęcia ruchowe - gry i zabawy na świerzym powietrzu. Zajęcia przyrodnicze, wycieczki. Zabawy wspomagające, ćwiczenia indywiduan dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęc dydaktycznych. Dowolna działalność dzieci, zabawy spontaniczne w kącikach zainteresowań. Zajęcia o charakterze edukacyjno-wyrównawczym.
14:00 - 14:10 Przygotowanie do podwieczorku.
14:00 - 14:30 Poiweczorek.
14:30 - 16:00 Zabawy i zajęcia ruchowo-ryticzne, rozwijanie poczucia rytmu, pamięci, słuchu muzycznego. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, gry i zabawy zbiorowe lub indywidualne. Rozchodzenie się dzieci.
32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32