32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32
Drodzy Rodzice!
W minionym tygodniu podczas zajęć w przedszkolu zgłębialiśmy tematy związane ze sportami zimowymi, postawą fair play w grach i życiu codziennym oraz właściwościami lodu. Każdego ranka nastrój w przedszkolu budowała powitanka ,,Zimowe zabawy”, którą dzieci ilustrowały ruchem.
W poniedziałek przedszkolaki wysłuchały opowiadania Marii Pawlisz ,,Za ciasne łyżwy” i rozmawiały na temat jego treści. Miały możliwość podzielić się swoimi doświadczeniami związanymi z początkami nauki wybranego sportu. Doszły do wniosku, że nie można się poddawać, ponieważ wszystko na początku wydaje się trudne. Dzieci rozwijały wyczucie rytmu podczas zabawy ruchowej do muzyki, prawidłowo reagowały na hasło nauczyciela, dzieliły słowo ,,lodowisko” na sylaby, tworzyły z liter podpisy, przełamywały nieśmiałość podczas wypowiedzi na forum grupy dotyczącej sportów zimowych, kształtowały umiejętność współpracy w zespole podczas rzucania do celu. W trakcie zabawy „Który to obrazek?” ćwiczyły umiejętność orientacji w przestrzeni, odróżniały prawą stronę od lewej i odnajdywały głoskę s w nagłosie. Wtorek dzieci zaczęły zabawą logopedyczną rozwijającą poprawną artykulację i motorykę narządów mowy. Po wysłuchaniu opowiadania ,,Dwa medale” rozmawiały na temat postawy fair play, podawały różne jej przykłady w dziedzinach sportu oraz podczas zabaw ruchowych w przedszkolu. W trakcie zajęć dydaktycznych poznały ciekawostki o sportach zimowych, samodzielnie tworzyły zdania z wylosowanym słowem związanym z tematem, poznały nowe zwroty w języku angielskim. Zdobyte wiadomości i umiejętności wykorzystały, wykonując zadania w kartach pracy. Dzień skończyły wykonaniem pracy plastyczno-technicznej. W środę rozwijały umiejętność logicznego myślenia i wnioskowania. Podczas zabawy „Narciarz na trasie” kształtowały umiejętność odkodowywania informacji. Przedszkolaki brały aktywny udział w zabawach orientacyjno-porządkowych, odróżniały prawą stronę od lewej, przeliczały do 6 i rozwijały swoje kompetencje matematyczne, kształtowały równowagę i współpracę w zespole, wykonywały ćwiczenia według kodu. W trakcie zabaw przy stolikach sprawdzały swoją wiedzę, natomiast na dworze ćwiczyły duże partie mięśniowe oraz wzmacniały kondycję fizyczną, bawiąc się w berka. W czwartkowy poranek przedszkolaki układały z liter podpisy do obrazka oraz dzieliły na sylaby utworzone słowa. Po wysłuchaniu wiersza Magdaleny Witkiewicz sprawdzały, ile z niego zapamiętały, odpowiadając na pytania nauczyciela. W czasie zabawy „Wyprawa pana Bałwana” pilnowały przestrzegania reguł oraz uczyły się przegrywania. Na koniec dnia stworzyły gwiazdy z papierowych kół. W piątek wykonywały ćwiczenia do muzyki, rozwijały poczucie rytmu i ekspresję ruchów, kształtowały orientację w przestrzeni, uczyły się współpracy w zespole i uwrażliwiały się na formę utworu. W zabawie „Pływające kolory” sześciolatki rozwijały wrażliwość sensoryczną podczas aktywności z lodem, malowały farbami na powierzchni lodu i obserwowały efekty wizualne. Wspólnie odnajdywały na mapie: Grenlandię, Arktykę, Antarktydę i odczytywały ich nazwy, następnie porównywały, jak daleko od tych krain leży Polska. Porównywały także różne typy domów w zależności od szerokości geograficznej. W czasie indywidualnej pracy przy stolikach dzieci odczuwały radość podczas aktywności plastyczno-technicznych – wykonały śnieżynkę zgodnie z instrukcją. Dzień zakończyły zabawą matematyczną z elementami rywalizacji.
W tym tygodniu sześciolatki regularnie wypełniały indywidualnie karty pracy, podczas których utrwalały i rozszerzały zdobytą wiedzę. Pobudzały ciekawość poznawczą, biorąc aktywny udział w eksperymentach i zabawach badawczych. Uwrażliwiały się na piękno przyrody. Wykonywały samodzielnie prace plastyczne, wykazując się kreatywnością w myśleniu. Uczyły się również współpracy w grupie podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych. Zrozumiały, jak ważna jest postawa fair play w sportach zimowych i życiu codziennym.
Drodzy Rodzice, prosimy o utrwalanie treści i ćwiczenie umiejętności, którym poświęcony był miniony tydzień. Możecie zachęcić dziecko do gry planszowej, która wymaga respektowania zasad i postawy fair play, porozmawiajcie z nim, jak się czuje w momencie, gdy nie udaje mu się wygrać gry. Obejrzyjcie wspólnie w telewizji jeden ze sportów zimowych i zainteresujcie nim swoją pociechę. Zapytajcie, jak myśli, czy sporty zimowe wymagają od sportowców wysiłku i ciągłej pracy.















32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32