REKRUTACJA 2025/2026
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

 „Zima tuż-tuż”

Drodzy Rodzice!

 

            Ten tydzień zajęć w przedszkolu poświęcony był zimowej aurze. Dzieci rozmawiały o zimowej pogodzie i zjawiskach jej towarzyszących.

            Każdego dnia ranki sześciolatkom umilała powitanka „Pani Zima wszystkich wita”.

W poniedziałek przedszkolaki wysłuchały opowiadania o Heli i Leonie pt. „Lepimy bałwana”, które stało się wstępem do rozmowy na temat bezpiecznych zabaw na śniegu i lodzie oraz emocji, jakie im towarzyszą. Tego dnia dzieci brały udział w ćwiczeniach gimnastycznych, zabawach ruchowo-naśladowczych, kolorowały sylwety ubrań, a także segregowały obrazki z ubraniami na zimowe oraz letnie. We wtorek słuchały opowiadania H. Zdzitowieckiej pt. „Zimowa bajka”, uczestniczyły w różnych zabawach ruchowych, rozwiązywały rebus obrazkowo-sylabowy, wypowiadały się na temat malowanych farbą obrazów o tematyce zimowej i oceniały je, malowały własne zimowe pejzaże, stworzyły klasową galerię sztuki oraz poznały literę R, r pisaną i drukowaną, ćwiczyły słuch fonematyczny oraz umiejętności grafomotoryczne podczas różnego rodzaju zabaw dydaktycznych i ruchowych, a także działań w kartach pracy. Odbyły też spacer po lesie, gdzie prowadziły obserwacje przyrodnicze, przyglądały się przyrodzie w zimowej szacie i podejmowały próby opisania zimowego krajobrazu. W środę została wprowadzona liczba 6 na podstawie zabaw matematycznych i grafomotorycznych. Dzieci układały wzór cyfry 6 na dywanie z liny / sznurka i na karcie pracy z kulek zmiętej bibuły. Tego dnia rozmawialiśmy również o wyglądzie i tworzeniu się płatków śniegu na podstawie ilustracji. Sześciolatki układały śnieżynki z bibuły, z własnych ciał, klocków, odliczały śnieżynki do sześciu w języku angielskim, poznały słówko snowflakes, a także wzięły udział w eksperymencie „Śnieżne kryształki”. W czwartek bawiły się do muzyki klasycznej „Zima” z cyklu „Cztery pory roku, cz. II” Antonia Vivaldiego oraz utrwalały piosenkę „W kontakcie”, wykonując improwizację ruchową i ucząc się na pamięć zwrotek. Poprzez działania muzyczne sześciolatki rozwijały poczucie rytmu, współpracę, ekspresję ruchową oraz umiejętności wokalne. Tego dnia dzieci wykonywały również ćwiczenia gimnastyczne, utrwalały poznane litery, tworząc, odwzorowując i odczytując wyrazy, przeliczały śnieżki wykonane z kartek oraz nauczyły się nowego zwrotu w języku angielskim I am a… (np. a skier – narciarz, a snowman – bałwan, a snowflake – płatek śniegu, a stalactite – sopel lodu, itp.). W piątek słuchały opowiadania H. Zdzitowieckiej pt. „Kolorowe szybki”, wykonały pracę plastyczno-techniczną „Śnieżynki”, badały sensorycznie śnieg i lód, odszukiwały ślady tych dwóch zjawisk przyrodniczych na drzewach, sprzętach w ogrodzie, malowały kolorowymi farbami na śniegu. Po południu sześciolatki podsumowały i utrwaliły swoje wiadomości i umiejętności z całego tygodnia, biorąc udział w zagadkach „Zimowe i nie zimowe zabawy” oraz quizie wiedzy „Zimowe zabawy”. W tym tygodniu nie zabrakło również codziennych wyjść na świeże powietrze – sześciolatki rozwijały małą i dużą motorykę, a także obserwowały zimową przyrodę, nabywając wrażliwość na otaczający je świat natury. Przedszkolaki codziennie wypełniały także indywidualnie karty pracy, utrwalając i rozszerzając swoją wiedzę oraz ćwicząc zdobyte umiejętności.

            Drodzy Rodzice, prosimy o utrwalanie treści i ćwiczenie umiejętności, którym poświęcony był miniony tydzień. Powtarzajcie z dzieckiem literę R, r i liczbę 6. Wasz sześciolatek może zgnieść 6 białych kartek w śniegowe kule i spróbować z nich ułożyć cyfrę 6, następnie może je liczyć, dodawać, odejmować, możecie pobawić się w tworzenie zadań tekstowych (np. Asia ulepiła 2 śnieżki, Janek 3. Ile razem kul ulepiły dzieci?). W takie zabawy możecie również pobawić się na dworze i zamiast z kartek lepić kule ze śniegu. Spróbujcie również ulepić ze śniegu zamiast bałwana literę R, r. Zgromadźcie w domu w wyznaczonym miejscu przedmioty, które w nazwie zawierają głoskę r. Nie zapomnijcie również o zimowych spacerach, które są źródłem nie tylko zdrowia, ale i satysfakcji.

            A w następnym tygodniu rozpoczynamy tematy związane z przygotowaniami do Bożego Narodzenia.

 

 

Data dodania: 2022-12-11 15:14:33
Data edycji: 2022-12-11 15:28:45
Ilość wyświetleń: 285

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej