32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32
Drodzy Rodzice!
W siódmym tygodniu dzieci kształtowały umiejętność rozmawiania o emocjach, zwłaszcza uczuciu smutku. Dzieliły się pomysłami na rozweselenie się i poprawę nastroju. Zapoznały się z zasadami zdrowego odżywiania. Dowiedziały się, w jakich produktach znajdują się witaminy, a których należy unikać, ponieważ są niezdrowe. Poranki umilała dzieciom powitanka ,,Zdrowie na talerzu”, do której wspólnie i zgodnie tańczyły.
Poniedziałek był poświęcony kształtowaniu umiejętności wyrażania emocji oraz rozpoznawania uczucia smutku. Podczas porannej gimnastyki dzieci kształtowały sprawność fizyczną, wykonywały ćwiczenia rozciągające i wzmacniające mięśnie nóg. Opowiadanie Marii Pawlisz ,,Jesienne choroby” było punktem wyjścia do rozmowy o chorobach i samopoczuciu, które im towarzyszy. Dzieci dzieliły się swoimi doświadczeniami i sposobami na poprawę nastroju podczas przeziębienia. W trakcie zabawy „Lekarstwo na smutki” jedno z dzieci udawało smutne, pozostałe miały za zadanie je pocieszyć i rozweselić. Podczas zabawy dydaktycznej „W czasie choroby” inspirowanej opowiadaniem dzieci wspólnie zastanawiały się, jakie mogą być ,,lekarstwa” na smutki. Uczyły się uzasadniania swoich wyborów. Następnie poruszały się po sali do muzyki według wskazówek nauczyciela. Brały również udział w ćwiczeniach gimnastycznych, rozwijały szybkość i kształtowały mięśnie tułowia, wykonując skłony. Podczas zabawy „Tak się czuję, gdy…” uczyły się rozmawiać otwarcie o emocjach i o sytuacjach, które je powodują. We wtorek z samego rana ćwiczyły motorykę narządów mowy i wysłuchały piosenki ,,Smaczniejsze niż słodycze”. Następnie zastanawiały się nad przesłaniem utworu. Dzieci wspólnie doszły do wniosku, że warzywa i owoce są zdrowsze dla organizmu. Nauczyły się słów refrenu piosenki na pamięć. W kolejnej części dnia zapoznały się z wielką i małą literą T, t. Dzieliły słowo ,,tata” na sylaby i rytmicznie uderzały w instrument, przeliczając liczbę sylab. Podczas zabaw wymieniały dowolne słowa rozpoczynające się głoską t. Układały schemat słowa ,,tata” z kartoników i rysowały t palcem po dywanie, w powietrzu. Przy stolikach utrwalały znajomość poznanych liter, wykonując ćwiczenia. Po południu ozdobiły szablon litery T według własnego pomysłu. W środę dzieci poznały, czym są ceny i co oznacza słowo ,,cenny”. Po wysłuchaniu wiersza Barbary Lewandowskiej przedszkolaki sprawdzały umiejętność metaforycznego rozumienia sformułowań. Podczas zabawy ,,owoce jesieni” dzieci utrwalały znajomość darów jesieni i odróżniały owoce od warzyw. W czasie zabaw: „Ile warzyw dobrać?”, „Na straganie” i ,,Paski papryki” zapoznały się z liczbą 3 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym. Nauczyły się zapisu graficznego 3 i dzieliły się spostrzeżeniami, jakie przedmioty przypominają im tę liczbę. Zakończyły dzień zabawami rozwijającymi pamięć i koncentrację oraz zabawą ruchową, integrującą grupę. W czwartek dzieci poznawały, jak wyglądają poszczególne warzywa po przekrojeniu ich na pół. Wiersz Elżbiety Śnieżowskiej-Bielak stanowił punkt wyjścia do rozmowy o grzankach i potrawach z warzyw i owoców, które jedzą dzieci. W dalszej części dnia przedszkolaki brały udział w zabawach rozwijających poczucie sprawstwa, kształtujących pamięć słuchową oraz ćwiczeniach językowych.
Drodzy Rodzice, prosimy o utrwalanie treści i ćwiczenie umiejętności, którym poświęcony był miniony tydzień. Możecie razem z dzieckiem usiąść do wspólnego przygotowania szaszłyków owocowo-warzywnych. Nie zapominajcie rozmawiać z nim o emocjach, jeśli dostrzeżecie, że dziecko jest smutne, zapytajcie, dlaczego tak się czuje. Wybierzcie się ze swoją pociechą do sklepu warzywnego i porozmawiajcie, które części warzyw są jadalne, a które nie. Możecie przygotować razem zupę warzywną w ramach podsumowania wiedzy dziecka.
Pani Ewa















32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32