32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32
TEMAT: NA WIEJSKIM PODWÓRKU- co nam daje krówka.
CELE OGÓLNE:
Dziecko -
Środki dydaktyczne: ilustracje przedstawiające krowy, produkty spożywcze (nabiał: jogurt, masło, mleko, śmietana, ser biały i żółty, serek topiony, maślanka), szablony krowy, czarne łaty, klej, kredki.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Zagadka – wprowadzenie w tematykę zajęć:
Zimą najdziesz je w oborze,
Latem na swobodzie.
Od nich mamy mleko dobre,
– czasem któraś bodzie.
Choć się zielonej trawy naje, to białe mleko daje.
2. Rozmowa o charakterystycznych cechach krowy w oparciu o obserwowane ilustracje. Opisanie wyglądu krowy, sposobu życia, jej znaczenia w życiu człowieka.
3. ,,Zgadnij co to za przysmak?”
Zabawa badawcza. Dziecko smakuje przygotowany nabiał: jogurt, maślanka, śmietana, mleko, ser biały, ser żółty, serek topiony, masło). Po degustacji mamusia/ tatuś prezentuje przygotowane produkty, wspólnie z dz. nazywa je. Uświadomienie dziecku pochodzenia produktów oraz ich wartości dla organizmu
4. „Krowy i konie” – zabawa słuchowo – ruchowa.
Dorosły naśladuje konia. Na dźwięk uderzania klockiem o klocek porusza się truchtem, wysoko unosząc kolana. Rży i „klaszcze” szerokim językiem o podniebienie. Natomiast dziecko naśladuje krowę. Na dźwięk klaśnięcia w dłonie koń zatrzymują się, a powoli na czworakach na trawę wychodzi krówka. Naśladuje żucie trawy przesuwając żuchwą w różnych kierunkach oraz muczy. Następuje również zmiana ról.
5. „Czyje to głosy?” – Zagadki ortofoniczne.
Mamusia/ tatuś odtwarza odgłosy zwierząt, które można spotkać na wiejskim podwórku. Wspólnie z dzieckiem ustala czyje to odgłosy. Następnie prosi, by wymieniło nazwy zwierząt, których odgłosy pojawiły się w nagraniu. Zadanie powtarza kilka osób.
6. „Krowa” – praca plastyczna.
Wyklejanie konturów krowy czarnymi łatami. Dz. nazywa poszczególne części ciała krowy, koloruje ogon, rogi, kopyta. Nakleja czarne łaty w dowolnym miejscu. Porządkowanie miejsca pracy.
Życzę cieplutkiego i słonecznego dnia - pani Lucynka
32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32