REKRUTACJA 2025/2026
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

Zajęcia 9.04.2021

TEMAT: NA WIEJSKIM PODWÓRKU- co nam daje krówka.

 

CELE OGÓLNE:

Dziecko -

  • podaje rozwiązanie zagadek,
  • wie, jak wygląda krowa, co je,
  • smakuje i nazywa nabiał,
  • wie, skąd pochodzą produkty mleczne,
  • rozumie konieczność spożywania nabiału,
  • prawidłowo reaguje na umówione sygnały,
  • doskonali sprawność narządów artykulacyjnych,
  • zna odgłosy zwierząt, podaje ich nazwę,
  • prawidłowo posługuje się klejem,
  • estetycznie wykonuje pracę.

Środki dydaktyczne: ilustracje przedstawiające krowy, produkty spożywcze (nabiał: jogurt, masło, mleko, śmietana, ser biały i żółty, serek topiony, maślanka), szablony krowy, czarne łaty, klej, kredki.

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Zagadka – wprowadzenie w tematykę zajęć:

Zimą najdziesz je w oborze,
Latem na swobodzie.
Od nich mamy mleko dobre,
– czasem któraś bodzie.

Choć się zielonej trawy naje, to białe mleko daje.

 

Krowy mleczne sprzedaż ? | AquaBlend

 

2. Rozmowa o charakterystycznych cechach krowy w oparciu o obserwowane ilustracje. Opisanie wyglądu krowy, sposobu życia, jej znaczenia w życiu człowieka.

 

3. ,,Zgadnij co to za przysmak?”

Zabawa badawcza. Dziecko smakuje przygotowany nabiał: jogurt, maślanka, śmietana, mleko, ser biały, ser żółty, serek topiony, masło). Po degustacji mamusia/ tatuś prezentuje przygotowane produkty, wspólnie z dz. nazywa je. Uświadomienie dziecku pochodzenia produktów oraz ich wartości dla organizmu

Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Jarocinie

Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Oleśnie - Dziedzictwo Kulinarne  Województwa Opolskiego

OSM Radomsko

 

4. „Krowy i konie” – zabawa słuchowo – ruchowa.

Dorosły naśladuje konia. Na dźwięk uderzania klockiem o klocek porusza się truchtem, wysoko unosząc kolana. Rży i „klaszcze” szerokim językiem o podniebienie. Natomiast dziecko naśladuje krowę. Na dźwięk klaśnięcia w dłonie koń zatrzymują się, a powoli na czworakach na trawę wychodzi  krówka. Naśladuje żucie trawy przesuwając żuchwą w różnych kierunkach oraz muczy. Następuje również zmiana ról.

 

Krowa koń zdjęcie stock. Obraz złożonej z haycocks, domowy - 19698356

 

5. „Czyje to głosy?” – Zagadki ortofoniczne.

Mamusia/ tatuś odtwarza  odgłosy zwierząt, które można spotkać na wiejskim podwórku. Wspólnie z dzieckiem  ustala czyje to odgłosy. Następnie prosi, by wymieniło nazwy zwierząt, których odgłosy pojawiły się w nagraniu. Zadanie powtarza kilka osób.

 

 

6. „Krowa” – praca plastyczna.

Wyklejanie konturów krowy czarnymi łatami. Dz. nazywa poszczególne części ciała krowy, koloruje ogon, rogi, kopyta. Nakleja czarne łaty w dowolnym miejscu. Porządkowanie miejsca pracy.

 

Fototapeta Zabawny rysunek krowy • Pixers® - Żyjemy by zmieniać

 

Życzę cieplutkiego i słonecznego dnia - pani Lucynka

 

 

Data dodania: 2021-04-08 17:53:48
Data edycji: 2021-04-08 18:18:53
Ilość wyświetleń: 488

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej