REKRUTACJA 2025/2026
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

Zajęcia 8.04.2021

TEMAT: W wiejskiej zagrodzie, zwierzęta i ich domy

 

CELE OGÓLNE:

 

  • Stwarzanie okazji do rozróżniania i nazywania zwierząt hodowlanych i ich domów.
  • Aktywizowanie aparatu mowy poprzez zabawy dźwiękonaśladowcze.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania.
  • Kształtowanie umiejętności naśladowania ruchów i czynności, rozwijanie sprawności ruchowej.
  • Rozwijanie wrażliwości słuchowej i umiejętności odbierania muzyki.
  • Stwarzanie okazji do inwencji twórczej dziecka.


Pomoce: ilustracje zwierząt hodowlanych i ich domów

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:


1. Opowieść ruchowa dorosłego, dziecko naśladuje ruchy oraz odgłosy zwierząt. W czasie opowieści mama lub tata robi pauzy, by dziecko mogło same rozpoznawać, jakie odgłosami mówią zwierzątka.                       

Kogut obudził się najwcześniej. Przeciągnął się, ziewnął, rozprostował piórka, wyczyścił swój piękny czerwony grzebień na czubku głowy i wyszedł z kurnika. Słoneczko już pięknie grzało. Kogut przeszedł się po podwórku, zajrzał to tu, to tam, po czym wskoczył na płot i zapiał: kukuryku.

Kury obudziły się natychmiast, zaczęły wiercić się na grzędzie, znosząc jajka. Kłóciły się przy tym okropnie… na całe podwórko niosło się ich gdakanie: ko, ko, ko, ko.

Nieopodal w stajni usłyszał tę kłótnię koń, zawołał kilka razy: ihaha. Wybiegł ze stajni i zaczął galopować: kląskanie.

W chlewiku obudziły się świnki i jak to ze świnkami bywa od razu były głodne, wołały: kwi, kwi, kwi. Gdy zjadły, poszły wytaplać się w błocie.

Z obory wychyliła łeb krowa i przywitała się ze świnkami: muuuu.

Całego gospodarstwa pilnował pies Burek, który, gdy tylko coś się działo, szczekał głośno: hau, hau, hau. Aż do wieczora zwierzątka jadły, bawiły się na podwórku. A gdy słońce zachodziło, wróciły do swoich domków spać.

Wiejska zagroda – zadania na długi weekend | Przedszkole nr 39 w Olsztynie

2. Gdzie kto mieszka? – rozmowa przy ilustracjach. Próby nazywania domów i dopasowywania obrazków zwierząt.

  • Kury, kogut – kurnik
  • Świnki – chlew
  • Koń – stajnia
  • Krowa – obora
  • Pies – buda

 

3. Budujemy domki dla zwierząt – zabawa konstrukcyjna. Każde dziecko wybiera sobie dowolną figurkę zwierzątka oraz kilka plastikowych patyczków (np. z gry Bierki). Zadaniem dziecka jest zbudowanie domku dla swojego zwierzątka. Dorosły podczas zabawy pyta dziecko: Jakie masz zwierzątko? Jak się nazywa domek, który budujesz? Krótka zabawa tematyczna: wg pomysłów dzieci, wydawanie dźwięków zwierząt.

 

4. Idą kurki – zabawa do wierszyka (modyfikacja wierszyka M. Barańskiej „Idą mrówki” z „Wchodzi Stach na dach – 103 wierszyki i zabawy kształcące motorykę, koordynacje ruchową i ruchowo- słuchową”). Na dywanie z grubego sznurka ułożone duże koło. Dziecko chodzi dookoła po sznurku powtarzając za mamą/ tatą wierszyk. Przy ostatnim wersie wymieniają nazwę domku i wskakuje do środka koła.

Idą sobie kurki dróżką:
Pierwsza kurka tupie nóżką,
Druga kurka tupie nóżką,
Trzecia kurka tupie nóżką.
Potupały, potupały
I w kurniku się schowały.

Idą sobie świnki dróżką:
Pierwsza świnka tupie nóżką (…)
I w chlewiki się schowały. Itd.

 

5. "Karmimy kurki"- ćwiczenia oddechowe.
Przenoszenie za pomocą słomki, ziarenek papierowych z kartki na rysunek kury.

 

6. Zabawa z piosenką ,,Szukam mamy’’, nauka zwierząt, dzieci zwierząt, odgłosy zwierzątek.

 

Miłego dnia życzę.

Data dodania: 2021-04-07 17:11:32
Data edycji: 2021-04-07 22:49:26
Ilość wyświetleń: 372

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej