32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32
TEMAT DNIA: Zwierzęta z wiejskiego podwórka.
CELE OGÓLNE:
POMOCE DYDAKTYCZNE:
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. „Kto mieszka na wsi?” – ćwiczenia klasyfikacyjne
Mama lub tatuś pokazuje dziecku przygotowaną zagrodę, w której brakuje zwierząt, a następnie wyjaśnia, iż zadaniem dziecka jest wylosowanie jednej sylwety zwierzątka, nazwanie zwierzęcia i położenie do zagrody jeśli pasuje, jeśli nie, wrzuca go do pojemnika.
2. Zabawa naśladowcza „Na wiejskim podwórku”
Przebieg: Dziecko biega w tempie podanym na bębenku. Zatrzymują się i na hasło: Pieski – chodzi na czworakach i naśladuje szczekanie psa. Na hasło: Koniki – biegnie, zatrzymuje się i grzebie kopytkiem. Na hasło: Koguty – staje na jednej nodze i naśladuje pianie koguta.
3. Rozwiązywanie zagadek :
– koń, krowa, kura, kogut, kaczka, pies, kot, świnia. Po każdej prawidłowo rozwiązanej zagadce wybrane dziecko pokazuje ilustrację odgadniętego zwierzęcia.
ZAGADKI:
Zagadka o krowie
Duża i łaciata, na zielonej łące. Mlekiem nam dziękuje, za trawę i słońce.
Zagadka o kurze
Chodzi po podwórku, o ziarenka prosi. Siaduje na grzędzie, pyszne jajka znosi.
Zagadka o kogucie
Budzi się przed świtem, w przytulnym kurniku. Potem budzi innych, swoim kukuryku!
Zagadka o świni
Mieszka w chlewiku tłuścioszka znana.Przez ludzi na słoninkę chowana..
Zagadka o koniu
Lubi owies, lubi siano, w stajni rży rano.
Zagadka o kaczce
Lubię pływać w stawie każdy z was mnie zna.
Wśród wrzasków domowych ptaków słychać moje: kwa, kwa.
Zagadka o kocie
Zagdaka to będzie nie długa, wlazł sobie na płotek i mruga.
Zagadka o psie
Najwierniejszy to przyjaciel domu i człowieka,
dobrym ludziom chętnie służy na złych warczy, szczeka.
4. „Odgłosy zwierząt” – zabawa dydaktyczna rozwijająca percepcję słuchową.
Dziecko siedzi na dywanie trzyma kartonik z sylwetą zwierzątka, słucha odgłosów zwierząt z. Gdy usłyszy głos swojego zwierzątka wstaje i dzieli odgadnięty wyraz na sylaby. np kacz-ka, ku-ra.
5. „Jakie to zwierzę?” – ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej – układanie puzzli. Dziecko otrzymuje kopertę z pociętym obrazkiem – układanie obrazka w całość. Po wykonaniu zadania mówi jakie ułożyło zwierzę.
6. ,,Galop” D. Kabalewskiego
Fabularyzowanie utworu połączone z prostymi ruchami rytmicznymi. Dziecko siedzi na krzesełku i naśladuje ruchy. Dorosły zgodnie z muzyką snuje opowieść o galopujących koniach.
Pozdrawiam.
32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32