32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32
Temat: „Szukamy rymów” – zabawa dydaktyczna.
CELE:
• doskonalenie koncentracji uwagi
• doskonalenie sprawności językowej
• doskonalenie logicznego myślenia
Przebieg:
1. „Gdzie są rymy” – zabawa słowna.
Rodzic czyta krótkie rymowanki, a dziecko wskazuje wyrazy rymujące się. Następnie dzieci wymyślają swoje wyrazy rymujące się.
Koło rzeki chodzi kaczka,
jest zmęczona nieboraczka.
Baran zjada smaczną trawę,
Ma ochotę na zabawę.
Krasnoludki podskakują,
zaraz obiad przygotują.
Gąski pasą się na łące,
a słońce przygrzewa gorące.
2. Teraz krótka gimnastyka!!!
3. „Wybierz wyrazy rymujące się” – ćwiczenie językowe.
Rodzic czyta wyrazy, dziecko wskazuje, które wyrazy rymują się.
koń – zegarek – słoń
sowa – kamień – głowa
kapusta – langusta – rower
szyba – ryba – tygrys
mapa – noga – kapa
4. „Połącz wyrazy rymujące się” – Wyprawka, s. 28.
Wytnij obrazki i ułóż w pary tak, aby ich nazwy rymowały się.
taczka – kaczka
dach – strach
chmury – góry
piórko – biurko
sok – smok
mak – hak
schody – lody
5. Już chyba wszyscy rozpoznają rymy!. Teraz obejrzyjcie krótki filmik z profesorem małpką w roli głównej i pobawcie się razem z nim w układanie rymów!. DO DZIEŁA, POWODZENIA!!!
6. „Jaka to bajka?” – prawda czy fałsz.
Rodzic mówi informacje na temat znanych dzieciom bajek. Dzieci kiedy usłyszą zdanie prawdziwe – podnoszą obie ręce do góry, a kiedy zdanie będzie fałszywe chowają ręce za siebie.
Np. Królewna Śnieżka opiekowała się ośmioma krasnoludkami.
Czerwony Kapturek szedł przez las do domu dziadka.
Wróżka podarowała Kopciuszkowi karetę z dyni.
Brzydkie kaczątko zamieniło się w łabędzia.
Trzy małe świnki mieszkały w zamku.
Księżniczka spała na ziarnku maku.
6. Karta pracy, cz. 3, s. 67.
Kochane starszaki, dziś kończymy bajkowy tydzień. Uzupełnijcie sobie wszystkie karty pracy z nim związane.
Do zobaczenia w poniedziałek JUŻ W PRZEDSZKOLUUUU:))))))))))
Na koniec bajka Franklin czeka na siostrzyczkę
32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32