REKRUTACJA 2025/2026
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

Zajęcia 14.04.2021

Dzień dobry.

Witam Was bardzo serdecznie w kolejnym dniu naszej nauki i zapraszam do zapoznania się z dzisiejszymi zajęciami.

 

Temat kompleksowyPowrót ptaków

Temat dniaWiosenne przysłowia

 

Cele:

  • Zapoznanie z niektórymi przysłowiami ludowymi dotyczącymi wiosny i ptaków
  • Utrwalenie piosenek o tematyce wiosennej
  • Tworzenie melodii do podanego krótkiego tekstu
  • Porównywanie położenia przedmiotów w przestrzeni
  • Posługiwanie się określeniami: wysoko- nisko, wyżej- niżej

 

Przebieg zajęć:

Słuchanie i ilustrowanie ruchem piosenki pt.: „Deszcz”.

Dzisiejsze zajęcia rozpoczynamy muzycznie. Zapraszam Was do zabawy przy piosence pt.: „Deszcz”.

 

Słuchanie piosenki pt.: „Marcowa pogoda” ze szczególnym zwróceniem uwagi na przysłowia.

Pora troszkę odpocząć. Usiądźcie wygodnie i posłuchajcie piosenki pt.: Marcowa pogoda”. Spróbujcie odszukać w tej piosence przysłowia. Nic się nie martwcie, rodzice na pewno Wam pomogą.

 

„Marcowa pogoda”

 

Marcowa pogoda

Raz słońce, raz woda x2

 

W małej, brudnej kupce śniegu

Rośnie kilka przebiśniegów.

Zima w góry już ucieka

Wiosna w przedpokoju czeka.

 

A na świętego Grzegorza

Zima już idzie do morza

 

Marcowa pogoda

Raz słońce, raz woda x2

 

Marzec to jest miesiąc taki

W którym przylatują ptaki.

Bocian już do gniazda leci

Obserwują boćka dzieci.

 

Gdy na Józefa pięknie

Zima niedługo pęknie.

 

Marcowa pogoda

Raz słońce, raz woda x2

 

Słonko grzeje bardzo mocno

Już na drzewach pączki rosną

A gdy w marcu ciągle pada,

To rolnikom wtedy biada.

 

Gdy zegarki przestawimy

Dłuższym dniem się nacieszymy.

 

Kochani, na pewno udało się Wam odszukać przysłowia. Spróbujcie wyjaśnić co one mogą oznaczać.

 

Mam dla Was jeszcze kilka innych przysłów. Posłuchajcie i spróbujcie wyjaśnić, co one mogą oznaczać.

 

  • W marcu jak w garncu.
  • Marzec to jest miesiąc taki, w którym przylatują ptaki.
  • Gdy dzika gęś w marcu przybywa, wiosna ciepła bywa.
  • Jak kukułka przyleci na suchy las, to będzie głodny czas, a jak zakuka w zielonym gaju – spodziewaj się urodzaju.
  • Jedna jaskółka wiosny nie czyni.
  • Kiedy się jaskółka zniża – deszcz się zbliża.

„Wiosenne przysłowia” – tworzenie melodii do przysłowia ludowego

 

Na pewno świetnie poradziliście sobie z tym zadaniem, więc pora na zabawę. Wybierzcie sobie jedno przysłowie i spróbujcie je zaśpiewać. Jeśli macie w domu instrumenty, możecie na nich zagrać melodię. Może ktoś z Was chciał by nagrać swój występ ? Chętnie posłucham waszych aranżacji.

 

Słuchanie opowiadania pt.: „Wędrówka obłoków”

 

Mam nadzieję, że zabawy z muzyką bardzo Wam się podobały. Usiądźcie wygodnie i posłuchajcie opowiadania pt. : „Wędrówka obłoków”.

Był sobie niebieski obłoczek. Sunął wolno po niebie i rozglądał się dookoła.

- Ach jak tu pięknie. Jakie wspaniałe widoki. Mogę sobie patrzeć i patrzeć na ziemię. Widzę wszystko dookoła.

 

Nagle usłyszał czyjś głos:

- Witaj, niebieski obłoczku.

Obłoczek rozglądał się wokół, ale nikogo nie widział.

- Nie widzę cię. Kim jesteś i skąd mnie wołasz?

- Jestem białym obłoczkiem i znajduje się niżej niż ty.

- Niżej niż ja? A co to znaczy?

- To znaczy, że jestem pod Tobą.

Niebieski obłoczek spojrzał w dół.

- Ach witaj biały obłoczku! Teraz już Cię widzę. A dlaczego jesteś tak nisko?

- Bo ja nie lubię być wysoko. Wolę być trochę niżej.

- Ależ biały obłoczku, stąd są lepsze widoki. Widać wszystko i wszystkich. Widzę nawet dzieci w przedszkolu.

- No coś ty. Widzisz nawet dzieci?

- Jasne, wejdź wyżej, to zobaczysz co teraz dzieci robią.

Biały obłoczek przesunął się wyżej. Teraz był już obok niebieskiego.

- Ach jak tu wysoko. Ale rzeczywiście wszystko widać.

 

Rozmowa na temat opowiadania.

 

Przedszkolaczki powiedzcie:

  • Kto spacerował po niebie?
  • Z kim rozmawiał niebieski obłoczek?
  • Który obłoczek był wyżej?
  • Który obłoczek był niżej?
  • Co to znaczy być niżej od czegoś?
  • Dlaczego biały obłoczek wolał być niżej?
  • Jak niebieski obłoczek zachęcił biały do wejścia wyżej?
  • Co widziały obłoczki będąc razem wysoko?

„Co robią dzieci?” – Ćwiczenie z książki „Pięciolatek razem poznajemy świat” cz.3, s.33

 

Proszę otwórzcie wasze książeczki i spójrzcie na dwa obrazki, które są na górze strony. Powiedzcie co one przedstawiają. A następnie policzcie ile słów ma zdanie do pierwszego rysunku. Narysujcie w okienku tyle kresek ile udało Wam się policzyć słów. Teraz policzcie słowa w zdaniu do drugiego obrazka i również narysujcie kreski.

 

Teraz proszę spójrzcie niżej. Policzcie ile jest drzew? Ile budek? Oraz ile drabin?

Porównajcie ich wysokość i połączcie ze sobą właściwe rysunki.

 

 

„Kto jest wyższy, a kto niższy?” – porównywanie wysokości.

 

Jeśli macie jeszcze siłę, zapraszam Was do zabawy. Poszukajcie w swoim otoczeniu przedmiotów, które są od was wyższe. A teraz poszukajcie przedmiotów, które są od was niższe. Może uda Wam się znaleźć coś co jest tego samego wzrostu co Wy?

Bardzo serdecznie dziękuję Wam za dzisiejszą pracę. Dziękuję Wam szanowni Państwo za poświęcony czas i proszę dzieci o ogromne uściski dla Was.

Przypominam adres naszej grupowej poczty sredniaki6@gmail.com

Serdecznie pozdrawiam i życzę miłego dnia.

 

Pani Monika

Data dodania: 2021-04-13 15:52:37
Data edycji: 2021-04-13 15:56:19
Ilość wyświetleń: 149

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej