REKRUTACJA 2025/2026
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

Zajęcia 12.04.21r.

TEMAT KOMPLEKSOWY:"BAŚNIE I BAJKI"

 

Temat dnia: „Zakupy mamy” – wprowadzenie litery „c”, „C”.

Cele:

  • Wprowadzenie drukowanej i pisanej litery c, C.
  • Ćwiczenie spostrzegawczości, doskonalenie koncentracji uwagi.
  • Określenie głoski C jako spółgłoski.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

    1. „Zakupy mamy” – słuchanie opowiadania D. Kossakowskiej. Rodzic czyta opowiadanie.

    Obok domu Celiny i Melki stoi stragan. Jest on własnością pana Zygmunta. Mama dziewczynek często kupuje tam owoce i warzywa. Są świeże i dorodne. Dzisiaj mama wybrała się po zakupy z Celiną. Kupiła dwie cebule i trzy cytryny. Niedaleko straganu jest cukiernia, w której sprzedają przepyszne torty cytrynowe. Celina bardzo je lubi. Chętnie zjada też cukierki owocowe. Mama mówi, że Celina to wielki łasuch, dlatego zbyt często nie zachodzą do cukierni.

    Rozmowa na temat opowiadania.

    - Co stoi obok domu Celiny i Melki?

    - Czyją własnością jest stragan?

    - Co mama kupuje u pana Zygmunta?

    - Jakie są warzywa pana Zygmunta?

    - z kim dzisiaj mama poszła po zakupy?

    - Co kupiła mama u pana Zygmunta?

    - Co sprzedają w cukierni?

    - Jakie słodycze lubi Celina?

    - Dlaczego mama nie zachodzi z Celiną zbyt często do cukierni?

     

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    2. 2. Karty pracy, cz.3, str. 60

    Wyszukiwanie na ilustracji przedmiotów, których nazwy zawierają głoskę „c”.

    Dzieci oglądają ilustrację i wymieniają nazwy zawierające głoskę c: cukierki,

    cebula, cytryna, cyrk, cena, cegły.

    3. Obejrzyjcie teraz krótki filmik o literce c. Zwróćcie uwagę w jakim jest kolorze. 

    - Określenie rodzaju głoski c (spółgłoska).

     

    4. UWAGA, CZAS NA ZABAWĘ RUCHOWĄ!!! WSTAJEMY I RUSZAMY SIĘ!!!!

     

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

    5. Nauka pisania litery „c”, „C”. Omówienie miejsca zapisu c małej i wielkiej w liniaturze.

Kochane Starszaki, może stworzycie nam jakąś pracę z literką C w roli głównej. Może to być rysunek, 

ozdobienie literki C. A może literka C ze sznurka?, a może literka C z Waszego ciała?????

Czekamy na Wasze pomysły!!!!  Już nie możemy się doczekać :))))))

Nasz grupowy mail: grupapiata6@gmail.com

Data dodania: 2021-04-11 08:45:17
Data edycji: 2021-04-11 08:48:05
Ilość wyświetleń: 246

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej