REKRUTACJA 2025/2026
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

zajęcia 12.04.2021

Temat kompleksowy: Powrót ptaków

Temat dnia: Witamy ptaki

 

cele:

  • doskonalenie umiejętności rysowania poprzez łączenie kropek,
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania
  • wdrażanie do wspólnej zabawy

„Jaskółka” – ćwiczenia grafomotoryczne. „Pięciolatek – Razem poznajemy świat” – grafomotoryka s.58./

 

„Dmuchamy na piórka” – ćwiczenia oddechowe. Wyciągamy rękę przed siebie, kładziemy na wewnętrznej dłoni piórko lub kawałek kartki i dmuchamy jak najdalej.

 

„Ptaszki”– zabawa z elementem podskoku.
Dzieci poruszają się poskakując obunóż, na hasło: ptaszki zbierają ziarenka przysiadają i uderzają paluszkami o podłogę.

 

„Spłoszone wróble” - zabawa z elementem biegu.
Dzieci - wróbelki poruszają się po dywanie i biegają w różne strony, rękoma naśladują latanie. Spłoszone przez miauknięcie kota (głosem naśladuje rodzic) ustawiają się pod ścianą lub szafkami. Gdy kota już nie słychać wróbelki biegają dalej.

 

Rozmowa z dziećmi na podstawie ilustracji z książki „Pięciolatek – Razem poznajemy świat” cz.3,s.32,:
- Jaką mamy teraz porę roku?
- Po czym można poznać, że to już wiosna?
- Co słychać dookoła? 

Posłuchajcie teraz, kogo słychać w okolicy...

https://www.youtube.com/watch?v=6EEyZzRAYlw&ab_channel=BarbaraUrba%C5%84ska

 

Słuchanie opowiadania pt.: „Ptasie sprawki”


Słońce świeciło coraz cieplej, na drzewach pojawiały się zielone pąki i trawka się zazieleniła.
Wokoło pachniało wiosennym powietrzem. Na płocie siadły dwa wróble, aby po długiej
zimie wygrzewać się w promieniach wiosennego słońca.
Nagle usłyszały jakieś odgłosy, szum skrzydeł i zobaczyły, że na gałązkę usiadły dwa ptaki,
a jeden usiadł na dachu domu. Wróble poznały wśród nich bociana, szpaka, jaskółkę
i ucieszyły się bardzo, że już wróciły z ciepłych krajów. Lecz jaskółka, szpak i bocian zamiast
też się cieszyć, zaczęły robić wróblom wyrzuty za to, że kiedy ich tu nie było nie dopilnowały
gospodarstwa i że wszędzie jest wielki nieporządek.
A wróble na to:
- No w czym tu nasza wina?
- W czym, w czym, w czym?
Jaskółka na to – pit, pit, pit! – Jak odlatywałyśmy jesienią pełno było zboża w stogach, na
polach, a gdzie jest teraz?
Pit, pit, pit! – pyta jaskółka.
- Tit, tit, tit! – drzewa były całe w kolorowych listkach, a teraz są puste. Swoim tit, tit, tit muszę
budzić listek za listkiem – rzekł szpak.
- Kle, kle, kle! – wszędzie pusto nic nie ma do jedzenia, musimy głodować kle, kle, kle!
– powiedział bociek.
A potem wszystkie dodały rozgniewane:
- Ach te wróble to ziółka, widać, że niczego nie pilnowały. Przez zimę wszystko zjadły
i zmarnowały?
Wróble na to chórem:
- W czym tu nasza wina?W czym, w czym, w czym?.
Same byście spróbowały zostać u nas na zimę, kiedy mróz i śnieg, gdy nie ma nic do jedzenia!
Ptaki zaczęły się kłócić i nic nie wiadomo jak długo by to trwało, gdyby nie Ania, która
wracała właśnie ze szkoły i usłyszała sprzeczki ptaków.
- Wróble tu niczemu nie są winne – powiedziała.
- Pit, pit, pit! – A gdzie jest zboże? – spytała jaskółka.
- Zboże rolnicy zwieźli do swoich zagród.
- Kle, kle, kle, a co się stało z pięknymi kolorowymi liśćmi?
- Liście spadły z drzew, gdy tylko zima do nas przyszła. Więc już dłużej się nie kłóćcie i zawrzyjcie
zgodę, a ja i moi koledzy nakarmimy was i pomożemy zbudować gniazda.
Szpakowi dzieci zrobiły budkę z drewna i przybiły do drzewa.
Bocianowi uzbierały gałązek i siana, a on uwił gniazdo na dachu.
Jaskółce przyniosły mokrego piasku, z którego ulepiła sobie gniazdko pod dachem.
Od tego czasu ptaki się już nie kłóciły, zapanowała zgoda, a dookoła rozlegał się wesoły
śpiew szczęśliwych ptaków. W zbudowanych gniazdkach samiczki wysiadywały jaja.

 

Rozmowa na temat opowiadania:
- Jakie ptaki przyleciały do nas z ciepłych krajów?
- Co powiedziały ptaki?
- Kto pomógł skłóconym ptakom?
- Czy dzieci dobrze postąpiły?

 

Zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa „Znajdź swoje mieszkanie”
Do zabawy zapraszamy domowników. Dzielimy się są na trzy grupy: szpaki, jaskółki i bociany. Każda grupa /ptaki/ wydaje
charakterystyczne głosy:
Jaskółki – pit, pit, pit!
Szpaki – tit, tit, tit!
Bociany – kle, kle, kle!
Rodzic umieszcza w trzech miejscach pomieszczenia ilustracje domów ptaków. Gniazdo bociana i jaskółki oraz budkę szpaka. Zadaniem ptaków /dzieci/ jest trafić do swego mieszkania /gniazda/.
Dzieci wraz z domownikami biegają po pokoju wydając charakterystyczne dla danego gatunku ptaków odgłosy. Na
przerwę w muzyce szukają swoich gniazd i ustawiają się przed nimi. Rodzic sprawdza,
czy właściwie ptaki trafiły do swoich domów prosząc dzieci, aby odezwały się swoim charakterystycznym
głosem np. bociany – kle, kle, kle!
Zabawę powtarzamy kilka razy.

piosenka do zabawy

 

Wykonajcie zadanie z książki „Pięciolatek – Razem poznajemy świat” cz.3,s.32

 

To już ostatni scenariusz, który dla Was przygotowałam. Od wtorku grupę przejmuje pani Monika.

Dziękuję bardzo za współpracę, za wspólną zabawę i naukę Wam kochane przedszkolaki, a także Waszym najbliższym.

Pozdrawiam Was serdecznie, pani Magda

Data dodania: 2021-04-11 13:02:29
Data edycji: 2021-04-11 13:03:40
Ilość wyświetleń: 207

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej