REKRUTACJA 2025/2026
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

Wiadomość z daleka

Wiadomość z daleka

Tydzień XIII – „Wiadomość z daleka”
Drodzy Rodzice!

W tym tygodniu rozpoczęliśmy nowy miesiąc – grudzień, podczas którego zajmowaliśmy się tematyką poczty oraz szeroko rozumianych wiadomości. 1 grudnia odiwedziliśmy także kopalnię "Janina" w Libiążu.
W poniedziałek sześciolatki wysłuchały opowiadania o Heli i Leonie zatytułowanego „Pocztówka”, które stało się wstępem do rozmowy na temat różnych sposobów komunikowania się ludzi między sobą. Dzieci wypowiadały się na temat drogi pocztówek i listów od nadawcy do odbiorcy na podstawie ilustracji, poznały znaczenie słów: nadawca, odbiorca, ilustrowały ruchem treść opowieści „Droga pocztówki”, brały udział w ćwiczeniach gimnastycznych. We wtorek słuchały wiersza T. Śliwiaka pt. „Poczta w lesie”, utrwalały swoje dane adresowe (imię, nazwisko, adres zamieszkania, miejscowość) oraz przypomniały sobie wszystkie numery alarmowe: 997, 998, 999, 112. Tego dnia sześciolatki poznały literę K, k pisaną i drukowaną, ćwiczyły słuch fonematyczny oraz umiejętności grafomotoryczne podczas różnego rodzaju zabaw dydaktycznych i ruchowych, a także działań w kartach pracy. W środę przedszkolaki ćwiczyły umiejętności i kompetencje matematyczne. Podczas zabawy „Przesyłki” doskonaliły przeliczanie, klasyfikowanie i logiczne myślenie. W czwartek sześciolatki poznały nową piosenkę „W kontakcie”; wypowiadały się na jej temat, bawiły się w jej rytmie, a refrenu uczyły się na pamięć oraz ćwiczyły tężyznę fizyczną podczas zajęć gimnastycznych. Poznały również trąbkę jako symbol Poczty Polskiej, zastanawiały się, co to są wiadomości tekstowe i e-maile, odsłuchiwały nagrań dźwięków związanych z pocztą i odbieraniem różnego rodzaju wiadomości i je nazywały. Dzieci wysłuchały wiersza pt. „Mikołajki Leona” A.U. Kamińskiej. Wszystkie przedszkolaki wykonały pracę plastyczną „Koperta z niespodzianką”. list do Świętego Mikołaja. Tego dnia sześciolatki rozwijały pamięć wzrokową i spostrzegawczość w trakcie zabawy „Co się zmieniło?”. W tym tygodniu nie zabrakło również codziennych ćwiczeń, sześciolatki rozwijały małą i dużą motorykę oraz koordynację wzrokowo-ruchową. Przedszkolaki codziennie wypełniały także indywidualnie karty pracy, utrwalając i rozszerzając swoją wiedzę oraz ćwicząc zdobyte umiejętności.
1 grudnia dzieci z naszej grupy wzięły udział w wycieczce do kopalni ,,Janina” w Libiążu. Muzealna sztolnia to namiastka warunków pracy, które panują pod ziemią. Dzieci zaopatrzone w kaski, mogły zwiedzić sztolnię i zapoznać się z podstawowymi wiadomosciami dotyczącymi pracy wydobywczej, mogły oglądać wielkie maszyny górnicze min. kombajn chodnikowy. Zobaczyły, jak wygląda ściana wydobywcza wyposażona w kompleksy obudowy. Starszaki najbardziej zainteresowały kolejki - osobowa górniczego przewozu dołowego oraz kolejka szynowa podwieszana. Ciekawostką było również miejsce, w którym znajdowały się manekiny ubrane w stroje robocze i prezentowane na nich środki ochrony indywidualnej. Dodatkowo zobaczyć można było kolekcję mundurów, z której najstarszy pochodzi z początku XX w., szpady górnicze, kolekcję kufli oraz fotografie historyczne, obrazujące zmiany zachodzące w zakładzie. Dzieci bardzo chętnie zadawały pytania przewodnikowi. Sami odgadywali nazwy przedmiotów pomocnych w pracy górnika. Mogli także posłuchać sygnałów, którymi posługują się górnicy podczas swojej pracy. Poznały ciężką pracę górnika i szukały legendarnego skarbnika kopalni , który pilnuje swego czarnego złota! Wycieczka była fascynująca.
Drodzy Rodzice, prosimy o utrwalanie treści i ćwiczenie umiejętności, którym poświęcony był miniony tydzień. Powtarzajcie z dzieckiem literę K, k – możecie poprosić je o ułożenie jej z kredek, kokardek makaronowych, kapsli, kół origami lub innych przedmiotów rozpoczynających się głoską k. Następnie dziecko może zapisać litery K, k na małych kartkach i położyć je na każdym przedmiocie w domu, który zawiera w swojej nazwie głoskę k (będzie to świetne ćwiczenie słuchu fonematycznego – analizy głoskowej). Możecie razem napisać list lub pocztówkę do bliskiej osoby z okazji mikołajek lub zbliżających się świąt Bożego Narodzenia.

Data dodania: 2022-12-04 14:48:51
Data edycji: 2022-12-04 14:54:20
Ilość wyświetleń: 167

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej