REKRUTACJA 2024/2025
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

W zdrowym ciele zdrowy duch!

 

 

 

Drodzy Rodzice!

Drugi październikowy tydzień upłynął nam pod znakiem jesiennych smaków – tym razem dzieci poznawały jesienne warzywa i utrwalały wiadomości na ich temat. Zaczęliśmy opowiadaniem „Najlepsza zupa na świecie” i dyskusją dotyczącą ulubionych warzywnych potraw. Słuchaliśmy też zabawnego wierszyka „Pomidor” a także słuchaliśmy  weiersza J.Brzechwy 'Na straganie". Inscenizowaliśmy wierz sylwetami warzyw z wykorzystaniem kacika teatralnego.Warto nadmienić, jak ważne jest rozwijanie logicznego myślenia dziecka z wykorzystaniem elementów humoru i absurdu. Opowiadanie śmiesznych historii, wybieranie humorystycznych tekstów literackich, żartowanie z dzieckiem czy wskazywanie absurdalnych sytuacji rozwija je poznawczo, rozładowuje napięcie, poprawia nastrój i buduje więzi. Nie bądźmy więc ciągle tacy poważni! 

W zeszłym tygodniu dzieci klasyfikowały warzywa według różnych cech, np. zastanawiały się, które rosną nad ziemią, a które pod ziemią, jaki mają kolor i kształt. Uzasadniały swoje wybory, co wymagało wykazania się umiejętnością logicznego myślenia, wiedzą i spostrzegawczością. Poznawały ich smak i zapach.Babcia Kornelki pokazała nam jak sie kisi ogórki! Pani Basia krok po kroku zapoznała dzieci z tym co jest potrzebne do zakiszenia tych warzyw a także dzieci miały mozliwość  powąchania kopru , degustacji już gotowych ogórczków ze spiżarni Babci Basi. 

W minionym tygodniu mieliśmy też okazję obcować z muzyką poważną – dzieci słuchały i bawiły się do utworu „Jesień” z cyklu „Cztery pory roku” Antonio Vivaldiego. Zabawy ruchowe  przy utworze"Olimpiada w jarzynowie" i aktywne słuchanie utworów należących do kanonu muzyki klasycznej będzie się odbywało regularnie, aby rozwijać wrażliwość muzyczną i poszerzać dziecięce doświadczenia muzyczne.  Sylwety warzyw posłużyły nam również do kształtowania pojęć matematycznych: tworzyliśmy zbiory, układaliśmy rytm warzywny. 

 

 

„Pobawmy się razem” – nasze propozycje spędzenia czasu z dzieckiem:

 

  1. „Co jest w naszej zupie?”. Rozpoznawanie i podawanie nazw warzyw wykorzystywanych do przygotowania potraw. Można zacząć zabawę już na wcześniejszym etapie – podczas kupowania, obierania i krojenia warzyw, a także innych kulinarnych czynności wykonywanych w kuchni wspólnie z dzieckiem.
  2. „Marchewa czy marcheweczka?”. Zabawa językowa rozwijająca słownictwo. Zachęcamy do tworzenia przez dziecko zdrobnień i zgrubień słów – to zabawa poszerzająca zasób słownictwa, a także pomagająca utrwalić znajomość pojęć związanych z określaniem wielkości, np. duży, mały (wielgachny, maleńki).
Data dodania: 2023-10-08 08:38:52
Data edycji: 2023-10-15 17:51:06
Ilość wyświetleń: 85

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej