REKRUTACJA 2025/2026
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

W wiosennym ogrodzie

Drodzy Rodzice!

            W minionym tygodniu podczas zajęć w przedszkolu zgłębialiśmy tematy związane z wiosną w ogrodzie, a każdego poranka dzieci bawiły się przy powitance „Tak lubię rano przyjść do przedszkola”.

W poniedziałek dzieci słuchały kolejnego opowiadania K. Wierzbickiej o Heli i Leonie pt. „Wiosenne porządki”, które stało się źródłem informacji o pracach, jakie wykonuje się wiosną w ogrodzie, i koniecznych do tego narzędziach. Podczas zajęć dydaktycznych dzieliły na sylaby i głoski nazwy ogrodowych prac porządkowych oraz przydatnych narzędzi. Dowiedziały się również, czego potrzebują rośliny do życia, i posadziły różne rośliny oraz z pomocą nauczyciela zasiały nasiona. We wtorek przedszkolaki słuchały wiersza „Nienasadzone i nienasiane” autorstwa A. Frączek i rozmawiały na temat jego treści, wskazując fragmenty fikcyjne. Tego dnia poznały również literę C, c drukowaną i pisaną. Podczas zajęć wprowadzających nową literę dzieci układały model sylabowy i głoskowy wyrazu „cebula”, uczyły się poprawnie artykułować nową głoskę i określały jej miejsce w różnych słowach, a także podawały przykłady innych słów rozpoczynających się głoską c. Ponadto słuchały piosenki o nowej literze i wypowiadały się na jej temat. Układały literę C, c ze sznurków i kreśliły ją w powietrzu i na podłodze. Nowo zdobyte wiadomości i umiejętności wykorzystały, wykonując zadania z kart pracy: ćwiczyły czytanie, pisały po śladzie i zaznaczały nową literę w tekście. W środę dzieci słuchały wiersza „Ogródek” M. Konopnickiej i wypowiadały się na temat jego treści pełnymi zdaniami. Później poznawały kolejny znak matematyczny, znak dodawania +. Podczas zabaw matematycznych dzieci układały równania i zastępowały literkę „i” znakiem dodawania. W czasie indywidualnej pracy przy stolikach układały kulki z bibuły według wzoru i przedmuchiwały je słomkami zgodnie z poleceniem nauczyciela. Przeliczały wiosenne kwiaty oraz uzupełniały zapisy równań odpowiednimi cyframi i znakami matematycznymi. Natomiast po południu przedszkolaki rozwiązywały zagadki o wiosennych kwiatach, wskazywały je na ilustracjach i wykonały kwiatowy kolaż. W czwartek dzieci poznały piosenkę pt. „Wiosna i pan ogrodnik”, której słów uczyły się na pamięć. W piątek zagrały w zielone, układając z różnych części roślin wiosenny obrazek, i rozwiązywały zagadki zapachowe. Później polisensorycznie poznawały nasiona fasoli, które posadziły w słoiczkach z gazą. Podczas zajęć plastyczno-technicznych sześciolatki wykonały etykiety na słoiki z fasolkami, wykorzystując karty z wyprawki. Na każdej etykiecie będą mogły systematycznie zapisywać zaobserwowane zmiany w wyglądzie roślinek. Po południu przedszkolaki starały się zapamiętać wygląd, nazwy i sposób ułożenia kwiatów w wazonie, oraz wzięły udział w quizie wiedzy pt. „Wiosenne kwiaty”. W trakcie minionego tygodnia aktywnie uczestniczyły w zabawach ruchowych, ćwiczeniach porannych i planowanych zajęciach gimnastycznych, korzystały też z codziennego pobytu na świeżym powietrzu. W czasie wolnym bawiły się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami oraz dbały o porządek w sali.

Drodzy Rodzice, podczas zajęć w przedszkolu dzieci poznały nazwy pielęgnacyjnych prac ogrodowych i narzędzi oraz pierwszych wiosennych kwiatów. Utrwalajcie te wiadomości i jeśli macie możliwość, poszukajcie pierwszych kwiatów w parku lub załóżcie w domu uprawę dowolnej rośliny. Taka obserwacja dostarczy dzieciom wielu informacji.

Data dodania: 2023-03-20 11:12:14
Data edycji: 2023-03-20 11:26:57
Ilość wyświetleń: 321

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej