32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32
Drodzy Rodzice!
W minionym tygodniu podczas zajęć w przedszkolu zgłębialiśmy tematy związane z wiosną w ogrodzie, a każdego poranka dzieci bawiły się przy powitance „Tak lubię rano przyjść do przedszkola”.
W poniedziałek dzieci słuchały kolejnego opowiadania K. Wierzbickiej o Heli i Leonie pt. „Wiosenne porządki”, które stało się źródłem informacji o pracach, jakie wykonuje się wiosną w ogrodzie, i koniecznych do tego narzędziach. Podczas zajęć dydaktycznych dzieliły na sylaby i głoski nazwy ogrodowych prac porządkowych oraz przydatnych narzędzi. Dowiedziały się również, czego potrzebują rośliny do życia, i posadziły różne rośliny oraz z pomocą nauczyciela zasiały nasiona. We wtorek przedszkolaki słuchały wiersza „Nienasadzone i nienasiane” autorstwa A. Frączek i rozmawiały na temat jego treści, wskazując fragmenty fikcyjne. Tego dnia poznały również literę C, c drukowaną i pisaną. Podczas zajęć wprowadzających nową literę dzieci układały model sylabowy i głoskowy wyrazu „cebula”, uczyły się poprawnie artykułować nową głoskę i określały jej miejsce w różnych słowach, a także podawały przykłady innych słów rozpoczynających się głoską c. Ponadto słuchały piosenki o nowej literze i wypowiadały się na jej temat. Układały literę C, c ze sznurków i kreśliły ją w powietrzu i na podłodze. Nowo zdobyte wiadomości i umiejętności wykorzystały, wykonując zadania z kart pracy: ćwiczyły czytanie, pisały po śladzie i zaznaczały nową literę w tekście. W środę dzieci słuchały wiersza „Ogródek” M. Konopnickiej i wypowiadały się na temat jego treści pełnymi zdaniami. Później poznawały kolejny znak matematyczny, znak dodawania +. Podczas zabaw matematycznych dzieci układały równania i zastępowały literkę „i” znakiem dodawania. W czasie indywidualnej pracy przy stolikach układały kulki z bibuły według wzoru i przedmuchiwały je słomkami zgodnie z poleceniem nauczyciela. Przeliczały wiosenne kwiaty oraz uzupełniały zapisy równań odpowiednimi cyframi i znakami matematycznymi. Natomiast po południu przedszkolaki rozwiązywały zagadki o wiosennych kwiatach, wskazywały je na ilustracjach i wykonały kwiatowy kolaż. W czwartek dzieci poznały piosenkę pt. „Wiosna i pan ogrodnik”, której słów uczyły się na pamięć. W piątek zagrały w zielone, układając z różnych części roślin wiosenny obrazek, i rozwiązywały zagadki zapachowe. Później polisensorycznie poznawały nasiona fasoli, które posadziły w słoiczkach z gazą. Podczas zajęć plastyczno-technicznych sześciolatki wykonały etykiety na słoiki z fasolkami, wykorzystując karty z wyprawki. Na każdej etykiecie będą mogły systematycznie zapisywać zaobserwowane zmiany w wyglądzie roślinek. Po południu przedszkolaki starały się zapamiętać wygląd, nazwy i sposób ułożenia kwiatów w wazonie, oraz wzięły udział w quizie wiedzy pt. „Wiosenne kwiaty”. W trakcie minionego tygodnia aktywnie uczestniczyły w zabawach ruchowych, ćwiczeniach porannych i planowanych zajęciach gimnastycznych, korzystały też z codziennego pobytu na świeżym powietrzu. W czasie wolnym bawiły się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami oraz dbały o porządek w sali.
Drodzy Rodzice, podczas zajęć w przedszkolu dzieci poznały nazwy pielęgnacyjnych prac ogrodowych i narzędzi oraz pierwszych wiosennych kwiatów. Utrwalajcie te wiadomości i jeśli macie możliwość, poszukajcie pierwszych kwiatów w parku lub załóżcie w domu uprawę dowolnej rośliny. Taka obserwacja dostarczy dzieciom wielu informacji.
32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32