32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32
Drodzy Rodzice!
W minionym tygodniu podczas zajęć w przedszkolu rozmawialiśmy o bogactwie wyobraźni. Codziennie rano nastrój w grupie budowała powitanka „Witam was”.
W poniedziałek dzieci słuchały kolejnego opowiadania o Heli i Leonie pt. „Moc wyobraźni”, które pokazało, do czego w codziennym życiu potrzebujemy wyobraźni i w jaki sposób dzięki niej możemy realizować swoje marzenia. W dalszej części dnia przedszkolaki wcielały się m.in. w bohatera ulubionej książki i przeżywały jego przygody. Podczas pracy przy stoliku ćwiczyły kreatywność, tworząc nowe ilustracje tylko z kół. Natomiast w poniedziałkowe popołudnie sześciolatki rozwiązywały zagadki sensoryczne i trenowały motorykę dużą, wykonując różne ćwiczenia gimnastyczne. We wtorkowy poranek przedszkolaki dalej pracowały nad wyobraźnią i podczas zabawy przeniosły się do wielkiego, starego zamku, w którego zakamarkach trzeba było się odpowiednio zachowywać. Podczas zajęć głównych dzieci poznały literę T, t, E, e drukowaną i pisaną. Punktem wyjścia było ukochane przez wszystkich słowo „tata” oraz „ekran”. Podczas różnych zabaw dzieci miały możliwość rozwijania słuchu fonematycznego i świadomości fonologicznej, wskazywały słowa rozpoczynające się głoskami t ,e i te, w których głoski ukryły się w środku, słuchały piosenki o nowych literach oraz kreśliły je na różnych powierzchniach. Starszaki układały również wyraz „tata”, ,,ekran” z liter. Podczas zajęć popołudniowych tropiły słowa, w których głoski t ,e ukryły się na końcu, i tworzyły wymyślone opowieści, opisując różne, przypadkowo dobrane przedmioty. To było trudne zadanie, ale sześciolatki poradziły sobie z nim wzorowo. W środę przedszkolaki poznawały liczbę 4 przeliczały różne przedmioty do 4, wskazywały czwartą sylabę w zdaniu, tworzyły zbiory czteroelementowe, wskazywały przedmioty przypominające wyglądem tę cyfrę oraz uczyły się rozpoznawać ją wśród innych cyfr. Poznały również kolejną „Piosenkę o liczbach” pt. „Cztery”. W czasie indywidualnych zajęć z kartami „Aktywna matematyka” dzieci układały cyfrę 4 na wzorze z waty, a później pisały ją po śladzie. Po południu obserwowały eksperyment przygotowany przez nauczyciela pt. „Wyobraźnia w butelce”. Po jego zakończeniu stawiały hipotezy i próbowały wyciągać wnioski z doświadczenia. W czwartek w temat dnia wprowadziła przedszkolaki zabawa „Nasza muzyka”, za której pośrednictwem nauczyciel zachęcał do aktywnego poszukiwania niekonwencjonalnych instrumentów – przedmiotów użytkowych z najbliższego otoczenia, na których można grać, takich jak pokrywki, łyżki czy kubeczki. Dzięki temu sześciolatki przekonały się, że za sprawą naszej wyobraźni instrumentem może być praktycznie wszystko. Po śniadaniu dzieci słuchały zabawnego wiersza D. Gellner pt. „Ptaszysko” i próbowały sobie wyobrazić głównego bohatera oraz zastanawiały się, czy taki ptak mógłby istnieć naprawdę, czy tylko w naszej wyobraźni. Później rozwijały swoją wrażliwość muzyczną, aktywnie uczestnicząc w zabawach rytmicznych, malowały obrazy przy muzyce klasycznej „Walc Des-dur op. 64 nr 1”, Fryderyka Chopina. Podczas czwartkowych zajęć przedszkolaki poznały również dźwięk i wygląd harfy. Po południu tworzyły wspólny obraz, wykorzystując wydzierane postacie z gazet i czasopism. Piątek to dzień podsumowania wiadomości zdobytych w ciągu całego tygodnia. Rozpoczęła je prezentacja wiersza „Obiad dla króla” N. Usenko, w którym dzieci wskazywały elementy nieprawdziwe i fantastyczne. Następnie w parach tworzyły wymyślone potrawy, wykorzystując kawałki różnych tkanin. Podczas tej zabawy przedszkolaki mogły pokazać potęgę wyobraźni, wymyślając wygląd, smak i zapach swoich potraw. Natomiast w trakcie zajęć plastyczno-technicznych z użyciem wyprawki dzieci wykonały muzycznego „Stworka” z plastikowej butelki i nasion. Na koniec dnia przedszkolaki wzięły udział w quizie pt. „O co zapytać?”, podczas którego w grupach wymyślały dla swoich rówieśników pięć pytań dotyczących wyobraźni i innych omawianych w minionym tygodniu zagadnień. Podczas całotygodniowej pracy dzieci miały wiele możliwości, by ćwiczyć umiejętność współpracy w grupie i małych zespołach oraz czekania na swoją kolej.
Drodzy Rodzice, pobyt w świecie wyobraźni jest potrzebny Waszym dzieciom do prawidłowego rozwoju. Dlatego warto rozwijać wyobraźnię młodego człowieka poprzez codzienne czytanie książek, wspólne „gdybanie” i niezwykłe zabawy z użyciem zwykłych przedmiotów.
Dzieci uczestniczyły z rówieśnikami z innych grup w akcji ,,Bezpieczni na drodze”.
32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32