32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32
Drodzy Rodzice!
Drugi tydzień za nami. W tym czasie kontynuowaliśmy tematy związane z przedszkolem, skupiając uwagę zwłaszcza na poszczególnych pomieszczeniach i pracownikach.
Codziennie rano nastrój w grupie poprawiała powitanka „Hej witam was’’.
W poniedziałek dzieci słuchały kolejnego opowiadania o Heli i Leonie pt. „Zguba”, które stało się wstępem do swobodnych wypowiedzi na temat wdzięczności. Tego dnia sześciolatki rozmawiały również na temat pracowników przedszkola, dopasowując do nich atrybuty i napisy, rozwiązywały zagadki, pokazywały za pomocą ruchu czynności, jakie nauczyciel podejmuje w swojej pracy, dzieliły nazwy zawodów na sylaby i wyodrębniały w nich pierwszą głoskę. We wtorek rozmawiały na temat pomieszczeń przedszkolnych, szczególną uwagę poświęcając szatni i czynnościom, które w niej się wykonuje. Słuchały wiersza „Sznurowadła” W. Chotomskiej( uczyły się sznurować buty) i brały udział w zabawie ruchowej „Ubrania”. Ćwiczyły umiejętność dzielenia słów na sylaby, wykonując skoki do obręczy adekwatnie do liczby sylab i polecenia. Stosując się do obowiązujących zasad, odbyły również spacer po przedszkolu, nazywając poszczególne pomieszczenia i określając ich przeznaczenie. Po południu brały udział w zabawie ruchowej „Witamy się ze wszystkimi” i w zabawie językowej „W naszej sali…”. W środę szczególną uwagę zwróciliśmy na przedszkolną łazienkę. Dzieci rozpoznawały za pomocą dotyku przedmioty toaletowe, określając ich przeznaczenie, słuchały wiersza „Mucha” autorstwa J. Brzechwy, utrwalając dni tygodnia, oraz ćwiczyły umiejętności matematyczne podczas zabawy „Wzór w łazience” i zabawy z kodowaniem „Idę po płytkach”, rozwijającej umiejętności liczenia, różnicowania kierunków oraz utrwalającej nazwy i wygląd figur geometrycznych. Odtwarzały również podany wzór z nakrętek i kredek, a także brały udział w zabawie badawczej „Dlaczego mydło nas myje?”. W czwartek przypomniały sobie piosenkę „Kodeks naszej gromady” i bawiły się przy muzyce. Dzieci poznały również utwór muzyki klasycznej „Jazz legato” L. Anderson oraz ćwiczyły tężyznę fizyczną podczas zabaw ruchowych. W piątek słuchały opowiadania „Kropki”, podając swoje propozycje zakończenia historii, tworzyły wspólną pracę, przyklejając na kartce plastelinę, badały za pomocą różnych zmysłów piasek, tworzyły na nim różne wzory. Tego dnia sześciolatki wykonały również pracę plastyczno-techniczną „Huśtawka”, wzięły udział w quizie podsumowującym wiedzę o zachowaniu bezpieczeństwa na placu zabaw. W tygodniu nie zabrakło również codziennych wyjść na świeże powietrze, gdzie dzieci rozwijały małą i dużą motorykę, korzystając ze sprzętów i pomocy. Sześciolatki codziennie rozwiązywały też indywidualnie karty pracy, utrwalając i rozszerzając swoją wiedzę oraz ćwicząc zdobyte umiejętności.
Drodzy Rodzice, prosimy o utrwalanie treści i ćwiczenie umiejętności, którym poświęcony był miniony tydzień. Możecie w tym zakresie poprosić dziecko o nazywanie pomieszczeń, które znajdują się w waszym domu, podzielenie ich nazw na sylaby, wyodrębnienie w nich pierwszej głoski. Stwórzcie napisy do czytania globalnego i przywieście je na drzwiach wejściowych do każdego pomieszczenia. Pobawcie się też w naprzemienne zadawanie i odgadywanie zagadek opisowych lub ruchowych związanych z pomieszczeniami domowymi. Porozmawiajcie o zasadach obowiązujących w każdym pomieszczeniu – w kuchni, łazience, pokoju dziecka, salonie, sypialni – oraz o prawach każdego członka rodziny do ciszy, odpoczynku, bycia razem i osobno. Poćwiczcie nazwy dni tygodnia, spytajcie np. jaki dzień jest po wtorku, jaki przed niedzielą itd. Doskonalcie ze swoją pociechą wiązanie sznurówek. Podczas spaceru utrwalcie z dziećmi kierunki (w prawo- w lewo ,w przód- w tył ) np. zrób dwa kroki w prawo, cztery kroki na przód, pięć kroków lewo , sześć kroków w tył itd.
W następnym tygodniu będziemy dalej rozmawiali o przedszkolu, o dziecięcych przyjaźniach, o byciu razem, o podobieństwach i różnicach oraz korzyściach płynących ze współpracy.
32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32