Minął pierwszy tydzień po wakacjach. Dzieci wróciły do przedszkola. Przed nimi ostatni rok przygotowań do wielkiego wydarzenia, jakim będzie pójście do szkoły.
Zapoczątkowaliśmy wspólnie nowy rok, w którym będziemy kontynuować założenia z poprzednich lat. Każdy poniedziałek jest poświęcony rozwijaniu umiejętności społecznych oraz rozwojowi emocjonalnemu. Sześciolatki będą śledziły przygody bohaterów cyklu, czytanych przez nauczyciela opowiadań. We wtorki będą doskonalić umiejętności językowe oraz przygotowywać się do pisania i czytania. W te dni również czekają na nie spotkania z literaturą dziecięcą. Każda środa stanie się przygodą z matematyką, przede wszystkim w sposób aktywny. W czwartki dzieci wejdą w świat przyrody, a ostatni dzień w przedszkolu poświęcony będzie działaniom muzycznym oraz plastyczno-technicznym, rozwijaniu wyobraźni i małej motoryki. Codziennie dzieci będą podejmowały aktywność fizyczną, uczestnicząc w zróżnicowanych zabawach i grach ruchowych oraz ćwiczeniach porannych. W poniedziałki i czwartki realizowane będą również ćwiczenia gimnastyczne. Nie zapomnimy o regularnych wyjściach na dwór – do ogrodu przedszkolnego, na place zabaw czy na spacery o różnej tematyce. Aby stworzyć miłą atmosferę w grupie, każdego ranka dzieci wspólnie będą się bawić do pląsu – co tydzień innego, a popołudniami słuchać wybranej literatury dziecięcej z biblioteczki przedszkolnej.
Pierwszy tydzień poświęcony był tematom związanym z przedszkolem, emocjami oraz zasadami obowiązującymi w grupie. W każdy ranek dzieci bawiły się do powitanki „Witamy po wakacjach”.
W poniedziałek dzieci słuchały opowiadania Marii Pawlisz „Boję się nowego”. W zabawie parateatralnej uczyły się odgrywać różne emocje. Obserwowały również niebo i chmury podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym. Rozwijały inteligencję emocjonalną poprzez rozwiązywanie zagadek językowych związanych z emocjami. We wtorek słuchały piosenki ,,Nasza zerówka” i próbowały zapamiętać jej refren. Podczas zabawy językowej dzieliły na sylaby swoje imiona. W grupie rozwijały umiejętność zadawania pełnozdaniowych pytań dotyczących ubioru swoich rówieśników i przeliczały sylaby w słowach. Podczas zabawy ,,W powietrzu” w rytm piosenki ćwiczyły pamięć ruchową. Na dworze bawiły się w parach i szukały podobieństw między sobą. Podczas zabaw ruchowych doskonaliły umiejętność wyróżniania głosek w nagłosie. W środę uczyły się podejmowania małych decyzji i argumentowania swojego wyboru. Rozróżniały wspólne przedmioty od osobistych, przeliczały je. W ,,zabawie z Paulem Dennisonem” wykonywały proste ćwiczenia z kinezjologii. Znajdywały i oznaczały na karcie pracy takie same przedmioty na ilustracjach oraz ćwiczyły pamięć poprzez próbę odtworzenia zakrytego memoramką obrazka. Podczas zabawy ,,ciepło – zimno” dzieci kształtowały orientację przestrzenną, reagowały na polecenia kierunkowe. W czwartek podczas zabawy ,,Przyroda wszystkimi zmysłami” dzieci uaktywniły zmysły: słuchu, dotyku i węchu. Następnie po porannych ćwiczeniach bawiły się w grupie w rytm muzyki. W zabawie ,,A ja myślę, że…” sześciolatki wymieniły się skojarzeniami do prezentowanego przez nauczyciela obrazka i ćwiczyły szybkość w zabawie z elementami rywalizacji. Na dworze brały udział w zabawie pamięciowej, próbowały zapamiętać przedmioty położone przez nauczyciela na tacy, a następnie odtworzyć ich kolejność samodzielnie. W piątek dzieci rozmawiały o emocjach i próbowały zinterpretować swój stan emocjonalny podczas zabawy ,,Autoportret”. Po porannych ćwiczeniach sześciolatki przysłuchiwały się wierszowi ,,Zaczarowane przedszkole”. Rozwijały umiejętność rysowania poprzez tworzenie kart do gry. Następnie wykorzystały stworzone przez siebie karty do kolejnej zabawy w rytm piosenki. W aktywności ,,Kto ma jak ja” dzieci prowadziły między sobą wywiady dotyczące wspólnych cech. Nie zabrakło też zabaw na dworze. Dzieci ćwiczyły również równowagę z książką na głowie.
Drodzy Rodzice, prosimy o utrwalanie treści i ćwiczenie umiejętności, którym poświęcony był miniony tydzień. Możecie w tym zakresie pobawić się z dzieckiem w rozszyfrowywanie emocji. Wybrać kilka zdjęć osób z różną mimiką i wspólnie ze swoją pociechą rozpoznać, jakie emocje emanują z twarzy postaci na obrazkach i czym mogą być one wywołane. Dodatkowo możecie zaprosić dziecko do zabawy klasyfikacyjnej. Wybrać kilka różnych przedmiotów domowych.
Urodziny w tym tygodniu miała nasza Zosia. Życzymy jeszcze raz wszystkiego najlepszego!