REKRUTACJA 2025/2026
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

,,Święta za pasem''

                                                                                                                        Drodzy Rodzice!

 

            W minionym tygodniu podczas zajęć w przedszkolu zgłębialiśmy tematy związane ze świętami Bożego Narodzenia. Dzieci nauczyły się składania życzeń świątecznych i odróżniania gatunków drzew. Poznały różne tradycje i wykonały ozdoby na choinkę.

            Każdego ranka nastrój w przedszkolu budowała powitanka ,,Święta za pasem”, którą dzieci ilustrowały ruchem.

            W poniedziałek przedszkolaki wysłuchały opowiadania Marii Pawlisz ,,Idą święta”, po którym miały możliwość wypowiedzieć się, czy lubią spędzać z rodziną święta bożenarodzeniowe. Następnie wspólnie doszły do wniosku, że w każdej rodzinie spędzanie świąt może się różnić i nie ma w tym nic złego. Podczas zajęć dydaktycznych sześciolatki naśladowały czynności wykonywane podczas przygotowań świątecznych. Brały udział w ruchowych zabawach tematycznych, podczas których uczyły się współpracy i integrowały się. Na dworze ćwiczyły mięśnie nóg, skacząc, jak najdalej potrafią. Po powrocie do przedszkola wspólnie wykonywały ćwiczenia gimnastyczne uruchamiające duże grupy mięśniowe, kształtujące prawidłową postawę ciała i orientację w przestrzeni. W trakcie zabawy „Elementy tradycji bożonarodzeniowej” rozpoznawały elementy tradycji świątecznej. Wtorek był poświęcony kształtowaniu umiejętności rozumienia treści życzeń i ich składania. Przedszkolaki wysłuchały piosenkę ,,Srebrne kolczyki”, która stanowiła wprowadzenie do rozmowy o dekoracjach świątecznych na choinkę. Zapoznały się z kolędą ,,Dzisiaj w Betlejem” i wyjaśniały, o kim w niej mowa. Podczas wspólnej pogadanki dzieci rozmawiały o okolicznościach składania życzeń, zastanawiały się, czego można życzyć najbliższej osobie, przybierały wybrane role i uczyły się poprawnego składania życzeń z wykorzystaniem sformułowań podanych przez nauczyciela. W czasie indywidualnej pracy przy stolikach przedszkolaki utrwalały swoje umiejętności językowe. Na dworze wspólnie szukały oznak świąt (ubranych choinek, ozdobnych lampek i innych dekoracji na domach, latarniach, w witrynach sklepów). Tego dnia nie zabrakło również zabawy językowej „Jaka głoska, jaka litera, jaka sylaba?”, w czasie, której dzieci wykorzystały zdobytą wcześniej wiedzę. Rozwijały również małą motorykę podczas rysowania, lepienia, malowania i klejenia. Środa była przeznaczona na rozwijanie umiejętności przeliczania oraz zdolności logicznego myślenia. Sześciolatki uczyły się prawidłowego nakrywania stołu i ćwiczyły pamięć wzrokową. Wysłuchały wiersza ,,Szkoda” i omówiły wspólnie jego treść, zwracając uwagę na rymy. Dzieci brały udział w zabawach językowych, orientacyjno-porządkowych, matematycznych oraz ruchowych z elementami rzutu.  W czwartek brały udział w zabawie „Iglaste czy liściaste”, rozpoznawały gatunki drzew i dostrzegały różnicę pomiędzy drzewami iglastymi a liściastymi, rozbudzały również ciekawość przyrodniczą. Podczas zajęć edukacyjnych dzieci układały rytm z figur geometrycznych i według kolorów, pokonywały ścieżkę slalomem, słuchały i zgadywały piosenki. Na spacerze kształtowały umiejętność uważnego obserwowania przyrody i otoczenia, zwracały uwagę na drzewa iglaste i liściaste oraz klasyfikowały, które z nich jest większe, a które mniejsze. Dzień zakończyły pracą rysunkową z wykorzystaniem różnych technik i materiałów plastycznych. W piątek dzieci utrwalały słowa piosenki i bawiły się w grupie. Wspólnie rozwiązywały świąteczne zagadki, eksperymentowały z rodzajami ozdób oraz rozwijały wyobraźnię i kreatywność.

W tym tygodniu sześciolatki regularnie wypełniały indywidualnie karty pracy, utrwalały i rozszerzały swoją wiedzę, a także szacunek do przyrody. Wykonywały samodzielnie prace plastyczne, wykazując się kreatywnością w myśleniu. Uczyły się również współpracy w grupie podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych.

            Drodzy Rodzice, prosimy o utrwalanie treści i ćwiczenie umiejętności, którym poświęcony był miniony tydzień. Zaproście dziecko do wspólnego odśpiewania kolędy bądź piosenki świątecznej. Zachęćcie swoją pociechę do rodzinnego przygotowywania potraw i ozdób typowych dla świątecznego okresu. Porozmawiajcie wspólnie o pochodzeniu poszczególnych tradycji i ich znaczeniu. Możecie się również wybrać na spacer i poobserwować zmianę wystroju w otoczeniu. Zapytajcie dziecka, co się zmieniło, czy podoba mu się udekorowanie budynków, parków itd. Niech policzy na podwórku, ile jest drzew liściastych a ile iglastych. Możecie także poćwiczyć z dzieckiem układanie życzeń.

Dla dzieci nieobecnych umieszczam filmik, który przybliży im chociaż trochę tematykę realizowaną przez  grupę w minionym tygodniu.

 

Pani Ewa

 

Data dodania: 2025-12-13 16:40:10
Data edycji: 2025-12-13 16:57:28
Ilość wyświetleń: 53

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej