32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32
Drodzy Rodzice!
W minionym tygodniu podczas zajęć w przedszkolu zgłębialiśmy tematy związane ze świętami Bożego Narodzenia. Dzieci nauczyły się składania życzeń świątecznych i odróżniania gatunków drzew. Poznały różne tradycje i wykonały ozdoby na choinkę.
Każdego ranka nastrój w przedszkolu budowała powitanka ,,Święta za pasem”, którą dzieci ilustrowały ruchem.
W poniedziałek przedszkolaki wysłuchały opowiadania Marii Pawlisz ,,Idą święta”, po którym miały możliwość wypowiedzieć się, czy lubią spędzać z rodziną święta bożenarodzeniowe. Następnie wspólnie doszły do wniosku, że w każdej rodzinie spędzanie świąt może się różnić i nie ma w tym nic złego. Podczas zajęć dydaktycznych sześciolatki naśladowały czynności wykonywane podczas przygotowań świątecznych. Brały udział w ruchowych zabawach tematycznych, podczas których uczyły się współpracy i integrowały się. Na dworze ćwiczyły mięśnie nóg, skacząc, jak najdalej potrafią. Po powrocie do przedszkola wspólnie wykonywały ćwiczenia gimnastyczne uruchamiające duże grupy mięśniowe, kształtujące prawidłową postawę ciała i orientację w przestrzeni. W trakcie zabawy „Elementy tradycji bożonarodzeniowej” rozpoznawały elementy tradycji świątecznej. Wtorek był poświęcony kształtowaniu umiejętności rozumienia treści życzeń i ich składania. Przedszkolaki wysłuchały piosenkę ,,Srebrne kolczyki”, która stanowiła wprowadzenie do rozmowy o dekoracjach świątecznych na choinkę. Zapoznały się z kolędą ,,Dzisiaj w Betlejem” i wyjaśniały, o kim w niej mowa. Podczas wspólnej pogadanki dzieci rozmawiały o okolicznościach składania życzeń, zastanawiały się, czego można życzyć najbliższej osobie, przybierały wybrane role i uczyły się poprawnego składania życzeń z wykorzystaniem sformułowań podanych przez nauczyciela. W czasie indywidualnej pracy przy stolikach przedszkolaki utrwalały swoje umiejętności językowe. Na dworze wspólnie szukały oznak świąt (ubranych choinek, ozdobnych lampek i innych dekoracji na domach, latarniach, w witrynach sklepów). Tego dnia nie zabrakło również zabawy językowej „Jaka głoska, jaka litera, jaka sylaba?”, w czasie, której dzieci wykorzystały zdobytą wcześniej wiedzę. Rozwijały również małą motorykę podczas rysowania, lepienia, malowania i klejenia. Środa była przeznaczona na rozwijanie umiejętności przeliczania oraz zdolności logicznego myślenia. Sześciolatki uczyły się prawidłowego nakrywania stołu i ćwiczyły pamięć wzrokową. Wysłuchały wiersza ,,Szkoda” i omówiły wspólnie jego treść, zwracając uwagę na rymy. Dzieci brały udział w zabawach językowych, orientacyjno-porządkowych, matematycznych oraz ruchowych z elementami rzutu. W czwartek brały udział w zabawie „Iglaste czy liściaste”, rozpoznawały gatunki drzew i dostrzegały różnicę pomiędzy drzewami iglastymi a liściastymi, rozbudzały również ciekawość przyrodniczą. Podczas zajęć edukacyjnych dzieci układały rytm z figur geometrycznych i według kolorów, pokonywały ścieżkę slalomem, słuchały i zgadywały piosenki. Na spacerze kształtowały umiejętność uważnego obserwowania przyrody i otoczenia, zwracały uwagę na drzewa iglaste i liściaste oraz klasyfikowały, które z nich jest większe, a które mniejsze. Dzień zakończyły pracą rysunkową z wykorzystaniem różnych technik i materiałów plastycznych. W piątek dzieci utrwalały słowa piosenki i bawiły się w grupie. Wspólnie rozwiązywały świąteczne zagadki, eksperymentowały z rodzajami ozdób oraz rozwijały wyobraźnię i kreatywność.
W tym tygodniu sześciolatki regularnie wypełniały indywidualnie karty pracy, utrwalały i rozszerzały swoją wiedzę, a także szacunek do przyrody. Wykonywały samodzielnie prace plastyczne, wykazując się kreatywnością w myśleniu. Uczyły się również współpracy w grupie podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych.
Drodzy Rodzice, prosimy o utrwalanie treści i ćwiczenie umiejętności, którym poświęcony był miniony tydzień. Zaproście dziecko do wspólnego odśpiewania kolędy bądź piosenki świątecznej. Zachęćcie swoją pociechę do rodzinnego przygotowywania potraw i ozdób typowych dla świątecznego okresu. Porozmawiajcie wspólnie o pochodzeniu poszczególnych tradycji i ich znaczeniu. Możecie się również wybrać na spacer i poobserwować zmianę wystroju w otoczeniu. Zapytajcie dziecka, co się zmieniło, czy podoba mu się udekorowanie budynków, parków itd. Niech policzy na podwórku, ile jest drzew liściastych a ile iglastych. Możecie także poćwiczyć z dzieckiem układanie życzeń.
Dla dzieci nieobecnych umieszczam filmik, który przybliży im chociaż trochę tematykę realizowaną przez grupę w minionym tygodniu.
Pani Ewa















32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32