32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32
15.12.21r
Temat: Wełniana historia.
Cele (dziecko: )
- doskonali logiczne myślenie
- z uwagą słucha wiersza, analizuje, wyciąga wnioski;
- dzieli wyrazy na sylaby,
- potrafi wyróżnić głoskę w nagłosie
- przelicza ilość sylab w wyrazie
-ogląda ilustracje i omawia ich treść, wyciąga wnioski
- wykonuje pracę plastyczną
- uczestniczy w zabawach ruchowych
Przebieg zajęć:
Na polanie trawkę je,
Wybrzydzając bee i bee,
Wełnę ma i duże rogi,
Gdy go spotkasz zejdź mu z drogi.
Ten mały nasz baranek
wszyściutko ma wełniane.
Wełniane ma trzewiczki,
wełniane rękawiczki.
Co tu robisz, baranku?
Chłodno dzisiaj od ranka,
chmurki w niebie jak pianka.
Ten mały nasz baranek
wszyściutko ma wełniane.
W kołnierzu futra pełnym
ma łepek cały z wełny.
Ślicznie ci jest, baranku,
w tym wełnianym ubranku.
Rozmowa na temat treści wiersza.
Kto jest głównym bohaterem wiersza? Jak ubrany był baranek? Jak myślisz czy ubranie baranka jest ciepłe? Jak nazywa się samica barana? Do czego potrzebna jest wełna, którą mamy dzięki owcom?
Dziecko ma opowiedzieć co się dzieje na każdym obrazku a następnie odpowiedzieć na pytania: skąd mamy wełnę z której powstają swetry? Jakie jeszcze ubrania mogą być zrobione z wełny?
5.,, Koszyk skarbów” – prezentacja przez rodzica- ubrań z wełny, drutów do robienia ubrań(w miarę możliwości).
Pozdrawiam Pani Ewa
32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32