32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32
Drodzy Rodzice!
Dwunasty tydzień już za nami. W tym czasie dzieci poznawały charakterystyczne dla zimy zjawiska, tj. hibernację zwierząt, rozwijały swoją empatię dla zwierząt mieszkających w lesie. Poranki umilała dzieciom nowa powitanka ,,Przygotowania do zimy”.
W poniedziałek przedszkolaki wysłuchały opowiadania ,,Odpoczynek zimowy”, które stało się punktem wyjścia do wspólnej rozmowy o tym, jak ważny jest sen dla zachowania zdrowia. Przedszkolaki uświadomiły sobie, że wszyscy mają prawo do odpoczynku i jest on potrzebny każdej istocie. Podczas zabawy „Niedźwiedzi sen” dowiedziały się, dlaczego niedźwiedź śpi całą zimę, rozwijały swoją wiedzę przyrodniczą dotyczącą hibernacji zwierząt i pobudzały ciekawość poznawczą. Nie brakowało w tym dniu zabaw ruchowych – sześciolatki skakały, udając żaby, prawidłowo reagowały ruchem na umówiony sygnał oraz wykonywały skłony. W trakcie zabawy „Czy sen jest ważny?” dzieliły się swoimi przemyśleniami dotyczącymi snu. Zdały sobie sprawę, że niewyspanie się wywołuje niezadowolenie i rozdrażnienie. Dzień zakończyły wykonaniem pracy plastycznej z wykorzystaniem kół. We wtorek dzieci poznały literę l, L, układały jej schemat graficzny i kreśliły jej wzór w powietrzu. Podczas zabaw rozwijały swoje kompetencje językowe, wyróżniały głoski w nagłosie, śródgłosie i wygłosie, dokonywały analizy i syntezy słuchowej słowa ,,las”, reagowały ruchowo na głoskę l. Podczas zabaw ruchowych „Jeśli l, zróbcie las” i „Ułóż małe l” utrwalały zdobytą wiedzę. W drugiej części dnia dzieci wybrały się do lasu na spacer. Obserwowały, jakie zwierzęta i rośliny można znaleźć w lesie i rozbudzały w sobie zainteresowanie przyrodą. Po powrocie do przedszkola narysowały je, a następnie rozwiązywały zagadki językowe dotyczące nazw mieszkańców lasu. W środę dzieci poznały liczbę 7 w trzech aspektach: kardynalnym, porządkowym i miarowym. Podczas zabawy „Znajdź liczby w labiryncie” kształtowały umiejętność kodowania i rozwijały swoje kompetencje matematyczne. Słuchały wiersza ,,Konik polny i mrówka”, który stał się początkiem rozmowy o pracowitości. Dzieci uświadomiły sobie, że najpierw należy wykonać obowiązki, dopiero później jest czas na zabawę. Pogadanka ta stanowiła wprowadzenie do rozmowy o przygotowaniach zwierząt do zimy. Na dworze dzieci ćwiczyły umiejętność rzutu do celu oraz przeliczały do 7. Nie zabrakło w tym dniu zadań matematycznych. W trakcie zabaw „Zbieramy orzechy” i „7 kroków” przedszkolaki utrwalały zdobyte umiejętności matematyczne i kształtowały orientację w przestrzeni. W czwartek rano dzieci wykonały biżuterię z naturalnych, jesiennych przedmiotów, następnie wysłuchały wiersza, po którym rozmawiały na temat dbania o zwierzęta zimą. Kształtowały poczucie odpowiedzialności za los zwierząt zimą. Przedszkolaki czerpały radość ze wspólnej zabawy: biegały po sali, naśladując lot ptaków, rozpoznawały ptaki na obrazkach, brały udział w ćwiczeniach oddechowych, rozwijały umiejętność współpracy w grupie podczas budowania gniazda dla jemiołuszki oraz rozwijały ciekawość poznawczą, wysłuchując głosów ptaków. W trakcie zabawy „Śpią – nie śpią” sprawdzały swoją wiedzę dotyczącą hibernacji zwierząt. Piątkowe zajęcia były skupione na rozwijaniu świadomości ciała i kreatywności ruchowej dzieci podczas obcowania z muzyką klasyczną. Przedszkolaki wysłuchały muzyki z baletu Piotra Czajkowskiego ,,Jezioro łabędzie” oraz wykonały do niej inscenizację. Kształtowały motorykę małą i rozwijały zdolności planowania pracy własnej podczas tworzenia kolażu modowego. W trakcie zabawy „Dotknij” rozwijały świadomość sensoryczną. Na dworze wykonywały ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę ciała. Po powrocie do przedszkola rozwiązywały ,,Quiz” i podsumowały wiedzę zebraną w całym tygodniu.
W tym tygodniu nie zabrakło wyjść na świeże powietrze – sześciolatki rozwijały małą i dużą motorykę, umiejętność współpracy w grupie i wrażliwość na piękno otoczenia. Przedszkolaki codziennie wypełniały indywidualnie karty pracy, utrwalały i rozszerzały swoją wiedzę. Rozwijały kreatywne myślenie podczas wykonywania samodzielnych prac plastycznych.
Drodzy Rodzice, prosimy o utrwalanie treści i ćwiczenie umiejętności, którym poświęcony był miniony tydzień. Wybierzcie się na wspólną wycieczkę do lasu. Poproście dziecko, żeby opisało wam to, co widzi dookoła. Możecie razem przeliczać drzewa do 7. W domu usiądźcie przy filmie dokumentalnym o zwierzętach, razem zwróćcie uwagę na ich pracowitość i przygotowania do zimy. Pamiętajcie, aby powtarzać z dzieckiem wiedzę z zakresu umiejętności językowych.
Pani Ewa i Pani Monika















32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32