REKRUTACJA 2025/2026
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

,,Przygotowania do zimy”

Drodzy Rodzice!

 

            Dwunasty tydzień już za nami. W tym czasie dzieci poznawały charakterystyczne dla zimy zjawiska, tj. hibernację zwierząt, rozwijały swoją empatię dla zwierząt mieszkających w lesie. Poranki umilała dzieciom nowa powitanka ,,Przygotowania do zimy”.

            W poniedziałek przedszkolaki wysłuchały opowiadania ,,Odpoczynek zimowy”, które stało się punktem wyjścia do wspólnej rozmowy o tym, jak ważny jest sen dla zachowania zdrowia. Przedszkolaki uświadomiły sobie, że wszyscy mają prawo do odpoczynku i jest on potrzebny każdej istocie. Podczas zabawy „Niedźwiedzi sen” dowiedziały się, dlaczego niedźwiedź śpi całą zimę, rozwijały swoją wiedzę przyrodniczą dotyczącą hibernacji zwierząt i pobudzały ciekawość poznawczą. Nie brakowało w tym dniu zabaw ruchowych – sześciolatki skakały, udając żaby, prawidłowo reagowały ruchem na umówiony sygnał oraz wykonywały skłony. W trakcie zabawy „Czy sen jest ważny?” dzieliły się swoimi przemyśleniami dotyczącymi snu. Zdały sobie sprawę, że niewyspanie się wywołuje niezadowolenie i rozdrażnienie. Dzień zakończyły wykonaniem pracy plastycznej z wykorzystaniem kół. We wtorek dzieci poznały literę l, L, układały jej schemat graficzny i kreśliły jej wzór w powietrzu. Podczas zabaw rozwijały swoje kompetencje językowe, wyróżniały głoski w nagłosie, śródgłosie i wygłosie, dokonywały analizy i syntezy słuchowej słowa ,,las”, reagowały ruchowo na głoskę l. Podczas zabaw ruchowych „Jeśli l, zróbcie las” i „Ułóż małe l” utrwalały zdobytą wiedzę. W drugiej części dnia dzieci wybrały się do lasu na spacer. Obserwowały, jakie zwierzęta i rośliny można znaleźć w lesie i rozbudzały w sobie zainteresowanie przyrodą. Po powrocie do przedszkola narysowały je, a następnie rozwiązywały zagadki językowe dotyczące nazw mieszkańców lasu. W środę dzieci poznały liczbę 7 w trzech aspektach: kardynalnym, porządkowym i miarowym. Podczas zabawy „Znajdź liczby w labiryncie” kształtowały umiejętność kodowania i rozwijały swoje kompetencje matematyczne. Słuchały wiersza ,,Konik polny i mrówka”, który stał się początkiem rozmowy o pracowitości. Dzieci uświadomiły sobie, że najpierw należy wykonać obowiązki, dopiero później jest czas na zabawę. Pogadanka ta stanowiła wprowadzenie do rozmowy o przygotowaniach zwierząt do zimy. Na dworze dzieci ćwiczyły umiejętność rzutu do celu oraz przeliczały do 7. Nie zabrakło w tym dniu zadań matematycznych. W trakcie zabaw „Zbieramy orzechy” i „7 kroków” przedszkolaki utrwalały zdobyte umiejętności matematyczne i kształtowały orientację w przestrzeni. W czwartek rano dzieci wykonały biżuterię z naturalnych, jesiennych przedmiotów, następnie wysłuchały wiersza, po którym rozmawiały na temat dbania o zwierzęta zimą. Kształtowały poczucie odpowiedzialności za los zwierząt zimą. Przedszkolaki czerpały radość ze wspólnej zabawy: biegały po sali, naśladując lot ptaków, rozpoznawały ptaki na obrazkach, brały udział w ćwiczeniach oddechowych, rozwijały umiejętność współpracy w grupie podczas budowania gniazda dla jemiołuszki oraz rozwijały ciekawość poznawczą, wysłuchując głosów ptaków. W trakcie zabawy „Śpią – nie śpią” sprawdzały swoją wiedzę dotyczącą hibernacji zwierząt. Piątkowe zajęcia były skupione na rozwijaniu świadomości ciała i kreatywności ruchowej dzieci podczas obcowania z muzyką klasyczną. Przedszkolaki wysłuchały muzyki z baletu Piotra Czajkowskiego ,,Jezioro łabędzie” oraz wykonały do niej inscenizację. Kształtowały motorykę małą i rozwijały zdolności planowania pracy własnej podczas tworzenia kolażu modowego. W trakcie zabawy „Dotknij” rozwijały świadomość sensoryczną. Na dworze wykonywały ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę ciała. Po powrocie do przedszkola rozwiązywały ,,Quiz” i podsumowały wiedzę zebraną w całym tygodniu.

            W tym tygodniu nie zabrakło wyjść na świeże powietrze – sześciolatki rozwijały małą i dużą motorykę, umiejętność współpracy w grupie i wrażliwość na piękno otoczenia. Przedszkolaki codziennie wypełniały indywidualnie karty pracy, utrwalały i rozszerzały swoją wiedzę. Rozwijały kreatywne myślenie podczas wykonywania samodzielnych prac plastycznych. 

            Drodzy Rodzice, prosimy o utrwalanie treści i ćwiczenie umiejętności, którym poświęcony był miniony tydzień. Wybierzcie się na wspólną wycieczkę do lasu. Poproście dziecko, żeby opisało wam to, co widzi dookoła. Możecie razem przeliczać drzewa do 7. W domu usiądźcie przy filmie dokumentalnym o zwierzętach, razem zwróćcie uwagę na ich pracowitość i przygotowania do zimy. Pamiętajcie, aby powtarzać z dzieckiem wiedzę z zakresu umiejętności językowych.

 

Pani Ewa i Pani Monika

Data dodania: 2025-11-22 16:10:47
Data edycji: 2025-11-22 16:29:04
Ilość wyświetleń: 113

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej