32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32
Drodzy Rodzice!
Minął kolejny tydzień pobytu w przedszkolu Waszych pociech. Dzieci zajmowały się szukaniem sposobów na nudę, poszerzały umiejętności językowe i poznawały zjawiska atmosferyczne. Dowiedziały się również, jak należy postępować w przypadku huraganu. W tym tygodniu dzieci nauczyły się nowej powitanki ,,Pogoda w kratkę” i wspólnie ilustrowały ją ruchem każdego poranka.
W poniedziałek zaczęły dzień od próby odzwierciedlenia dźwięku deszczu za pomocą różnych materiałów. Podczas porannych ćwiczeń kształtowały duże grupy mięśniowe oraz wykonywały ćwiczenia z elementami skoku. Wysłuchały opowiadania Marii Pawlisz ,,Na jesienną nudę”. Nauczyciel sprawdzał, na ile zapamiętały wyróżnione przez niego wątki w utworze. Przedszkolaki miały możliwość sprawdzić umiejętność słuchania ze zrozumieniem, odpowiadając na pytania do tekstu. Wspólnie z grupą rysowały sposoby na nudę i stworzyły ,,grupowy kącik ratunkowy”, do którego każdy z nich ma możliwość zajrzeć, gdy dotknie go nuda. Podczas „Wojny z nudą” dzieci przeliczały sylaby w nazwach czynności. W trakcie zabawy „Jak się czuję?” rozmawiały o emocjach, nazywały je i podawały przykłady, jakim sytuacjom one towarzyszą. Wtorek był dniem zapoznającym dzieci z literą M, m. Po wysłuchaniu wiersza Urszuli Kozłowskiej ,,Sposób na nudę” przedszkolaki podzieliły się swoimi doświadczeniami związanymi ze spędzaniem wolnego czasu z mamą. Poznały zapis wielkiej i małej litery M, m i próbowały narysować ją palcem na dywanie, w powietrzu. Testowały swoje umiejętności analizy i syntezy głoskowej słowa ,,mama”. W czasie trwania zabawy „Prezenty dla mamy z głoską m” wyróżniały głoskę m w różnych częściach słowa: nagłosie, śródgłosie i wygłosie. Po południu tańczyły do muzyki i wykonały pracę plastyczną przy stolikach. W środę podczas zabaw „Dwa kroki do celu”, „Czy brakuje pierwszej, czy drugiej osoby?” i „Dwa razy dłuższy/a” dzieci poznały liczbę 2 w trzech aspektach. Układały w grupach na dywanie liczbę 2 z plastikowych kubków i wodziły po nim palcem. W ogrodzie samodzielnie i grzecznie bawiły się w grupach. W czwartek po powitance nauczyciel zaprosił dzieci do obserwowania pogody za oknem, na zewnątrz. Przedszkolaki miały za zadanie narysować ją za pomocą symbolu. Podczas zabawy „Kalendarz pogody” dzieci zapoznały się z różnymi zjawiskami atmosferycznymi i symbolami do ich określania. Wzięły również udział w eksperymencie ,,Tęcza w szklance”, który miał na celu utrwalenie u dzieci znajomości kolorów tęczy i kolejności ich występowania. W piątek w czasie zabaw: „Na pogodę i niepogodę”, „Pogoda widziana oczyma wyobraźni” czy ,,Kto tu mieszka” bawiły się do muzyki. Słuchały muzyki klasycznej i tańczyły do ,,Jesieni” Vivaldiego. Starały się zapamiętać tekst piosenki. Przy stolikach wykonały pracę plastyczno-techniczną zgodnie z instrukcją. W zabawie ,,Meteorologiczny alert” wyróżniły niebezpieczne zjawiska atmosferyczne oraz dzieliły się pomysłami, jak należy się zachować podczas burzy.
Drodzy Rodzice, prosimy o utrwalanie treści i ćwiczenie umiejętności, którym poświęcony był miniony tydzień. Możecie razem z dzieckiem narysować przykładowe sposoby na nudę na osobnych kartach, niech znajdą się na nich ulubione zabawy i aktywności dziecka, a następnie wrzućcie wszystkie do słoika. Ozdóbcie go wspólnie podpisem ,,słoik na nudę”. Powiedzcie swojej pociesze, że gdy tylko poczuje znudzenie, może sięgnąć do słoika i wylosować dowolną zabawę.
Pani Ewa i pani Monika















32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32