REKRUTACJA 2025/2026
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

,,Pogoda w kratkę''

Drodzy Rodzice!

 

            Minął kolejny tydzień pobytu w przedszkolu Waszych pociech. Dzieci zajmowały się szukaniem sposobów na nudę, poszerzały umiejętności językowe i poznawały zjawiska atmosferyczne. Dowiedziały się również, jak należy postępować w przypadku huraganu. W tym tygodniu dzieci nauczyły się nowej powitanki ,,Pogoda w kratkę” i wspólnie ilustrowały ją ruchem każdego poranka.

            W poniedziałek zaczęły dzień od próby odzwierciedlenia dźwięku deszczu za pomocą różnych materiałów. Podczas porannych ćwiczeń kształtowały duże grupy mięśniowe oraz wykonywały ćwiczenia z elementami skoku. Wysłuchały opowiadania Marii Pawlisz ,,Na jesienną nudę”. Nauczyciel sprawdzał, na ile zapamiętały wyróżnione przez niego wątki w utworze. Przedszkolaki miały możliwość sprawdzić umiejętność słuchania ze zrozumieniem, odpowiadając na pytania do tekstu. Wspólnie z grupą rysowały sposoby na nudę i stworzyły ,,grupowy kącik ratunkowy”, do którego każdy z nich ma możliwość zajrzeć, gdy dotknie go nuda. Podczas „Wojny z nudą” dzieci przeliczały sylaby w nazwach czynności. W trakcie zabawy „Jak się czuję?” rozmawiały o emocjach, nazywały je i podawały przykłady, jakim sytuacjom one towarzyszą. Wtorek był dniem zapoznającym dzieci z literą M, m. Po wysłuchaniu wiersza Urszuli Kozłowskiej ,,Sposób na nudę” przedszkolaki podzieliły się swoimi doświadczeniami związanymi ze spędzaniem wolnego czasu z mamą. Poznały zapis wielkiej i małej litery M, m i próbowały narysować ją palcem na dywanie, w powietrzu. Testowały swoje umiejętności analizy i syntezy głoskowej słowa ,,mama”. W czasie trwania zabawy „Prezenty dla mamy z głoską m” wyróżniały głoskę m w różnych częściach słowa: nagłosie, śródgłosie i wygłosie. Po południu tańczyły do muzyki i wykonały pracę plastyczną przy stolikach. W środę podczas zabaw „Dwa kroki do celu”, „Czy brakuje pierwszej, czy drugiej osoby?” i „Dwa razy dłuższy/a”  dzieci poznały liczbę 2 w trzech aspektach. Układały w grupach na dywanie liczbę 2 z plastikowych kubków i wodziły po nim palcem. W ogrodzie samodzielnie i grzecznie bawiły się w grupach. W czwartek po powitance nauczyciel zaprosił dzieci do obserwowania pogody za oknem, na zewnątrz. Przedszkolaki miały za zadanie narysować ją za pomocą symbolu. Podczas zabawy „Kalendarz pogody” dzieci zapoznały się z różnymi zjawiskami atmosferycznymi i symbolami do ich określania. Wzięły również udział w eksperymencie ,,Tęcza w szklance”, który miał na celu utrwalenie u dzieci znajomości kolorów tęczy i kolejności ich występowania. W piątek w czasie zabaw: „Na pogodę i niepogodę”, „Pogoda widziana oczyma wyobraźni” czy ,,Kto tu mieszka” bawiły się do muzyki. Słuchały muzyki klasycznej i tańczyły do ,,Jesieni” Vivaldiego. Starały się zapamiętać tekst piosenki. Przy stolikach wykonały pracę plastyczno-techniczną zgodnie z instrukcją. W zabawie ,,Meteorologiczny alert” wyróżniły niebezpieczne zjawiska atmosferyczne oraz dzieliły się pomysłami, jak należy się zachować podczas burzy.

            Drodzy Rodzice, prosimy o utrwalanie treści i ćwiczenie umiejętności, którym poświęcony był miniony tydzień. Możecie razem z dzieckiem narysować przykładowe sposoby na nudę na osobnych kartach, niech znajdą się na nich ulubione zabawy i aktywności dziecka, a następnie wrzućcie wszystkie do słoika. Ozdóbcie go wspólnie podpisem ,,słoik na nudę”. Powiedzcie swojej pociesze, że gdy tylko poczuje znudzenie, może sięgnąć do słoika i wylosować dowolną zabawę.

           

Pani Ewa i pani Monika

Data dodania: 2025-10-11 05:44:46
Data edycji: 2025-10-11 05:51:29
Ilość wyświetleń: 180

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej