32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32
W module 2 pierwszym zadaniem Tropicieli było przyporządkowanie produktów do odpowiednich zbiorów (umieszczam link dla dzieci nieobecnych) i uzyskanie w ten sposób informacji jakie warzywo trzeba będzie odnaleźć jako pierwsze. Po wykonaniu zadania dzieci dowiedziały się, że to burak. Omówiony został jego wygląd, faktura, twardość, zapach itp. Rodzice wraz ze swoimi pociechami mogli się włączyć do realizacji następnego zadania jakim było wykonanie pesto z liści botwinki, wyzwanie podjęły Milena i Wiktoria wraz ze swoimi mamami. Efekty ich pracy można zobaczyć na zdjęciach i filmiku. Milena przyniosła zrobione pesto do przedszkola, żeby Tropiciele mogli zapoznać się z jego smakiem. Kolejne zadanie dało dzieciom możliwość rozwijania umiejętności matematycznych( dzieci musiały uporządkować sylwety buraków w odpowiedniej kolejności od 1-6, odczytać cyfry, policzyć buraki i ustalić wynik końcowy; przyporządkować do sylwet ilość liści odpowiadającą widocznej cyfrze; podzielić liście ze względu na wielkość, porównać w którym zbiorze jest ich więcej w którym mniej). Tropiciele wykonywali również prace plastyczne (wydzieranka, stemplowanie) dzięki którym między innymi rozwijali umiejętność koncentracji uwagi. Na koniec dzieci dowiedziały się iż burak zawiera dużo pożytecznych mikroelementów wśród nich żelazo ,które ma duży wpływ na ich zdrowie.
Realizacja Modułu 3 rozpoczęła się wysłuchaniem przez Tropicieli opowiadania K. Michoń ,,Awokadowe szaleństwo na śniegu” z którego dzieci wyciągnęły wniosek iż awokado jest owocem zdrowym zawierającym dużo magnezu. Brak magnezu w organizmie u dziadka Wojtka z w/w opowiadania objawiał się skurczem w łydce, dlatego nie należy zapominać o jedzeniu warzyw i owoców. Chcąc zachęcić wnuczka, który o tym zapominał i jadł za dużo słodyczy jak jego dziadek babcia postanowiła przygotować dla nich pyszny krem czekoladowy z awokado na kanapki, który jak się okazało bardzo im zasmakował. Mamy naszych Tropicieli Konrada, Hani, Mileny i Wiktorii postanowiły przygotować w/w przysmak w domu ze swoimi pociechami ,przynieść go do przedszkola i poczęstować koleżanki i kolegów swoich dzieci.
Następnie Tropiciele zapoznali się z planszami edukacyjnymi pokazującymi kolejne etapy w hodowli awokado i postanowili jak proponuje autorka projektu założyć hodowlę w swojej sali ustalając dyżury dbania o nią to ważne dla treningu samodzielności jak również odpowiedzialności.
Dzieci wypełniały karty pracy ,, Mały czy duży?”, uzupełniały zakodowaną kolorowankę, grały w grę ,,Awokado i pestka”. Po podsumowaniu wiadomości jak magnez wpływa na nasze zdrowie z wykorzystaniem planszy ,starszaki umieściły brakujący składnik odżywczy w sejfie.
32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32