32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32
Głównym celem trzeciej części projektu było kształtowanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków.
Na początku starszaki wysłuchały opowiadania „Siorbiąca Królewna” autorstwa Agaty Bober, po czym odbyła się rozmowa sprawdzająca zrozumienie treści. Następnie dzieci uczestniczyły w zabawie kołowej „Zasiorbane koło” z elementami rywalizacji, co sprawiło im dużo radości. Kolejnym etapem było nauka „Rymowanek i wyliczanek” dotyczących odpowiedniego zachowania przy stole.
W kolejnych dniach realizując trzecią część projektu przedszkolaki pracowały z obrazkami zatytułowanymi „Przy stole”, wspólnie z nauczycielem omawiały treść ilustracji, oceniając, które zachowanie jest właściwe, a które niepożądane. Zadaniem dzieci było pokolorowanie obrazków i przyklejenie w pustych ramkach widocznych na ilustracjach odpowiednich znaczków, które wcześniej zostały wycięte.
W trakcie zajęć brały również udział w zabawie muzycznej „Poszukiwanie dźwięków”, rozwijającej uważność, a także ćwiczyły spożywanie napojów w ciszy podczas zabawy „Cicho piję”.
Pszczółki rozwijały także umiejętności matematyczne, biorąc udział w zabawach „Pomagamy Królewnie” oraz „Kodowanie z siorbaniem”. Nie zabrakło również ćwiczeń oddechowych, które przeprowadziły podczas zabawy „Bańkowe piramidy”.
Na koniec dzieci wyraziły swoje odczucia na temat uczestnictwa w poszczególnych działaniach, korzystając z emotek, co pozwoliło mi poznać ich opinię na temat tej części projektu.
Pani Ewa















32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32