32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32
Drodzy Rodzice!
W minionym tygodniu podczas zajęć w przedszkolu zgłębialiśmy tematy związane z pocztą i zawodem listonosza, ze sposobami komunikacji i przeliczaniem pieniędzy.
Dzieci nauczyły się nowej powitanki ,,Odczytaj wiadomość”. Każdego poranka ilustrowały ją ruchem.
W poniedziałek przedszkolaki wysłuchały opowiadania Marii Pawlisz ,,Mowa bez słów”, które stało się wprowadzeniem do rozmowy o komunikacji niewerbalnej. Podczas zajęć dydaktycznych rozwijały umiejętność określenia emocji innych po mimice, dopasowywały daną reakcję do emocji i nazywały ją. Próbowały bez zastosowania słów przedstawić podane przez nauczyciela sytuacje związane z samopoczuciem. We wtorek dzieci poznały literę k, K, układały model sylabowy i głoskowy wyrazu „koperta”, uczyły się poprawnie artykułować głoskę i określały miejsce jej występowania w różnych słowach, a także podawały przykłady innych słów rozpoczynających się tą głoską. W trakcie zabawy „Paczka – paczuszka” poszerzyły wiedzę dotyczącą zdrobnień językowych. Dowiedziały się również, czym zajmuje się listonosz. W czwartek sześciolatki doskonaliły umiejętności matematyczne związane przeliczaniem pieniędzy, kodowaniem, klasyfikowaniem, tworzeniem rytmów i odtwarzaniem układów. Przypomniały sobie nominały pieniężne, ćwiczyły umiejętność rozpoznawania i liczenia pieniędzy. W czasie zabawy „Kup znaczek i kartkę pocztową” przedszkolaki rozwijały zdolność dodawania i odejmowania w kontekście kupowania znaczków. Sprawdzały swoje umiejętności podczas wykonywania ćwiczeń indywidualnych przy stolikach. Dzień zakończyły projektowaniem znaczków pocztowych według własnego pomysłu.
W tym tygodniu sześciolatki regularnie wypełniały indywidualnie karty pracy, utrwalały i rozszerzały swoją wiedzę. Rozwijały kreatywne myślenie podczas wykonywania samodzielnych prac plastycznych. Uczyły się również współpracy w grupie podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych.
Drodzy Rodzice, prosimy o utrwalanie treści i ćwiczenie umiejętności, którym poświęcony był miniony tydzień. Wybierzcie się z dzieckiem w miejsce publiczne, poobserwujcie mimikę ludzi. Zapytajcie się swojej pociechy, jakie emocje wyczytała z twarzy przechodniów. Pokażcie zdjęcia przedstawiające ludzi w różnych stanach emocjonalnych. Poproście dziecko, by zwróciło uwagę na charakterystyczne dla danej emocji ułożenie ust, oczu i brwi. Powtarzajcie z dzieckiem wiedzę z zakresu przeliczania i kategoryzowania przedmiotów od najmniejszego do największego.
Pani Ewa















32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32