32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32
Drodzy Rodzice!
W minionym tygodniu podczas zajęć w przedszkolu staraliśmy się poznać tajemnice naszego ciała. Każdego ranka dzieci integrowały się przy powitance pt. „Jestem tu”.
W poniedziałek słuchały kolejnego opowiadania o przygodach Heli i Leona pt. „Poznajemy świat”, którego bohaterowie uczyli się odkrywać rzeczywistość za pomocą pięciu zmysłów i dowiedzieli się, że z wiekiem w ciele człowieka zachodzą różne zmiany. W dalszej części dnia dzieci rozmawiały też o emocjach towarzyszących im podczas pobytu w przedszkolu, tych smutnych i wesołych, i wykonały „klamerki z emocjami”. W drugiej części dnia przedszkolaki dowiedziały się, ile mamy kości i jak je można zobaczyć, oraz spróbowały odtworzyć wygląd prześwietlanej dłoni, układając odpowiednio białe paski papieru na czarnym tle. We wtorek utrwalały wiadomości na temat zmysłów, słuchając opowiadania M. Szeląg pt. „Zagadka”, oraz poznały literę Y, y. Zanim przedszkolaki zapoznały się z wyglądem i sposobem kreślenia tej litery, poznawały za pomocą zmysłów kostki lodu. Następnie dzieliły na sylaby i głoski wyraz „lody”, wymieniały imiona, w których występuje głoska y. Pomocna w zapamiętaniu nowej litery była też kolejna „Piosenka o literach” i zabawa ruchowa „Wskocz na y!”, podczas której dzieci wskakiwały na kartkę z literą y za każdym razem, gdy usłyszały słowo z głoską y. Tego dnia pracowały również indywidualnie, rozwiązując zadania w swoich kartach pracy i ćwicząc czytanie. Podczas zajęć popołudniowych przedszkolaki zmierzyły się z zawartością „pudła tajemnic” i poznawały nazwy części ciała w języku angielskim przy piosence „Head, shoulders, knee and toes”. W środę dzieci poszerzały wiadomości na temat przedmiotów służących do utrzymania czystości i pielęgnacji. Podczas porannych zajęć wprowadzających w tematykę dnia przedszkolaki stworzyły kącik fryzjerski, nazywały znajdujące się w nim akcesoria i na zmianę wcielały się w role fryzjera i klienta. Później słuchały wiersza J. Brzechwy pt. „Grzebień i szczotka”, a następnie argumentowały, dlaczego ich zdaniem należy się czesać. W drugiej części zajęć sześciolatki rozwijały umiejętność klasyfikowania i odwzorowywania: układały za nauczycielem rytmy z figur geometrycznych i wymyślały własne. Podczas samodzielnej pracy przy stolikach układały kształt grzebieni z nakrętek, kodowały kubki do mycia zębów i dorysowywały kreski w szczotkach do włosów zgodnie z podanymi liczbami. W trzeciej części dnia przedszkolaki uczestniczyły w przygotowanej przez nauczyciela zabawie badawczej, podczas której sprawdzały, co umyje dokładniej – woda czy mydło. W czwartek dzieci uczestniczyły w zabawach słuchowych i muzyczno-ruchowych, utrwalały poznaną w zeszłym tygodniu piosenkę pt. „Leśna muzyka” oraz grały na swoich instrumentach do refrenu. Po części muzycznej dzieci zastanawiały się, po co nam ruch, oraz ćwiczyły tężyznę fizyczną. Podczas piątkowych zajęć sześciolatki stworzyły „Kodeks zdrowego przedszkolaka”, w którym własnoręcznie zilustrowały zasady zdrowego stylu życia. W trakcie zabaw sensorycznych rozpoznawały za pomocą węchu różne ciecze i nazywały je. W tym dniu dzieci wykonały też pracę plastyczno-techniczną ze swoich wyprawek pt. „Zdrowa sałatka” i wzięły udział w quizie podsumowującym pt. „Nasze ciało”.
Drodzy Rodzice, utrwalajcie nabyte przez dzieci wiadomości i umiejętności, rozwijajcie w nich ciekawość poznawczą, obejrzyjcie np. atlas anatomii dla dzieci lub swoje stare zdjęcie RTG. Wasze dzieci na pewno będą zachwycone tym, że mogą zobaczyć, co ich rodzice mają w środku… Przygotujcie również zagadki zapachowe – każdy dom, a w szczególności kuchnia, jest skarbnicą różnych ciekawych i tajemniczych zapachów.
W tym tygodniu dzieci miały okazję uczestniczyć w przedstawieniu teatralnym pt"Pippi Langstrumpf:..Wszystkie dzieci były zachwycone przedstawieniem.
32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32