REKRUTACJA 2025/2026
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

MIESZKAŃCY PARKU I LASU!

                                           Drodzy Rodzice!

          Za nami kolejny jesienny tydzień poświęcony przyrodzie. Tym razem rozmawialiśmy o zwierzętach mieszkających             w lasach i parkach – dzieci zdobyły wiedzę na temat środowiska życia jeży, poznały ciekawostki na temat wyglądu, życia          i odżywiania się dzików, słuchały ich głosów, oglądały ilustracje przedstawiające sarnę, wiewiórkę, lisa, jelenia, niedźwiedzia, wilka. Cały tydzień towarzyszyła nam wesoła piosenka „Kto mieszka w lesie”, której tekst dzieci ilustrowały ruchem.

 

          Nowy tydzień rozpoczęliśmy od opowiadania Wojciecha Widłaka „Spotkanie” z książki „Pan Kuleczka” i rozmowy na temat jeży – tego, jak wyglądają, gdzie lubią się chować, co jedzą. Dzieci poszerzały swoją wiedzę przyrodniczą podczas zabawy klasyfikacyjnej „Kto mieszka w naszym lesie?”, zabawy ruchowej „Jeże pod liśćmi”, zagadek obrazkowych „Kto ukrył się w liściach?”, zdobywały umiejętności matematyczne (zabawa „Ile nóg mają te zwierzęta?’, „W którym stosiku liści zagrzebał się jeż?’, „Ile zwierząt jest przy paśniku?”), uczyły się rymowanek „Jesień, jesień” oraz „Berek z Panią Jesienią”.

 

          Przez cały tydzień towarzyszyły nam zabawy ruchowe – „Fotografie z jesiennego spaceru”, „Dziki szukają pożywienia”, „Jesienna muzyka”, „Zające i lisy”, mieliśmy też czas na zabawy plastyczne z wykorzystaniem jesiennych skarbów przyrody (zabawa kreatywna „Zwierzęta z darów jesieni”, praca plastyczno-techniczna „Lis” i „Lornetka leśniczego”); poznaliśmy też zawód leśnika (zabawy „Leśniczy tropi zwierzęta”, „Leśniczy na ambonie”, „Leśniczy woła zwierzęta”).

 

„Pobawmy się razem” – nasze propozycje spędzenia czasu z dzieckiem:

  • lepienie z plasteliny,  jeża – dzieci lepią kulkę, formują w kształt łezki i wbijają w nią patyczki, wykałaczki, nasiona dyni lub słonecznika, klonowe „noski” bądź inne przedmioty imitujące kolce (najlepiej takie, które zebraliśmy na dworze podczas wspólnego spaceru). Musimy przy tym pamiętać, że w tego typu zabawach mniej ważny jest efekt końcowy, a dużo bardziej istotne jest ćwiczenie dłoni i palców (czyli rozwijanie motoryki małej) – pozwólmy więc dziecku długo, bez pośpiechu ugniatać, lepić, rolować, rozcierać, mieszać masę.
Data dodania: 2025-10-06 18:28:43
Data edycji: 2025-10-11 17:16:10
Ilość wyświetleń: 62

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej