REKRUTACJA 2025/2026
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

 „Mała i duża ojczyzna”

Drodzy Rodzice!

            W tym tygodniu zajmowaliśmy się tematem bardzo ważnym dla każdego dziecka – rozmawialiśmy o naszej ojczyźnie. Każdego ranka sześciolatki bawiły się do powitanki pt. „W naszym pokoju pełno muzyki”.

W poniedziałek w tematykę tygodnia wprowadziło przedszkolaki opowiadanie o Heli i Leonie zatytułowane „Mali patrioci”. Tego dnia dzieci próbowały wyjaśnić własnymi słowami pojęcia „patriotyzm”, „ojczyzna” oraz zwrot „troszczyć się”. W dalszej części zajęć przedszkolaki poznawały piękno naszego kraju, oglądając i opisując różne krajobrazy przedstawione na ilustracjach. We wtorek dzieci zastanawiały się, jaki może być dom, oraz uważnie słuchały wiersza J. Brzechwy pt. „Globus”. Podczas zajęć głównych poznały literę M, m drukowaną i pisaną.

Doskonaliły także słuch fonematyczny, podając przykłady wyrazów rozpoczynających się głoską m, a także tropiły głoskę m w środku wyrazów i poznały piosenkę o tej literze. Podczas wykonywania zadań w kartach pracy ćwiczyły koordynację wzrokowo-ruchową i grafomotorykę. W środę dzieci poznawały liczbę 5, przeliczały w zakresie 5, tworzyły zbiory pięcioelementowe i wskazywały w swoim otoczeniu przedmioty, które ich zdaniem są podobne do tej cyfry. W zapamiętaniu wyglądu poznanej  cyfry na pewno pomogła przedszkolakom piosenka pt. „Pięć”.  W środowe popołudnie dzieci układały też rytmy z figur geometrycznych, kodując w nich sylaby: MA dla kwadratu, TA dla koła i MO dla trójkąta. W czwartek przedszkolaki utrwalały wiedzę na temat figur geometrycznych i rozwijały umiejętności muzyczne przy piosence pt. „W krainie figur” – układały figury występujące w tekście i uczyły się go na pamięć. Poznały również nowe słówka w języku angielskim: village – wieś – i city – miasto. Natomiast w czasie zabawy „Zapamiętaj i powtórz” ćwiczyły zapamiętywanie różnych słów związanych z wsią. Tego dnia dzieci trenowały także swoje ciało w trakcie ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych.

Podczas piątkowych zajęć utrwalały nazwy naszych symboli narodowych, słuchając wiersza pt. „Jaki znak twój?” M. Rusinka, i rozwiązywały zagadki słuchowe dotyczące różnych miejsc w Polsce. Później wzięły udział w zabawach, podczas których opisywały polisensorycznie nasiona dyni i rozwiązywały zagadki sensoryczne – rozpoznawały dotykiem ukryte w balonach materiały (fasola, piórka, ziarna kukurydzy itp.). Natomiast podczas zajęć plastyczno-technicznych z wykorzystaniem wyprawki dzieci wykonały przepiękne kotyliony. Na koniec dnia przedszkolaki wzięły udział w zabawie pt. „Quiz o Polsce”, w której określały prawdziwość zdań wypowiadanych przez nauczyciela.

W minionym tygodniu przebywały również na świeżym powietrzu i korzystały z zabaw swobodnych. Każdego dnia dzieci aktywnie uczestniczyły w zabawach ruchowych i porannych ćwiczeniach gimnastycznych. W czasie wolnym bawiły się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami oraz dbały o porządek w sali, porządkując zabawki.

            Drodzy Państwo, prosimy o utrwalanie treści i ćwiczenie umiejętności, którym poświęcony był miniony tydzień. Porozmawiajcie o tym, co dla Was oznaczają słowa „patriotyzm”„ojczyzna”. Utrwalajcie poznane przez dziecko głoski i cyfry.

Dzieci w minionym tygodniu  oglądały świat podwodny w oceanarium, uczestniczyły w wyjeździe na basen. Otrzymały nagrody za udział w konkursie plastycznym ,,Polubić czytanie”.

 

Data dodania: 2022-11-11 12:16:15
Data edycji: 2022-11-11 12:30:48
Ilość wyświetleń: 311

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej