32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32
Drodzy Rodzice!
Minął dziesiąty tydzień nauki i zabawy w przedszkolu. Poświęcony on był kształtowaniu u dzieci poczucia tożsamości narodowej, przypomnieniu hymnu państwowego oraz doskonaleniu pamięci. Dzieci rozwijały swoje umiejętności językowe i matematyczne. W tym tygodniu przedszkolaki śpiewały powitankę ,,Mała i duża ojczyzna” oraz ilustrowały ją ruchem.
W poniedziałek dzieci wykonywały ćwiczenia rozciągające i rozluźniające oraz rozwijały małe partie mięśniowe. Opowiadanie Marii Pawlisz ,,Polska to nasz dom” stanowiło punkt wyjścia do wspólnej rozmowy o świętach państwowych. Dzieci zastanawiały się, w jaki sposób można dbać o nasz kraj i co robić, aby być przykładnym Polakiem. Kształtowały tym samym świadomość społeczną i obywatelską. Podczas zabaw: „Polskie święta narodowe”, „Świętujemy”, „Co świętujemy?” dzieci poznały, jakie święta obchodzimy w kraju i wyjaśniły, czym się różnią święta narodowe od pozostałych. Uczyły się współpracy i się integrowały. W zabawach przy stolikach kształtowały umiejętność rozszyfrowywania emocji i wyjaśniania ich przyczyn. Pod koniec dnia w trakcie zabawy „Święto narodowe czy rodzinne?” podsumowały wszystkie wiadomości. We wtorek po wysłuchaniu wiersza ,,Dzieciom” Antoniego Słomińskiego przedszkolaki zastanawiały się, jak mogą przysłużyć się innym ludziom oraz poznały nowy frazeologizm ,,wolny jak ptak”. W dalszej części dnia poszerzały wiedzę językową, nauczyły się wielkiej i małej litery D, d, dokonywały analizy i syntezy słuchowej słowa ,,dom”, wyróżniały głoskę d w nagłosie i rysowały literę w powietrzu palcem wskazującym. Dzieci wyszły również na dwór, aby pobawić się ruchowo na świeżym powietrzu. Podczas zabaw: „Na stacji D”, „Ułóż małe d” i „Szybka reakcja” utrwalały znajomość nowo poznanej litery. W środę po wprowadzającej do tematu dnia zabawie „W mieście” zapoznały się z liczbą 6. W trakcie zabaw: „Jedziemy tramwajem”, „W tramwaju”, „O jedno więcej” i „Jak wygląda szóstka?” rozwijały swoje kompetencje matematyczne, uczyły się przeliczania do 6, poznały obraz graficzny 6 i układały go z kartoników. Podczas zabaw posługiwały się liczbą 6 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym. Rozwijały małą motorykę podczas lepienia cyfry 6 z plasteliny. Przy stolikach kształtowały umiejętność kodowania. Zakończyły dzień wykonaniem pracy plastycznej. Czwartek poświęcony był kształtowaniu umiejętności podawania nazw zwierząt gospodarskich i ich młodych w czasie zabawy „Zwierzęta i ich młode” (wraz z głoskowaniem). W trakcie zabaw „Na wsi i w okolicy” i „Wyprawa na wieś” dzieci zapoznały się z wiejskim krajobrazem oraz ćwiczyły pamięć wzrokową i spostrzegawczość. W tym dniu pobudzały ciekawość przyrodniczą, dzieliły się swoimi skojarzeniami związanymi z wsią i rozszyfrowywały odgłosy wiejskich zwierząt w odpowiedniej kolejności. W piątek dzieci podczas zabawy „Podobne czy różne?” sprawdzały, ile zapamiętały z wcześniejszych zajęć i czy dostrzegają różnice pomiędzy świętami narodowymi a innymi. Po zabawie „O co chodzi w hymnie?” potrafiły wyjaśnić znaczenie słów w polskim hymnie narodowym oraz to, w jakich okolicznościach powstał, przypomniały sobie jego słowa i wysłuchały wspólnie melodii hymnu. Zakończyły dzień wspólnym odśpiewaniem hymnu i nauczeniem się kolejnych jego zwrotek.
Drodzy Rodzice, prosimy o utrwalanie treści i ćwiczenie umiejętności, którym poświęcony był miniony tydzień. Możecie w tym zakresie wyjechać z dzieckiem na wycieczkę na wieś i podziwiać wspólnie otoczenie. Zachęćcie swoje dziecko do podawania nazw dostrzeżonych zwierząt i elementów przyrody. Możecie wspólnie ze swoją pociechą zwrócić uwagę na zbliżające się święta narodowe i porozmawiać o ich znaczeniu. Poproście dziecko o wskazanie przedmiotów w domu, których nazwy zaczynają się głoską d, i zachęćcie do przegłoskowania tych nazw.
Pani Ewa i Pani Monika















32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32