REKRUTACJA 2025/2026
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

''Karnawał''

''Karnawał''

Tydzień XX – „Karnawał”
Drodzy Rodzice!
W minionym tygodniu podczas zajęć w przedszkolu poznawaliśmy zwyczaje związane z karnawałem w Polsce i na świecie.
W poniedziałek przedszkolaki słuchały kolejnego opowiadania K. Wierzbickiej o przygodach Heli i Leona pt. „Bal karnawałowy”. Następnie rozmawiały na temat tego, czy na balu są lepsze i gorsze stroje, czy można w ten sposób oceniać się nawzajem i co tak naprawdę powinno się liczyć podczas zabawy. W dalszej części dnia dowiedziały się, co oznacza słowo „karnawał” oraz jak wygląda ten czas w Wenecji, Brazylii i czym się charakteryzuje chiński Nowy Rok. Później wysłuchały tajemniczego listu, z którego dowiedziały się, jak wyglądał XIX-wieczny bal i jak ważnym był wydarzeniem. We wtorek dzieci słuchały wiersza D. Gellner pt. „Pechowy bal”, rozmawiały na temat jego treści oraz poznały literę B, b drukowaną i pisaną. Podczas zajęć wprowadzających nową literę przedszkolaki układały model sylabowy i głoskowy wyrazu „balon”, określały miejsce występowania nowej głoski w tym słowie, podawały przykłady innych słów rozpoczynających się głoską b. Układały nową literę ze swoich butów oraz samodzielnie kreśliły ją w powietrzu i na dywanie. Nowo zdobyte wiadomości i umiejętności wykorzystały, wykonując zadania z kart pracy, gdzie pisały literę po śladzie i ćwiczyły czytanie. Pomocna była też kolejna „Piosenka o literach” i zabawa językowa „Tworzymy pociąg do b”, podczas której dzieci musiały wskazywać miejsce głoski b i szybko stworzyć pociąg przed odpowiednią ilustracją. W środowy temat zajęć wprowadziło dzieci opowiadanie G. Lipińskiej „Smutny balonik”. Poznając jego przygody, przedszkolaki mogły utrwalać wiadomości o aspekcie porządkowym liczb oraz przygotować się do zrozumienia pojęcia „nic”, które graficznie przedstawiamy jako cyfrę 0. Po wysłuchaniu opowiadania dzieci utrwalały nowe wiadomości podczas zabaw matematycznych z liczbą 0, omawiały kształt drukowanej cyfry 0 oraz słuchały o niej piosenki. Natomiast w kartach pracy układały kształt cyfry 0 z piórek i pomponów oraz tworzyły zbiory zeroelementowe i pisały cyfrę po śladzie. W czwartek uczestniczyły w zabawach muzyczno-ruchowych. Podczas piątkowych zajęć przedszkolaki utrwalały zdobyte w minionym tygodniu wiadomości dotyczące karnawału i wykonały pracę plastyczno-techniczną – maskę karnawałową. W ramach zabaw sensorycznych rozpoznawały za pomocą smaku różne napoje, nazywały je i opowiadały o swoim ulubionym. W kolejnej zabawie przedszkolaki opisywały wygląd surowego i ugotowanego ryżu oraz samodzielnie wykonały swoich „karnawałowych przyjaciół”, wypełniając puste balony ziarnami surowego ryżu. Później rozwiązywały zagadki i zadania podsumowujące ich wiedzę oraz wzięły udział w „Karnawałowej zabawie” w swojej grupie. W trakcie minionego tygodnia przedszkolaki aktywnie uczestniczyły w zabawach ruchowych, ćwiczeniach porannych i planowanych zajęciach gimnastycznych. W czasie wolnym bawiły się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami i dbały o porządek w sali.

Data dodania: 2023-01-27 16:00:16
Data edycji: 2023-01-29 19:53:11
Ilość wyświetleń: 222

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej