REKRUTACJA 2025/2026
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

JESTEM ZUCHEM

                       Drodzy Rodzice!

      Z dnia na dzień dziecko czuje się w przedszkolu coraz lepiej. Poczucie bezpieczeństwa jest warunkiem koniecznym i bazą do budowania obszarów rozwojowych. Zatem powoli zaczynamy przygotowania do podjęcia nauki w szkole. Zdziwieni? Zaczniemy od dostrzegania podobieństw i różnic – ważnej umiejętności przygotowującej do pisania i czytania.

W tym tygodniu…

  • poznawaliśmy różne sposoby powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc, rozwijaliśmy uważność i koncentrację uwagi, doskonaliliśmy orientację w schemacie ciała, poznawaliśmy zasadysavoir-vivre’u;
  • poznaliśmy kolegów i koleżanki z grupy – ich zainteresowania, utrwalaliśmy nazwy kolorów – również w języku angielskim, rozwijaliśmy umiejętność uważnego słuchania i wypowiadania się na określony temat, nazywaliśmy części ciała,rozwijaliśmy poczucie przynależności do grupy, szacunku do innych i dbałości o innych;
  • ćwiczyliśmy, jak prawidłowo używać pojęć: wysoko, nisko, wysocy, niscy, rozwijaliśmy umiejętność przeliczania w dostępnym dla nas zakresie, kształtowaliśmy koordynację ruchowo-słuchową, doskonaliliśmy kompetencje językowe       i słuch fonematyczny;
  • budowaliśmy wiedzę na temat wspólnych cech dzieci w grupie,doskonaliliśmy umiejętność słuchania ze zrozumieniem, rozwijaliśmy motorykę dużą i małą oraz koordynację wzrokowo-ruchową, budowaliśmy umiejętność bycia odpowiedzialnym za siebie i innych w grupie, kształtowaliśmyumiejętność współdziałania;
  • kształtowaliśmy umiejętność dostrzegania i określania indywidualnych cech poszczególnych osób, wzmacnialiśmy wiarę we własne możliwości.
  • uczyliśmy się piosenek, tańczyliśmy, braliśmy udział w zabawach ruchowych, wykonywaliśmy prace plastyczno- techniczne. 
  • budowaliśmy z klocków i kolorowych figur geometrycznych, liczyliśmy przedmioty ( w zakresie 10), uczyliśmy się rozpoznawać  kształt koła, podawać jego nazwę i określać, czy jest duże , czy małe.

Bank pomysłów na zabawy w domu:

  • Wyszukiwanie podobieństw i różnic w wyglądzie zabawek lub na obrazkach.
  • Opisywanie cech różnych przedmiotów (np. Widzę coś, co jest koloru brązowego; jest miłe w dotyku; można się do tego przytulić;to coś ma uszy, oczy, nos, cztery łapki – miś).

 

 

Data dodania: 2024-09-22 16:12:58
Data edycji: 2024-09-22 16:54:29
Ilość wyświetleń: 85

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej