REKRUTACJA 2025/2026
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

Jesienna słota

Drodzy Rodzice!

Odczuwalne przez wszystkich zmiany pogody to dobry powód, aby porozmawiać o deszczu, zimnie, jesiennej szarudze i ubraniu na niepogodę. Przedszkolaki w minionym tygodniu dowiedziały się, jak ważne dla zdrowia jest ubieranie się adekwatnie do warunków atmosferycznych. Utrwaliły przy tej okazji znajomość nazw ubrań i poćwiczyły na własnych bluzach i swetrach sposoby ich estetycznego składania, a także wskazywały ubrania odpowiednie do poszczególnych pór roku.

Dzieci wzbogaciły swoją wiedzę o świecie i przyrodzie, dowiadując się, skąd się biorą kałuże,  co oznacza słowo szaruga i jak wyglądają chmury. Wykonały też pracę plastyczno-techniczną „Deszcz”, łącząc ze sobą różne materiały i rozwijając przy okazji sprawność dłoni i palców.

W minionym tygodniu poznaliśmy pojęcie troska i zastanawialiśmy się, jak można ją okazywać. Dzieci dzieliły się swoimi przemyśleniami, opowiadały, w jaki sposób należy się o kogoś lub o coś troszczyć, a w zabawie dramowej próbowały pokazać za pomocą gestów, jak można wyrazić troskę. Wypowiadanie się na tematy związane z uczuciami, określanie emocji, wczuwanie się w emocje innych i ilustrowanie uczuć ruchem czy gestem to ważne umiejętności rozwijające empatię.  

W zeszłym tygodniu znaleźliśmy też czas na rozwijanie umiejętności matematycznych. Podczas zabawy ruchowej „Trzy stopy w kałuży” dzieci wskakiwały do szarf leżących na podłodze w taki sposób, aby w jednej szarfie znalazły się 3 stopy. W czasie kolejnej aktywności przeliczały nakrętki i układały je według podanego wzoru, a dzięki zabawie „Wędrujące kropelki” utrwaliły umiejętność nazywania kierunków w przestrzeni (nad, pod, na, przed sobą itp.).Przeliczały kropelki wody na “chmurce”utrwalając umiejętność liczenia w zakresie liczby 5. 

„Pobawmy się razem” – nasze propozycje spędzenia czasu z dzieckiem:

 

  1. „Sandały czy kalosze?”. Wskazywanie i podawanie nazw ubrań odpowiednich do pogody i pory roku. Do takiej zabawy można zaprosić dziecko podczas zakupów, porządków w szafie czy szykowania się do przedszkola. Można również wprowadzić element humorystyczny – zaproponować dziecku rękawiczki latem lub klapki zimą. Ciekawe, jak zareaguje na taką propozycję.
  2. „Szumi i pada”. Naśladowanie dźwięków wydawanych przez przyrodę: deszcz pada kap, kap, woda chlupie chlup, chlup, wiatr wieje fiu, fiu, a drzewa szumią szu, szu. Statystyczny czterolatek nie będzie wymawiał tych dźwięków tak, jak byśmy sobie tego życzyli, ale ważne, aby w ten sposób ćwiczył buzię (czyli swoje narządy artykulacyjne ).

 

Data dodania: 2022-10-30 20:05:59
Data edycji: 2022-10-30 20:10:25
Ilość wyświetleń: 248

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej