32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32
Tydzień V – „Jesień w sadzie”
Drodzy Rodzice! W przyrodzie rozpoczęła się jesień. Tym razem tematem przewodnim stał się sad i jesienne owoce. W poniedziałek sześciolatki wysłuchały kolejnego opowiadania o Heli i Leonie zatytułowanego „W sadzie”, które stało się wstępem do dziecięcych wypowiedzi na temat znaczenia niesienia komuś pomocy i prac wykonywanych w sadzie jesienią. We wtorek słuchały wiersza J. Brzechwy pt. „Arbuz”, w którym wyszukiwały powtarzające się frazy, rozwiązywały owocowe zagadki dotykowe oraz poznały literę O, o pisaną i drukowaną; ćwiczyły słuch fonematyczny i umiejętności grafomotoryczne podczas różnego rodzaju zabaw dydaktycznych i ruchowych, a także działań w kartach pracy. W środę została wprowadzona liczba 1 na podstawie różnych zabaw matematycznych i grafomotorycznych. Dzieci wyklejały wzór cyfry 1 papierem kolorowym. Tego dnia Starszaki uczestniczyły także w akcjach "Sprzątanie świata" i "Sprzątamy dla Polski". Dzieci poznały piosenkę „Najłatwiejsze ciasto w świecie”, rozmawiały na temat przetworów. W tym tygodniu nie zabrakło prac plastycznych. Starszaki wykonały pracę plastyczno-techniczną „Gruszka” oraz ćwiczyły umiejętności współpracy w zespole, tworząc grupową pracę plastyczną pt. "Jabłoń". W tym tygodniu nie zabrakło również codziennych wyjść na świeże powietrze – dzieci odwiedziły osiedlowy plac zabaw, a także miasteczko komunikacyjne. Rozwijały małą i dużą motorykę, korzystając ze sprzętów i pomocy, doskonaliły umiejętność jazdy na hulajnodze oraz obserwowały jesienną przyrodę, zwracając uwagę na jej kolorystykę. Sześciolatki codziennie rozwiązywały także indywidualnie karty pracy, utrwalając i rozszerzając swoją wiedzę oraz ćwicząc zdobyte umiejętności. Drodzy Rodzice, prosimy o utrwalanie treści i ćwiczenie umiejętności, którym poświęcony był miniony tydzień. Powtarzajcie z dzieckiem poznaną literę O, o i liczbę 1 – możecie w tym zakresie poprosić pociechę o ułożenie ich kształtów z różnych dostępnych w mieszkaniu przedmiotów, np.: łyżek, orzechów, makaronów, kredek, butów, skarpetek, nakrętek itp. Podczas spacerów poproście dziecko o wyszukiwanie napisów z literami O, o lub cyfrą 1, np. na bilboardach. Będąc w sklepie owocowo-warzywnym lub na ryneczku z owocami, powtarzajcie z dzieckiem nazwy owoców, również tych egzotycznych. W następnym tygodniu będziemy kontynuować temat jesieni i tym razem przeniesiemy się do ogrodu z warzywami. Pozdrawiamy pani Aga i pani Iwonka
32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32