REKRUTACJA 2025/2026
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

Jesień w sadzie

Jesień w sadzie

Tydzień V – „Jesień w sadzie”

Drodzy Rodzice! W przyrodzie rozpoczęła się jesień. Tym razem tematem przewodnim stał się sad i jesienne owoce. W poniedziałek sześciolatki wysłuchały kolejnego opowiadania o Heli i Leonie zatytułowanego „W sadzie”, które stało się wstępem do dziecięcych wypowiedzi na temat znaczenia niesienia komuś pomocy i prac wykonywanych w sadzie jesienią. We wtorek słuchały wiersza J. Brzechwy pt. „Arbuz”, w którym wyszukiwały powtarzające się frazy, rozwiązywały owocowe zagadki dotykowe oraz poznały literę O, o pisaną i drukowaną; ćwiczyły słuch fonematyczny i umiejętności grafomotoryczne podczas różnego rodzaju zabaw dydaktycznych i ruchowych, a także działań w kartach pracy. W środę została wprowadzona liczba 1 na podstawie różnych zabaw matematycznych i grafomotorycznych. Dzieci wyklejały wzór cyfry 1 papierem kolorowym. Tego dnia Starszaki uczestniczyły także w akcjach "Sprzątanie świata" i "Sprzątamy dla Polski". Dzieci poznały piosenkę „Najłatwiejsze ciasto w świecie”, rozmawiały na temat przetworów. W tym tygodniu nie zabrakło prac plastycznych. Starszaki wykonały pracę plastyczno-techniczną „Gruszka” oraz ćwiczyły umiejętności współpracy w zespole, tworząc grupową pracę plastyczną pt. "Jabłoń". W tym tygodniu nie zabrakło również codziennych wyjść na świeże powietrze – dzieci odwiedziły osiedlowy plac zabaw, a także miasteczko komunikacyjne. Rozwijały małą i dużą motorykę, korzystając ze sprzętów i pomocy, doskonaliły umiejętność jazdy na hulajnodze oraz obserwowały jesienną przyrodę, zwracając uwagę na jej kolorystykę. Sześciolatki codziennie rozwiązywały także indywidualnie karty pracy, utrwalając i rozszerzając swoją wiedzę oraz ćwicząc zdobyte umiejętności. Drodzy Rodzice, prosimy o utrwalanie treści i ćwiczenie umiejętności, którym poświęcony był miniony tydzień. Powtarzajcie z dzieckiem poznaną literę O, o i liczbę 1 – możecie w tym zakresie poprosić pociechę o ułożenie ich kształtów z różnych dostępnych w mieszkaniu przedmiotów, np.: łyżek, orzechów, makaronów, kredek, butów, skarpetek, nakrętek itp. Podczas spacerów poproście dziecko o wyszukiwanie napisów z literami O, o lub cyfrą 1, np. na bilboardach. Będąc w sklepie owocowo-warzywnym lub na ryneczku z owocami, powtarzajcie z dzieckiem nazwy owoców, również tych egzotycznych. W następnym tygodniu będziemy kontynuować temat jesieni i tym razem przeniesiemy się do ogrodu z warzywami. Pozdrawiamy pani Aga i pani Iwonka

Data dodania: 2022-10-08 18:18:42
Data edycji: 2022-10-09 18:19:41
Ilość wyświetleń: 266

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej