32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32
Drodzy Rodzice!
Za nami już czwarty tydzień w przedszkolu. W tym czasie dzieci zwracały szczególną uwagę na zmianę pory roku w złotą jesień, zapoznały się ze znakami drogowymi i ich kształtami oraz poznały nowe słówka w języku angielskim. Codziennie rano przedszkolaki śpiewały piosenkę ,,Jesień w naszej okolicy” i ilustrowały ją ruchem.
W poniedziałek po zabawie ,,Wokół kolorów” kształtującej koncentrację, dzieci uczestniczyły w porannych ćwiczeniach gimnastycznych, rozwijały tym samym duże grupy mięśniowe. Następnie wysłuchały opowiadania Marii Pawlisz ,,Skarby jesieni” i wspólnie zastanawiały się, w jaki sposób można zachwycać się jesienią, i co jest w niej takiego nadzwyczajnego. Omawiały również symbole i skarby jesieni. Dzieci brały udział w zabawach ruchowych o tematyce jesiennej. Podczas ,,Jesiennych rozmów” wymieniały się doświadczeniami i na podstawie wcześniej wysłuchanego opowiadania odpowiadały na pytania nauczyciela. Utrwalały nazwy jesiennych ubrań i uczestniczyły w zabawie ,,ciepło – zimno”. Po zaśpiewaniu powitanki wtorek dzieci zaczęły zabawą logopedyczną, rozwijającą prawidłową motorykę narządów mowy. Wysłuchały wiersza ,,Wrzesień” Józefa Birkenmajera i brały aktywny udział w rozmowie dotyczącej owoców i potraw, które się z nich przyrządza. Tego dnia poznały literę O, o. Podczas zabaw językowych i fonacyjnych dokonywały syntezy i analizy głoskowej wyrazu ,,owoce” oraz układały schemat tego słowa z kartoników. Samodzielnie, po zapoznaniu z zapisem graficznym małej i wielkiej litery o, O, pisały ją palcem wskazującym na dywanie. Podczas zabaw przy stolikach rozwijały grafomotorykę, rysowały szlaczek po śladzie i ozdabiały szablon litery O. W środowy poranek dzieci ćwiczyły pamięć wzrokową poprzez zapamiętywanie ułożenia figur geometrycznych. Podczas zabaw „O znakach”, „Auta i piesi”, „Kolor i kształt znaku” i „Po kałużach” dzieci zapoznały się ze znakami drogowymi. Dowiedziały się, jakie znaki wyróżniamy (informacyjne, ostrzegawcze i zakazu) oraz nauczyły się podstawowych zwrotów po angielsku. Podczas zabaw przy stolikach wykonywały zadania zgodnie z kodem. Czwartek dotyczył witamin oraz jesiennych owoców. Dzieci dowiedziały się o korzystnym wpływie owoców na zdrowie. Podczas zabawy „Straganiki” zapoznały się z piramidą/talerzem zdrowego żywienia. Próbowały różnych owoców z zasłoniętymi oczami i odgadywały, co to za owoc. Podczas zabaw „Witaminy w moim brzuchu” i „Zjem, bo wiem” dowiedziały się, czym są witaminy i gdzie można je znaleźć. Dzień zakończyły kulinarną zabawą i degustacją owocowych szaszłyków. W piątek dzieci bawiły się do muzyki klasycznej, kształtując tym samym wyczucie rytmu i reakcje na zmianę charakteru muzyki. Wysłuchały wiersza Wandy Chotomskiej ,,Deszcz”, który był wprowadzeniem do rozmowy dotyczącej artystycznej inspiracji jesienią. Przypominały sobie tekst ,,Domowej piosenki” i naśladowały do niej różne czynności związane ze zwierzętami. Podczas zabaw przy stolikach wykonały pracę plastyczno-techniczną według instrukcji. Nie zabrakło zabaw przyrodniczych na dworze z wykorzystaniem nowych słówek w języku angielskim. Przedszkolaki utrwaliły znajomość kolorów po angielsku. Dzień skończyły dzień wykonaniem pracy związanej z jesienną, martwą naturą.
Drodzy Rodzice! Możecie pójść z dzieckiem na spacer, umożliwiając mu doświadczanie piękna otaczającej przyrody. Poproście dziecko, aby zwróciło uwagę na rosnącą wokół roślinność i podłoże (trawę, kamienie, liście, ziemię). Zachęćcie dziecko do zamknięcia oczu i wsłuchania się w dźwięki natury oraz rozszyfrowania zapachów. Dopytajcie swoją pociechę o wrażenia słuchowe i zapachowe.
Pani Ewa i pani Monika















32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32