REKRUTACJA 2025/2026
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

,,Ja i moje ciało''

                                                                     Drodzy Rodzice!

 

            Minął jedenasty tydzień nauki i zabawy w przedszkolu. Poświęcony on był nawiązywaniu pozytywnych relacji z rówieśnikami i dorosłymi, rozwijaniu umiejętności obserwacji i analizy, kształtowaniu umiejętności myślenia twórczego oraz przełamywaniu nieśmiałości. Poranki w tym tygodniu dzieci zaczynały od odśpiewania powitanki ,,Ja i moje ciało” oraz ilustrowania ruchem jej treści.

            W poniedziałek przedszkolaki wysłuchały opowiadania Marii Pawlisz ,,Nie każdy lubi przytulanie”, które stało się wstępem do rozmowy o przytulaniu. Dzieci uświadomiły sobie, że nie jest niczym złym odmówić przytulania. Wspólnie w grupie ćwiczyły, jak zrobić to kulturalnie. Przedszkolaki zdały sobie sprawę, że mają prawo do odmowy i nie powinny czuć się z tym źle. Tego dnia brały udział w zabawach ruchowych, słownych i integrujących grupę. Rywalizowały na skoki obunóż, przybijały sobie piątki, kształtowały umiejętność opisywania swoich maskotek i ćwiczyły elastyczność, wykonując wskazane na obrazkach pozy. Na dworze uczyły się współpracy w grupie. Po powrocie z ogrodu przedszkolnego wykonywały ćwiczenia kształtujące: wyczucie ciężaru i przestrzeni, współpracę z partnerem i grupą, prawidłową reakcję na sygnał dźwiękowy, kondycję fizyczną i elastyczność. Podczas zabawy „Teatr mimiczny” dzieci naśladowały różne emocje, a reszta grupy miała za zadanie je odgadnąć i wyjaśnić, co mogło je wywołać. We wtorek po wysłuchaniu piosenki ,,Nasze uszy słyszą świat” dzieci rozmawiały o zmysłach, dowiedziały się, za co odpowiedzialne są poszczególne zmysły. W dalszej części dnia rozwijały kompetencje językowe, poznały literę U, dzieliły słowo ,,usta” na sylaby i przeliczały je, określały głoskę w nagłosie, układały schemat głoskowy z czerwonej muliny. Podczas zabawy ruchowej „To n czy u?” odróżniały te dwie litery. Zakończyły dzień wykonaniem pracy plastycznej. W środę dzieci uważnie słuchały wiersza ,,Skrzat z lustra” Agnieszki Frączek i opowiadały o jego treści. Odpowiadały na pytania nauczyciela, sprawdzając, ile zapamiętały z utworu. Podczas zabawy „Na prawo i lewo” utrwalały znajomość kierunków i kształtowały orientację w przestrzeni. Brały udział w zabawach sensorycznych, bieżnych, matematycznych i dźwiękonaśladowczych. Przeliczały skoki, utrwalały znajomość nazw części ciała i kształtowały szybką reakcję na sygnał słowny. W czwartek dzieci rozwijały świadomość sensoryczną, próbując rozpoznać przyprawę po zapachu. Wiersz ,,Węch” był punktem wyjścia do rozmowy o zmysłach. Przedszkolaki zapoznały się z zadaniami specjalnymi psów policyjnych oraz zaletami tych zwierząt (umiejętnością odszukiwania substancji niedozwolonych za pomocą węchu). Pobudziły swoją ciekawość poznawczą, przysłuchując się ciekawostkom na temat zmysłu wzroku. Brały udział w zabawach usprawniających kondycję fizyczną, orientację w przestrzeni oraz zajęciach tanecznych, rozwijających grację ruchów. Poznały nowe słówka w języku angielskim i rozwiązywały zagadki językowe. W piątek  podczas zabawy badawczej „Porównaj” dzieci kształtowały umiejętność opisywania różnic i podobieństw w wyglądzie między sobą. Uczestniczyły w zabawie przyrodniczej i podsumowywały wiedzę o zmysłach zgromadzoną na wcześniejszych zajęciach.

W tym tygodniu nie zabrakło również codziennych wyjść na świeże powietrze – sześciolatki rozwijały małą i dużą motorykę, a także obserwowały jesienną przyrodę, nabywając wrażliwość na otaczający je świat natury. Przedszkolaki codziennie wypełniały także indywidualnie karty pracy, utrwalając i rozszerzając swoją wiedzę oraz ćwicząc zdobyte umiejętności.

            Drodzy Rodzice, prosimy o utrwalanie treści i ćwiczenie umiejętności, którym poświęcony był miniony tydzień. Powtórzcie z dzieckiem pisanie małej i wielkiej litery u. W ramach rozwijania sensoryki możecie zasłonić oczy swojej pociesze i poprosić, aby zgadła za pomocą zmysłu węchu i smaku, jaki owoc ma przed sobą. Pytajcie dziecka, jakie różnice, a jakie podobieństwa dostrzega w wyglądzie między członkami rodziny. Zachęcajcie do aktywnego obserwowania otoczenia, zwłaszcza przyrody.

 

Pani Ewa

Data dodania: 2025-11-14 19:45:01
Data edycji: 2025-11-14 19:59:10
Ilość wyświetleń: 64

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej