systematycznie uczestniczyliśmy w zorganizowanych zabawach ruchowych w sali i na powietrzu,
doskonaliliśmy małą motorykę poprzez stosowanie różnych chwytów przy pracach plastycznych i konstrukcyjnych,
rozwijaliśmy koordynację wzrokowo-ruchową,
dokonywaliśmy oceny swojego zachowania i innych osób na podstawie obserwacji, odnosiliśmy się do kodeksu norm zachowania,
kształtowaliśmy umiejętności radzenia sobie w sytuacjach potencjalnie trudnych (np. występ przed grupą),
utrwalaliśmy prawidłowe reakcje na negatywne zmiany w otoczeniu przyrodniczym poprzez aktywny udział w oszczędzaniu jej zasobów, m.in. oszczędzanie wody i energii,
podejmowaliśmy działania chroniące zasoby przyrodnicze, np. segregacja odpadów, wykorzystywanie sposobów zmniejszania ich ilości,
rozmawialiśmy n/t wpływu działalności człowieka na przyrodę – zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, odpady, zmiany klimatyczne – na podstawie informacji z literatury, filmów edukacyjnych, spacerów i wycieczek, zdjęć,
uczyliśmy się czytania symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu,