32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32
Drodzy Rodzice!
Ten tydzień zajęć w przedszkolu poświęcony był dzieciom, ich zainteresowaniom, upodobaniom, podobieństwom i różnicom między nimi. W tym tygodniu obchodziliśmy Dzień Dziecka!
Każdy ranek umilała nam powitanka pt. „Umiemy się witać”, którą dzieci ilustrowały ruchem.
W poniedziałek sześciolatki słuchały kolejnej opowieści o przygodach Heli i Leona zatytułowanej „Prawa i obowiązki”, rozmawiały na temat swoich praw i obowiązków, tworzyły obrazkowy plakat, w grupach bawiły się w kalambury, wymieniały pozytywne cechy swoich rówieśników, dostrzegały różnice i podobieństwa między kolegami i koleżankami, rysowały dla rówieśnika laurkę, dobierały podpisy do obrazków z prawami dzieci, uczestniczyły w ćwiczeniach gimnastycznych. Ten dzień służył przede wszystkim lepszemu poznaniu się i koncentracji na dobrym klimacie w grupie, na dobrych cechach każdego z nas. We wtorek przedszkolaki słuchały wiersza pt. „Kto się ze mną pobawi?” E. Żylińskiej, który stał się wstępem do swobodnych wypowiedzi na temat przyjaźni, rozmowy o przyjaciołach, którymi mogą być bliskie osoby, rówieśnicy z przedszkola i zwierzęta. Tego dnia dzieci słuchały również opowiadania pt. „Wiercipiętek i Dzień Dziecka” M. Galicy, układały z figur geometrycznych oraz lepiły z plasteliny zwierzęta, odgadywały imię rówieśnika wydającego zwierzęce odgłosy, ćwicząc percepcję słuchową, dzieliły nazwy zwierząt na głoski, kończyły rozpoczęte zdania. W środę sześciolatki brały udział w zabawie badawczej „Tonie czy pływa?”, po której przeprowadzeniu segregowały przedmioty na tonące i pływające w wodzie, oraz przeliczały elementy w zbiorach i wstawiały odpowiedni znak – większości, mniejszości lub równości. Tego dnia barwiły również mleko, tworząc ciekawe obrazy, dokonywały obliczeń, operując liczmanami według instrukcji podanej przez nauczyciela w opowiadaniu, tworzyły pianę, z której następnie wyławiały figury geometryczne, rozpoznając je wcześniej dotykiem, lepiły babeczki z plasteliny według wzoru, puszczały bańki na przedszkolnym placu zabaw, uczestniczyły w zabawie badawczej „Co spada szybciej?”. W czwartek poznały piosenkę „Kolorowe dzieci” – wypowiadały się na jej temat, śpiewały ją i do jej rytmu swobodnie się poruszały. Tego dnia przedszkolaki tańczyły w parach z użyciem balonów, które najpierw samodzielnie nadmuchały, wzięły udział w zabawie muzycznej „Mam talent”, podczas której prezentowały swoje umiejętności, trenowały ciało w trakcie wykonywania ćwiczeń gimnastycznych, układały podpisy z liter do wybranych zabawek, rysowały kredkami pastelowymi swoje ulubione zabawy. W piątek sześciolatki przypomniały sobie piosenkę wprowadzoną dzień wcześniej i wypowiadały się na temat różnic i podobieństw dzieci na całym świecie, oglądały plansze i albumy pokazujące dzieci z różnych stron świata, słuchały wiersza pt. „Piłka” D. Gellner, brały udział w zabawach ruchowych z piłką i w przeciąganiu liny, wykonały pracę plastyczno-techniczną „Gry i zabawy – sudoku”, wyklejały kontury stóp różnymi materiałami plastycznymi, przechodziły z zamkniętymi oczami po przygotowanych ścieżkach sensorycznych oraz rozwiązywały zagadki słowne związane z zabawkami. W tym tygodniu nie zabrakło również codziennych wyjść na świeże powietrze; na podwórku dzieci rysowały kredą, rozgrywały mecze piłki nożnej, grały w klasy, berka, brały udział w wyścigach w workach, puszczały bańki mydlane, uczestniczyły w zabawach z wykorzystaniem chusty animacyjnej, korzystały z dostępnych w ogrodzie sprzętów i przyborów. Przedszkolaki regularnie rozwiązywały także indywidualnie karty pracy, utrwalając i rozszerzając swoją wiedzę oraz ćwicząc zdobyte umiejętności.
Drodzy Rodzice, prosimy o utrwalanie treści i ćwiczenie umiejętności, którym poświęcony był miniony tydzień. Na bieżąco, w różnych sytuacjach dnia codziennego przypominajcie swoim pociechom o ich prawach, ale też obowiązkach, o wzajemnym szacunku. Jeśli dziecko nie ma obowiązków domowych, wyznaczcie mu je – sześciolatek powinien być odpowiedzialny za swój pokój i utrzymanie w nim porządku, może pomagać rodzicom w różnych działaniach w kuchni, w czasie sprzątania. Aby rozwijać ciekawość, możecie wykonać w domu różne doświadczenia i zaproponować dziecku zabawy badawcze, wiele z nich znajdziecie w internecie. Sześciolatki uwielbiają eksperymenty! Pamiętajcie także, aby dziecko ćwiczyło czytanie, utrwalajcie poznane litery, ćwiczcie podział słów na głoski i sylaby, doskonalcie rękę przedszkolaka podczas pisania szlaczków i liter (koniecznie zwracajcie uwagę na kierunek kreślenia liter i poprawność trzymania ołówka w dłoni).
W Dniu Dziecka Tropiciele wybrali się do ,,Miasteczka komunikacyjnego” przy SP nr 6 na osiedlu Gaj, gdzie mieszka większość z nich. Doskonalili swoje umiejętności w jeździe na hulajnodze oraz sprawdzili wiedzę o ruchu drogowym jaką zdobyli na zajęciach w przedszkolu. Po powrocie do placówki czekała na nich niespodzianka w postaci lodów oraz popcornu.
32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32