REKRUTACJA 2025/2026
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

 „Dzień Dziecka”

Drodzy Rodzice!

 

            Ten tydzień zajęć w przedszkolu poświęcony był dzieciom, ich zainteresowaniom, upodobaniom, podobieństwom i różnicom między nimi. W tym tygodniu obchodziliśmy Dzień Dziecka!

            Każdy ranek umilała nam powitanka pt. „Umiemy się witać”, którą dzieci ilustrowały ruchem.

            W poniedziałek sześciolatki słuchały kolejnej opowieści o przygodach Heli i Leona zatytułowanej „Prawa i obowiązki”, rozmawiały na temat swoich praw i obowiązków, tworzyły obrazkowy plakat, w grupach bawiły się w kalambury, wymieniały pozytywne cechy swoich rówieśników, dostrzegały różnice i podobieństwa między kolegami i koleżankami, rysowały dla rówieśnika laurkę, dobierały podpisy do obrazków z prawami dzieci, uczestniczyły w ćwiczeniach gimnastycznych. Ten dzień służył przede wszystkim lepszemu poznaniu się i koncentracji na dobrym klimacie w grupie, na dobrych cechach każdego z nas. We wtorek przedszkolaki słuchały wiersza pt. „Kto się ze mną pobawi?” E. Żylińskiej, który stał się wstępem do swobodnych wypowiedzi na temat przyjaźni, rozmowy o przyjaciołach, którymi mogą być bliskie osoby, rówieśnicy z przedszkola i zwierzęta. Tego dnia dzieci słuchały również opowiadania pt. „Wiercipiętek i Dzień Dziecka” M. Galicy, układały z figur geometrycznych oraz lepiły z plasteliny zwierzęta, odgadywały imię rówieśnika wydającego zwierzęce odgłosy, ćwicząc percepcję słuchową, dzieliły nazwy zwierząt na głoski, kończyły rozpoczęte zdania. W środę sześciolatki brały udział w zabawie badawczej „Tonie czy pływa?”, po której przeprowadzeniu segregowały przedmioty na tonące i pływające w wodzie, oraz przeliczały elementy w zbiorach i wstawiały odpowiedni znak – większości, mniejszości lub równości. Tego dnia barwiły również mleko, tworząc ciekawe obrazy, dokonywały obliczeń, operując liczmanami według instrukcji podanej przez nauczyciela w opowiadaniu, tworzyły pianę, z której następnie wyławiały figury geometryczne, rozpoznając je wcześniej dotykiem, lepiły babeczki z plasteliny według wzoru, puszczały bańki na przedszkolnym placu zabaw, uczestniczyły w zabawie badawczej „Co spada szybciej?”. W czwartek poznały piosenkę „Kolorowe dzieci” – wypowiadały się na jej temat, śpiewały ją i do jej rytmu swobodnie się poruszały. Tego dnia przedszkolaki tańczyły w parach z użyciem balonów, które najpierw samodzielnie nadmuchały, wzięły udział w zabawie muzycznej „Mam talent”, podczas której prezentowały swoje umiejętności, trenowały ciało w trakcie wykonywania ćwiczeń gimnastycznych, układały podpisy z liter do wybranych zabawek, rysowały kredkami pastelowymi swoje ulubione zabawy. W piątek sześciolatki przypomniały sobie piosenkę wprowadzoną dzień wcześniej i wypowiadały się na temat różnic i podobieństw dzieci na całym świecie, oglądały plansze i albumy pokazujące dzieci z różnych stron świata, słuchały wiersza pt. „Piłka” D. Gellner, brały udział w zabawach ruchowych z piłką i w przeciąganiu liny, wykonały pracę plastyczno-techniczną „Gry i zabawy – sudoku”, wyklejały kontury stóp różnymi materiałami plastycznymi, przechodziły z zamkniętymi oczami po przygotowanych ścieżkach sensorycznych oraz rozwiązywały zagadki słowne związane z zabawkami. W tym tygodniu nie zabrakło również codziennych wyjść na świeże powietrze; na podwórku dzieci rysowały kredą, rozgrywały mecze piłki nożnej, grały w klasy, berka, brały udział w wyścigach w workach, puszczały bańki mydlane, uczestniczyły w zabawach z wykorzystaniem chusty animacyjnej, korzystały z dostępnych w ogrodzie sprzętów i przyborów. Przedszkolaki regularnie rozwiązywały także indywidualnie karty pracy, utrwalając i rozszerzając swoją wiedzę oraz ćwicząc zdobyte umiejętności.

Drodzy Rodzice, prosimy o utrwalanie treści i ćwiczenie umiejętności, którym poświęcony był miniony tydzień. Na bieżąco, w różnych sytuacjach dnia codziennego przypominajcie swoim pociechom o ich prawach, ale też obowiązkach, o wzajemnym szacunku. Jeśli dziecko nie ma obowiązków domowych, wyznaczcie mu je – sześciolatek powinien być odpowiedzialny za swój pokój i utrzymanie w nim porządku, może pomagać rodzicom w różnych działaniach w kuchni, w czasie sprzątania. Aby rozwijać ciekawość, możecie wykonać w domu różne doświadczenia i zaproponować dziecku zabawy badawcze, wiele z nich znajdziecie w internecie. Sześciolatki uwielbiają eksperymenty! Pamiętajcie także, aby dziecko ćwiczyło czytanie, utrwalajcie poznane litery, ćwiczcie podział słów na głoski i sylaby, doskonalcie rękę przedszkolaka podczas pisania szlaczków i liter (koniecznie zwracajcie uwagę na kierunek kreślenia liter i poprawność trzymania ołówka w dłoni).

 

W Dniu Dziecka Tropiciele wybrali się do ,,Miasteczka komunikacyjnego” przy SP nr 6 na osiedlu Gaj, gdzie mieszka większość z nich. Doskonalili swoje umiejętności w jeździe na hulajnodze oraz sprawdzili wiedzę o ruchu drogowym jaką zdobyli  na zajęciach w przedszkolu. Po powrocie do placówki czekała na nich niespodzianka w postaci lodów oraz popcornu.

 

Data dodania: 2023-06-04 11:43:30
Data edycji: 2023-06-04 12:23:03
Ilość wyświetleń: 130

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej