Ten tydzień zajęć w przedszkolu poświęcony był dzieciom, ich zainteresowaniom, upodobaniom, podobieństwom i różnicom między nimi. W tym tygodniu obchodziliśmy Dzień Dziecka!
W poniedziałek sześciolatki słuchały kolejnej opowieści o przygodach Heli i Leona zatytułowanej „Prawa i obowiązki”, rozmawiały na temat swoich praw i obowiązków, tworzyły obrazkowy plakat, w grupach bawiły się w kalambury, wymieniały pozytywne cechy swoich rówieśników, dostrzegały różnice i podobieństwa między kolegami i koleżankami, rysowały dla rówieśnika laurkę, dobierały podpisy do obrazków z prawami dzieci. Ten dzień służył przede wszystkim lepszemu poznaniu się i koncentracji na dobrym klimacie w grupie, na dobrych cechach każdego z nas. We wtorek przedszkolaki słuchały wiersza pt. „Kto się ze mną pobawi?” E. Żylińskiej, który stał się wstępem do swobodnych wypowiedzi na temat przyjaźni, rozmowy o przyjaciołach, którymi mogą być bliskie osoby, rówieśnicy z przedszkola i zwierzęta. Tego dnia dzieci słuchały również opowiadania pt. „Wiercipiętek i Dzień Dziecka” M. Galicy, układały z figur geometrycznych, odgadywały imię rówieśnika wydającego zwierzęce odgłosy, ćwicząc percepcję słuchową, dzieliły nazwy zwierząt na głoski, kończyły rozpoczęte zdania. W czwartek poznały piosenkę „Kolorowe dzieci” – wypowiadały się na jej temat, śpiewały ją i do jej rytmu swobodnie się poruszały. W piątek sześciolatki przypomniały sobie piosenkę wprowadzoną dzień wcześniej i wypowiadały się na temat różnic i podobieństw dzieci na całym świecie, oglądały plansze i albumy pokazujące dzieci z różnych stron świata, słuchały wiersza pt. „Piłka” D. Gellner, brały udział w zabawach ruchowych z piłką i w przeciąganiu liny, wykonały pracę plastyczno-techniczną „Gry i zabawy – sudoku”, rozwiązywały zagadki słowne związane z zabawkami. W tym tygodniu nie zabrakło również codziennych wyjść na świeże powietrze; na podwórku dzieci rysowały kredą, rozgrywały mecze piłki nożnej, grały w klasy, berka, korzystały z dostępnych w ogrodzie sprzętów i przyborów. Przedszkolaki regularnie rozwiązywały także indywidualnie karty pracy, utrwalając i rozszerzając swoją wiedzę oraz ćwicząc zdobyte umiejętności.
Drodzy Rodzice, prosimy o utrwalanie treści i ćwiczenie umiejętności, którym poświęcony był miniony tydzień. Na bieżąco, w różnych sytuacjach dnia codziennego przypominajcie swoim pociechom o ich prawach, ale też obowiązkach, o wzajemnym szacunku. Jeśli dziecko nie ma obowiązków domowych, wyznaczcie mu je – sześciolatek powinien być odpowiedzialny za swój pokój i utrzymanie w nim porządku, może pomagać rodzicom w różnych działaniach w kuchni, w czasie sprzątania. Pamiętajcie także, aby dziecko ćwiczyło czytanie, utrwalajcie poznane litery, ćwiczcie podział słów na głoski i sylaby, doskonalcie rękę przedszkolaka podczas pisania szlaczków i liter (koniecznie zwracajcie uwagę na kierunek kreślenia liter i poprawność trzymania ołówka w dłoni).
A w następnym tygodniu wyruszymy na WIELKĄ wyprawę!