REKRUTACJA 2025/2026
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

,,Czyńmy dobro''

                                                                                                        Drodzy Rodzice!

                     Trzynasty tydzień już minął. W tym czasie dzieci rozwijały umiejętność refleksji nad własnym zachowaniem i zapoznały się ze sposobami pomocy innym. Dodatkowo rozwijały umiejętność opisywania zjawisk przyrodniczych i kształtowały szacunek do przyrody. Dzieci nauczyły się nowej powitanki ,,Czyńmy dobro”. Każdego poranka ilustrowały ją ruchem.

            W poniedziałek przedszkolaki wysłuchały opowiadania ,,Pomaganie to ważna sprawa”, po którym miały możliwość wypowiedzenia się, czy warto pomagać innym. Wspólnie doszły do wniosku, że pomagać można bez względu na wiek zarówno ludziom, jak i zwierzętom. Podczas zabaw: „Warto pomagać”, „Jak mogę komuś pomóc?”, „Kiedy pomagam, to…” i „Pomaganie na co dzień” dzieci rozwijały empatię i chęć zrozumienia potrzeb innych osób. Wskazywały na właściwe i niewłaściwe zachowania wobec rówieśników, zapoznały się z akcjami charytatywnymi w okolicy, omówiły, w jaki sposób można pomagać na co dzień, dzieliły się swoimi doświadczeniami i propozycjami, przełamywały nieśmiałość podczas wypowiedzi na forum grupy. We wtorek dzieci wysłuchały piosenki ,,Fabryka Świętego Mikołaja” i kształtowały empatię do osób potrzebujących. W tym dniu przedszkolaki poznały literę Y, nauczyły się jej schematu graficznego, doskonaliły również swoje umiejętności językowe, syntezę i analizę słuchową, utrwalały wiedzę podczas zabaw językowych: „Droga do prezentu”, ,,Dary” oraz ruchowych: „Jeśli y, to buty do butów”, „Do której stopy?”. Kształtowały umiejętność rozróżniania liczby mnogiej od pojedynczej. Podczas zabaw przy stolikach rozwijały zdolności grafomotoryczne. W środę sześciolatki doskonaliły umiejętności matematyczne związane z wyciąganiem wniosków i logicznym myśleniem, klasyfikowaniem, tworzeniem rytmów i przeliczaniem. Poszerzały umiejętności porównywania wielkości podczas zabaw: „Paczki i paczuszki”, „Wielkie skoki” oraz „Który prezent większy?”. Ćwiczyły pamięć i koordynację ruchową w trakcie ruchowych zabaw matematycznych z przeliczaniem. W czwartek dzieci brały udział w zabawie badawczej, poznały ciekawostki na temat zjawiska zorzy polarnej, rozbudzały tym samym ciekawość poznawczą i poszerzały wiedzę przyrodniczą. Wspólnie w grupie rozwiązywały zagadki słowne związane z tematyką świąteczną, swobodnie poruszały się w rytm melodii, rozwijały małą motorykę podczas wykonywania pracy plastycznej, ćwiczyły skoki w dal. Na dworze sześciolatki obserwowały chmury i ich kształty, dzieliły się z rówieśnikami swoimi skojarzeniami.  Rozwijały kondycję fizyczną w trakcie zabaw ruchowych. W tym tygodniu nie zabrakło wyjść na świeże powietrze. Przedszkolaki codziennie wypełniały indywidualnie karty pracy, utrwalały i rozszerzały swoją wiedzę. Rozwijały kreatywne myślenie podczas wykonywania samodzielnych prac plastycznych. 

            Drodzy Rodzice, prosimy o utrwalanie treści i ćwiczenie umiejętności, którym poświęcony był miniony tydzień. Poproście dziecko o pomoc w prostej czynności, niech się zaangażuje. Możecie porozmawiać z nim o kulturalnym zachowaniu się w wobec innych ludzi. Ćwiczcie z nim wiedzę zdobytą w tym tygodniu.

            Jeszcze raz dziękuję za udział w Zbiórce Żywności dla Schroniska :

-Frankowi, Natanowi, Blance, Klarze K. ,Zosi, Danusi., Tadkowi ,Elwirce, Klarze N. oraz ich      rodzicom.

Oraz za udział w Zbiórce Słodkości dla Domu Dziecka w Chrzanowie:

-Zosi, Tadziowi, Blance, Danusi ,Frankowi, Alicji oraz ich rodzicom.    

 

Pani Ewa

Data dodania: 2025-12-04 19:10:33
Data edycji: 2025-12-05 19:45:19
Ilość wyświetleń: 59

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej