REKRUTACJA 2025/2026
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

,,Bajkostwory i potwory''

 

                                                                                                                         Drodzy Rodzice!

 

            Minął kolejny tydzień przygód w przedszkolu poświęcony rozpoznawaniu uczucia strachu. Dzieci nauczyły się nowej powitanki ,,Bajkostwory i potwory” i każdego poranka ilustrowały ją ruchem tanecznym.

            W poniedziałek podczas zabawy „Smutek i radość” dzieci ilustrowały mimiką uczucie smutku i radości. Wykonywały ćwiczenia gimnastyczne rozwijające duże partie mięśniowe i kształtujące równowagę. Słuchały z uważnością opowiadania Marii Pawlisz ,,Strach ma wielkie oczy”, a następnie zastanawiały się, co budzi w nich uczucie strachu. Dzieliły się swoimi doświadczeniami i sposobami, jak zachować się w sytuacji, kiedy ktoś nas przestraszy.  Podczas zabawy dydaktycznej „Strach ma wielkie oczy” dzieci wróciły do treści opowiadania i wyjaśniły, co oznacza powiedzenie  ,,strach ma wielkie oczy”. Na dworze bawiły się w berka kucanego. Po południu przedszkolaki opowiadały o wybranym przez siebie stworku, bez wypowiadania jego nazwy. Opisywały jego ubiór i cechy wyglądu. Zadaniem pozostałych było odgadnięcie, co to za stworek. We wtorek słuchały wiersza Małgorzaty Strzałkowskiej ,,Wielki smok i biurowy spinacz” i na jego podstawie rozmawiały, co sprawia, że czasami się złoszczą oraz jak radzą sobie z tym uczuciem. W dalszej części dnia dzieci zapoznały się wielką i małą literą E, e. Rozwijały kompetencje językowe podczas zabaw z analizą i syntezą głoskową słowa ,,ekran”. Wspólnie wymieniały słowa rozpoczynające się głoską e. Po zapoznaniu ze schematem graficznym litery E układały ją z  liści. Podczas zabaw przy stolikach utrwalały zdobytą wiedzę oraz ćwiczyły małą motorykę w trakcie wykonywania pracy plastycznej. W środę dzieci uczyły się współpracy w zespole. Zapoznały się również z cyfrą 4. Podczas zabaw „Ile nóg ma stworek?”, „Czwarty – bum” i „O ile wyższy?” rozwijały swoje umiejętności matematyczne i wykonywały zadania z liczbą 4 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym. W trakcie zabawy ,,Jak wygląda czwórka?’’ poznały zapis graficzny liczby 4 i demonstrowały na tablicy jej kształt. W zabawach przy stolikach dzieci przeliczały do 4, otaczały pętlami wybrane elementy, umieszczały nalepki w odpowiednich miejscach i kolorowały. W ogrodzie przedszkolnym przedszkolaki brały udział w zabawie przypominającej nazwy kolorów. Pod koniec dnia ozdabiały szablon cyfry 4 według własnego pomysłu. W czwartek dzieci słuchały opowiadania Doroty Gellner ,,Krasnoludek”, rozgraniczały w nim elementy fikcyjne od fantastycznych. W zabawie „To, co łączy” przedszkolaki szukały podobieństw i różnic postaci z bajek z prawdziwymi zwierzętami. Uczyły się w czasie tego zadania argumentowania swojego stanowiska. Podczas ruchowej zabawy na spostrzegawczość ,,Coś wspólnego” na pauzę w muzyce dzieci odszukiwały między sobą podobnych elementów. W drugiej połowie dnia w zabawie „Bajeczna wyobraźnia” dzieci rozwiały kreatywne myślenie i wyobraźnię, miały za zadanie naśladować ruchem usłyszane hasło w dowolny sposób.  W piątek po powitance dzieci dzieliły się swoimi emocjami, nazywały je i opowiadały o swoim nastroju. Przedszkolaki rozwijały sprawność i kreatywność ruchową. Wysłuchały muzyki klasycznej – „Danse macabre” Camille Saint-Saëns, reagując na zmianę charakteru muzyki i kształtując w sobie poczucie rytmu. Podczas zabaw „Lekarstwo na smutki” i „Instrument ,,i ćwiczenie” dzieci poruszały się w rytm muzyki. Na koniec dnia wypowiadały się o swoich odczuciach i próbowały rozszyfrować je na twarzach innych dzieci.

            Drodzy Rodzice, prosimy o utrwalanie treści i ćwiczenie umiejętności, którym poświęcony był miniony tydzień. Możecie porozmawiać z dzieckiem o tym, że strach jest potrzebny. Pomaga na przykład uniknąć niebezpieczeństwa. Wspomnijcie również, że istnieje lęk, który pojawia się, gdy wyobrażamy sobie jakąś sytuację, jednak nie jest ona prawdziwa.

           

 

Pani Ewa

Data dodania: 2025-10-24 17:36:27
Data edycji: 2025-10-24 17:44:37
Ilość wyświetleń: 202

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej