32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32
Drodzy Rodzice!
Minął kolejny tydzień przygód w przedszkolu poświęcony rozpoznawaniu uczucia strachu. Dzieci nauczyły się nowej powitanki ,,Bajkostwory i potwory” i każdego poranka ilustrowały ją ruchem tanecznym.
W poniedziałek podczas zabawy „Smutek i radość” dzieci ilustrowały mimiką uczucie smutku i radości. Wykonywały ćwiczenia gimnastyczne rozwijające duże partie mięśniowe i kształtujące równowagę. Słuchały z uważnością opowiadania Marii Pawlisz ,,Strach ma wielkie oczy”, a następnie zastanawiały się, co budzi w nich uczucie strachu. Dzieliły się swoimi doświadczeniami i sposobami, jak zachować się w sytuacji, kiedy ktoś nas przestraszy. Podczas zabawy dydaktycznej „Strach ma wielkie oczy” dzieci wróciły do treści opowiadania i wyjaśniły, co oznacza powiedzenie ,,strach ma wielkie oczy”. Na dworze bawiły się w berka kucanego. Po południu przedszkolaki opowiadały o wybranym przez siebie stworku, bez wypowiadania jego nazwy. Opisywały jego ubiór i cechy wyglądu. Zadaniem pozostałych było odgadnięcie, co to za stworek. We wtorek słuchały wiersza Małgorzaty Strzałkowskiej ,,Wielki smok i biurowy spinacz” i na jego podstawie rozmawiały, co sprawia, że czasami się złoszczą oraz jak radzą sobie z tym uczuciem. W dalszej części dnia dzieci zapoznały się wielką i małą literą E, e. Rozwijały kompetencje językowe podczas zabaw z analizą i syntezą głoskową słowa ,,ekran”. Wspólnie wymieniały słowa rozpoczynające się głoską e. Po zapoznaniu ze schematem graficznym litery E układały ją z liści. Podczas zabaw przy stolikach utrwalały zdobytą wiedzę oraz ćwiczyły małą motorykę w trakcie wykonywania pracy plastycznej. W środę dzieci uczyły się współpracy w zespole. Zapoznały się również z cyfrą 4. Podczas zabaw „Ile nóg ma stworek?”, „Czwarty – bum” i „O ile wyższy?” rozwijały swoje umiejętności matematyczne i wykonywały zadania z liczbą 4 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym. W trakcie zabawy ,,Jak wygląda czwórka?’’ poznały zapis graficzny liczby 4 i demonstrowały na tablicy jej kształt. W zabawach przy stolikach dzieci przeliczały do 4, otaczały pętlami wybrane elementy, umieszczały nalepki w odpowiednich miejscach i kolorowały. W ogrodzie przedszkolnym przedszkolaki brały udział w zabawie przypominającej nazwy kolorów. Pod koniec dnia ozdabiały szablon cyfry 4 według własnego pomysłu. W czwartek dzieci słuchały opowiadania Doroty Gellner ,,Krasnoludek”, rozgraniczały w nim elementy fikcyjne od fantastycznych. W zabawie „To, co łączy” przedszkolaki szukały podobieństw i różnic postaci z bajek z prawdziwymi zwierzętami. Uczyły się w czasie tego zadania argumentowania swojego stanowiska. Podczas ruchowej zabawy na spostrzegawczość ,,Coś wspólnego” na pauzę w muzyce dzieci odszukiwały między sobą podobnych elementów. W drugiej połowie dnia w zabawie „Bajeczna wyobraźnia” dzieci rozwiały kreatywne myślenie i wyobraźnię, miały za zadanie naśladować ruchem usłyszane hasło w dowolny sposób. W piątek po powitance dzieci dzieliły się swoimi emocjami, nazywały je i opowiadały o swoim nastroju. Przedszkolaki rozwijały sprawność i kreatywność ruchową. Wysłuchały muzyki klasycznej – „Danse macabre” Camille Saint-Saëns, reagując na zmianę charakteru muzyki i kształtując w sobie poczucie rytmu. Podczas zabaw „Lekarstwo na smutki” i „Instrument ,,i ćwiczenie” dzieci poruszały się w rytm muzyki. Na koniec dnia wypowiadały się o swoich odczuciach i próbowały rozszyfrować je na twarzach innych dzieci.
Drodzy Rodzice, prosimy o utrwalanie treści i ćwiczenie umiejętności, którym poświęcony był miniony tydzień. Możecie porozmawiać z dzieckiem o tym, że strach jest potrzebny. Pomaga na przykład uniknąć niebezpieczeństwa. Wspomnijcie również, że istnieje lęk, który pojawia się, gdy wyobrażamy sobie jakąś sytuację, jednak nie jest ona prawdziwa.
Pani Ewa















32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32