REKRUTACJA 2025/2026
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

„Album rodzinny”

Drodzy Rodzice!

 

            Dziewiąty tydzień w przedszkolu był poświęcony tematyce rodzinnej. Dzieci uświadamiały sobie rolę rodziny i poznały różne stopnie pokrewieństwa. Rozwijały także umiejętność rozmawiania o emocjach. Nauczyły się nowej powitanki ,,Album rodzinny”, którą śpiewały każdego poranka i ilustrowały ruchem.

            W poniedziałek dzieci kształtowały umiejętność rozpoznawania uczucia tęsknoty i zapoznawały się ze sposobami radzenia sobie z nim. Opowiadanie Marii Pawlisz ,,Warto kochać” stanowiło punkt wyjścia do rozmowy o osobach, za którymi dzieci tęsknią. Przedszkolaki wyjaśniały, jak rozumieją frazę ,,Kto kocha, ten tęskni”. Wspólnie z innymi dziećmi przeglądały przyniesione z domu zdjęcia członków rodziny. Przełamywały nieśmiałość podczas opowiadania o nich. Podczas zabawy „Nasze tęsknoty” przypominały sobie miłe rodzinne wydarzenia i zastanawiały się, czy można tęsknić za kimś, kogo się widzi codziennie. Brały udział w zabawach integracyjnych i ruchowych przy muzyce. We wtorek po wysłuchaniu piosenki ,,Rodzinne drzewo” wyjaśniały wspólnie, co to znaczy ,,drzewo genealogiczne”. Przedszkolaki poznały małą i wielką literę I, podczas zabaw: „Igłą i nitką”, ,,Igła”, „Szyjemy, gdy i”, „Kropka dla i” dokonywały analizy i syntezy słuchowej słowa ,,igła”. Podczas zabaw na dworze dzieci ćwiczyły słuch fonematyczny.  W środę sześciolatki doskonaliły umiejętności matematyczne związane z wyciąganiem wniosków i logicznym myśleniem, klasyfikowaniem i przeliczaniem do 5 podczas zabaw: „Pomiędzy palcami”, „Paluszkowa rodzina”, „Odciski palców”, „Jak wygląda piątka?”. Przedszkolaki poznały liczbę 5 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym. W czasie zabaw przy stolikach usystematyzowały zdobytą wiedzę z matematyki. Na dworze bawiły się w grupie, poruszając się według polecenia nauczyciela. Dzień zakończyły rozwijaniem małej motoryki podczas wykonywania pracy plastycznej. W czwartek w trakcie zabawy „Drzewo genealogiczne mojej rodziny” przedszkolaki układały wzorcowe drzewo genealogiczne. Utrwalały znajomość nazw członków rodziny i czytania symboli, przyporządkowanych każdemu z nich. Dzieci rozwijały kompetencje językowe w poszukiwaniu przymiotników określających drzewo rodzinne. Dzieliły się swoimi  uczuciami, które towarzyszą im podczas spędzania czasu z rodziną, i uczyły się kultury wypowiedzi podczas zabawy ,,Jak w rodzinie”.  

Drodzy Rodzice, prosimy o utrwalanie treści i ćwiczenie umiejętności, którym poświęcony był miniony tydzień. Możecie usiąść ze swoim dzieckiem przy wspólnym oglądaniu zdjęć rodzinnych. Niech Wasza pociecha spróbuje rozszyfrować najbliższych członków rodziny i ich nazwać, jeśli będzie miała z tym problem, to pomóżcie jej w tym. Zapytajcie, jakie uczucia emanują od osób na zdjęciach: czy są szczęśliwi? A może smutni? Gdzie się znajdują? Możecie wspólnie z dzieckiem stworzyć własne drzewo genealogiczne.

 

Pani Ewa

 

Data dodania: 2025-10-30 18:03:43
Data edycji: 2025-10-30 18:28:23
Ilość wyświetleń: 155

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej