32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32
Drodzy Rodzice!
Dziewiąty tydzień w przedszkolu był poświęcony tematyce rodzinnej. Dzieci uświadamiały sobie rolę rodziny i poznały różne stopnie pokrewieństwa. Rozwijały także umiejętność rozmawiania o emocjach. Nauczyły się nowej powitanki ,,Album rodzinny”, którą śpiewały każdego poranka i ilustrowały ruchem.
W poniedziałek dzieci kształtowały umiejętność rozpoznawania uczucia tęsknoty i zapoznawały się ze sposobami radzenia sobie z nim. Opowiadanie Marii Pawlisz ,,Warto kochać” stanowiło punkt wyjścia do rozmowy o osobach, za którymi dzieci tęsknią. Przedszkolaki wyjaśniały, jak rozumieją frazę ,,Kto kocha, ten tęskni”. Wspólnie z innymi dziećmi przeglądały przyniesione z domu zdjęcia członków rodziny. Przełamywały nieśmiałość podczas opowiadania o nich. Podczas zabawy „Nasze tęsknoty” przypominały sobie miłe rodzinne wydarzenia i zastanawiały się, czy można tęsknić za kimś, kogo się widzi codziennie. Brały udział w zabawach integracyjnych i ruchowych przy muzyce. We wtorek po wysłuchaniu piosenki ,,Rodzinne drzewo” wyjaśniały wspólnie, co to znaczy ,,drzewo genealogiczne”. Przedszkolaki poznały małą i wielką literę I, podczas zabaw: „Igłą i nitką”, ,,Igła”, „Szyjemy, gdy i”, „Kropka dla i” dokonywały analizy i syntezy słuchowej słowa ,,igła”. Podczas zabaw na dworze dzieci ćwiczyły słuch fonematyczny. W środę sześciolatki doskonaliły umiejętności matematyczne związane z wyciąganiem wniosków i logicznym myśleniem, klasyfikowaniem i przeliczaniem do 5 podczas zabaw: „Pomiędzy palcami”, „Paluszkowa rodzina”, „Odciski palców”, „Jak wygląda piątka?”. Przedszkolaki poznały liczbę 5 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym. W czasie zabaw przy stolikach usystematyzowały zdobytą wiedzę z matematyki. Na dworze bawiły się w grupie, poruszając się według polecenia nauczyciela. Dzień zakończyły rozwijaniem małej motoryki podczas wykonywania pracy plastycznej. W czwartek w trakcie zabawy „Drzewo genealogiczne mojej rodziny” przedszkolaki układały wzorcowe drzewo genealogiczne. Utrwalały znajomość nazw członków rodziny i czytania symboli, przyporządkowanych każdemu z nich. Dzieci rozwijały kompetencje językowe w poszukiwaniu przymiotników określających drzewo rodzinne. Dzieliły się swoimi uczuciami, które towarzyszą im podczas spędzania czasu z rodziną, i uczyły się kultury wypowiedzi podczas zabawy ,,Jak w rodzinie”.
Drodzy Rodzice, prosimy o utrwalanie treści i ćwiczenie umiejętności, którym poświęcony był miniony tydzień. Możecie usiąść ze swoim dzieckiem przy wspólnym oglądaniu zdjęć rodzinnych. Niech Wasza pociecha spróbuje rozszyfrować najbliższych członków rodziny i ich nazwać, jeśli będzie miała z tym problem, to pomóżcie jej w tym. Zapytajcie, jakie uczucia emanują od osób na zdjęciach: czy są szczęśliwi? A może smutni? Gdzie się znajdują? Możecie wspólnie z dzieckiem stworzyć własne drzewo genealogiczne.
Pani Ewa















32-540 Trzebinia
Osiedle Gaj 32